Permalänk

T3 i Umeå.

Någon som har det?
jag har suttigt och läst lite om deras "LAN" alternativ, så min fråga blir följande:

någon i Umeå som har Fiber och kör med T3? och vilken leverantör hade ni före?

får min uppfattning så kan jag byta från mitt nuvarande fiber ISP om jag har en "Fiberkonverter"? eller hur går det till?

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

Jag skaffar T3 nu i höst i Örnsköldsvik på Övik Energi's nät. (Men kommer ursprungligen från Umeå).

Redan imorgon ska uppkopplingen testas
T3 Privat Fri 10Mbit.

Permalänk
Avstängd

jag har t3 8mbit. det funkar bara fin fint. på min 8Mbit så liger jag i mellan 10-8... har i bland hänta att jag liggger på 6,98 mbit

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

Jag hade T3's 10/10 tjänst under ett och ett halvt år. Funkade hur bra som helst, var aldrig nere under hela tiden jag hade dom. Billigt var det också!
Skulle lugnt anlita dom igen, men där jag bor för nuvarande går det bara att få BBB 10/10

Permalänk
Medlem

Jag kan få tillgång till T3:s fiber 10MBit, 100Mbit inom länet. Jag har det inte men jag har hört mycket gott om det. Det är en liten ISP så linan kan man inte jämföra med tex Telia. Men den är absolut inte dålig vad jag hört.

Några schysta uppgifter jag fått höra av ISP:n själv är att man får 1 statiskt IP sedan kan man köpa extra statiska IP-nummer för en liten summa per månad.

Man får gratis reverse lookup på dns:er.

Av någon konstig anledning så kan de som bor i Övik välja 25Mbit förutom 10Mbit tjänsten. 25Mbit kanske kanske kommer till Umeå någon snar framtid?

Som sagt känner många som har det och de klagar ju inte, de har ju fritt vilket är schysst. Det är inte många ISP:er i umeå som erbjuder det.

Visa signatur

...