Billigast PlayStation 2, var? (julklapp)

Permalänk
Musikälskare

Billigast PlayStation 2, var? (julklapp)

Tjo

Önskar mig ett PlayStation 2 (den smala versionen, nyaste) i julklapp, var kan man köpa det billigast?

Ska köpa till en 28" tv med då min 12" eller va fan det är nu är ångest

Hmm funkar alla DVD-filmer på PS2 ?

Hoppas jag postar rätt nu, hittade inget bättre alternativ.

mvh jëns

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Musikälskare

http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE82228

Bästa alternativ, de kanske blir sänkningar på andra ställen nu i jule tid

Hur var de med DVD-filmer på den eller måste man mecka med chip å skit ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Lagligt köpta DVD-skivor funkar utmärkt

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlssonrichard
Lagligt köpta DVD-skivor funkar utmärkt

Ja menar det, men kan man spela upp brända? Bara undrar om det går för det går väll med vanliga DVD-spelare ?

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ja menar det, men kan man spela upp brända? Bara undrar om det går för det går väll med vanliga DVD-spelare ?

Brända går icke...

Permalänk
Musikälskare

Damn

De finns ingen sida där man kan köpa chippade PS2 ?

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Brända dvd-filmer ska gå att spela upp utan chip. Det funkar iaf med mitt playstation 2 silver när jag stänger av chippet.

Permalänk

mjo, det finns det, men jag å mitt minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
Brända går icke...

Det gör det visst. Har själv ett PSTwo och det funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

flashen: Chippade PS2or finns på www.psxcare.com

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

^ och jävlar vad de tar bra betalt för det "nöjet". man betalar alltså mer för chip + lödning än vad maskinen faktiskt kostar? hmmm....

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Med tanke på att chippen brukar gå lös på en 7-800:- och det sen är mellan 20-42 pyttesmå lödpunkter så är det nog inte så farligt ändå. Det är ju inte som på PS1:an där man lödde dit chippet som man köpt för en hundring på en halvtimma.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

jag kan hålla med om att lödningen inte är ett jobb för vem som helst, men det tar ändå inte mer än en halvtimme för någon med vana (nu pratar jag om "gamla" ps2, inte om nya slimline som jag inte känner till).

dessutom kostar chippen (minst) dubbelt så mycket hos psxcare jämfört med om man själv beställer från asien eller usa?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

www.psxcare.com
www.swemods.com
www.console.se

Där får du nog en skön chippad PSTwo

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

ska det inte bli olagligt med chippning efter nyår? (hos riktiga chippare alltså)

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är sant men jag har hört att den nya PSTwo är känsligare för skakningar. Att den hackar till och sånt när man går lite oförsiktigt på marken. Sen tror jag inte den hade samma kvalité som vanliga PS2 men jag snackar nog bara skit, det är bara vad jag hört någonstans.

Permalänk
Medlem

http://www.chipper.se/
Har också, billigare än psxcare

Visa signatur

Walla?

Permalänk

taty; Ja det där stället rekomnderar jag varmt!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS