Permalänk
Geeks
SweClockers

Bilder på öppnad Sony PSP

Mängder med bilder på PSP, tydligen ska man kunna beställa den nu från hong-kong. Någon som är sugen?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Den kom ut den 12 december.

Visa signatur
Permalänk

Fan den ser så grym ut

Permalänk
Medlem

Nice men är den regionsfri som alla säger? Och finns det engelska menyer tror ni?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

^ja och ja.

däremot är inte filmerna regionsfria men vem bryr sig? jag tror hur som helst ändå att jag väntar på en amerikansk eller europeisk release...kanske kommer framtida enheter att vara *bättre* än de ex som säljs nu (dvs förbättrad batteritid, eventuella buggar och brister åtgärdade etc.)

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
^ja och ja.

däremot är inte filmerna regionsfria men vem bryr sig? jag tror hur som helst ändå att jag väntar på en amerikansk eller europeisk release...kanske kommer framtida enheter att vara *bättre* än de ex som säljs nu (dvs förbättrad batteritid, eventuella buggar och brister åtgärdade etc.)

Vadå att filmerna inte är regionsfria.Vart har du läst det?

Visa signatur
Permalänk

jag har läst det på många ställen. här kommer ett utdrag från IGNs FAQ om PSP:

"Will I be able to import games or other multimedia releases from other countries to play on my PSP?

Yes and no -- you will be able to play games on a PSP from any country, but you may not be able to play all types of PSP media. The PSP UMD format is fully equipped with region encoding procedures on all formats published to the media -- games, movies and music. However, Sony Computer Entertainment has chosen not to use the region encoding system on videogame titles. Importers should exercise caution in purchasing products from other countries, but import gaming fans will be able to play games from other countries on PSP."

som jag förstått det hela har SCE varken bekräftat eller förnekat att UMD-filmerna kommer att vara regionskodade men det antas av de flesta att de faktiskt kommer att vara det.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

Vet någon sidor där de visar bilder och videon på Psp om ni vet skriv alla sidorna om psp.

Visa signatur
Permalänk

http://spelsidan.se/forum/viewtopic.php?t=220

Sida 2, fjärde posten uppifrån.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

ridge racers verkar ju nästan löjligt häftigt, ska bli kul att läsa recensioner på spelen nu i veckan...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

Ja det ska sannerligen bli intressant, om det nu blir några recensioner från pålitliga sidor som man redan vet om - den släpps ju trots allt inte i USA riktigt ännu, så frågan är om t.ex GameSpot och IGN verkligen kommer att recensera någonting förrän dess.

Få se om den kickar Nintendo DS något - vars launch titles ju var klart klena och har fått ganska ljumma betyg.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

^ jovisst, men de spel som lanseras till psp nu är väl inga äkta killer-titlar heller?

med den info man har nu (jag har varken sett eller testat ds eller psp i verkligheten) har jag ändå svårt att se något annat än att psp kommer köra över ds brutalt de kommande månaderna. det känns verkligen som den är bättre än ds på allt utom möjligen batteritiden.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

Tänk de i japan som har köpt psp nu spelar nog järnet fast batteriet blir slut snabbt om det är ett grafikkrävande spel och om man spelar online. IALLAFALL DEN ÄGER.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
^ jovisst, men de spel som lanseras till psp nu är väl inga äkta killer-titlar heller?

Nej precis, därför jag inte har bråttom att köpa något av systemen. Men då PSP har så pass mycket kraftfullare hårdvara tycker man ju att spel såsom Ridge Racer, som ju även har släppts till DS, borde få ett bättre betyg rent generellt.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Väntar nog ett tag innan jag bestämmer mig för villken jag ska köpa, PSP har ju übergrafik och Nintendo DS har dubbla skärmar och touchscreen. Det enda som får mig att tveka på psp är det att den inte har två joysticks och att bateritiden i krävande spel kan vara mindre än 3 timmar.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

förhoppningsvis är inte batteritiden riktigt så dålig men det är ju trots allt något man hoppas sony kan förbättra med antingen uppgraderat firmware och/eller ändrad hårdvara i senare "generationer" av psp.

de har ju för vana att ändra i PS2s hårdvara en gång i halvåret så varför skulle de inte kunna göra det med psp?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

4 timmar har jag då hört, är dock inte så mycket mer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Fyfan vad jag är sugen på en PSP.

Visa signatur

“The body is but a vessel for the soul, a puppet which bends to the soul's tyranny. And lo, the body is not eternal, for it must feed on the flesh of others, lest it return to the dust from whence it came. Therefore must the soul deceive, despise and murder men.”

Permalänk

Kanska dags att sluta spekulera om dålig batteritid.
Vad jag hört så accessar Ridge Racer också disken nästan konstant när man spelar....

""

http://forums.insertcredit.com/viewtopic.php?t=2227

"We charged up the battery and slammed the hell out of Ridge Racers with medium screen brightness (too bright hurts your eyes anyway) all over Shinjuku and it took -- I **** you not -- SIX HOURS AND THREE MINUTES for the battery to die. No joke. Put that on your weblogs."

"""
Bra att veta när man läser runt är att batteriet när man får PSP'n verkar vara ca 40% laddat. Så tester gjorde direkt utan att ladda upp det, är lite missvisande.

Visa signatur

Kamera | Nikon F80 | Sony DSC-F828 | Fler Fotografier |
Hembio | Plasma PDP-435XDE | VSX-AX5i-S | DV-868AVi-S | Chippad Xbox med HD-AV |
Dator|SS51|512Mb 2T|2.53GHz|TFT 191T|9700pro|2*120 1*300GB|

Permalänk

Batteritest - 041209
Med skärmen på full ljusstyrka och ljudet satt till 3/4 varade batteriet i 4 timmar och 20 minuter när en kille från Kina loopade den demo-UMD som medföljer PSPn.

Batteritest 2 - 041212
IGN fick ut drygt 3 timmar av batteriet när de öppnat sin PSP och stoppat in batteriet direkt som det var - utan att ha laddat det till max. Under denna tid spelade man Vampire Chronicle, Lumines och Ridge Racers varav det sistnämnda spelades i multiplayer över WiFi. Man kollade även på lite filmer och spelade musik de sista trettio minuterna.

I manualen står det vad Sony officiellt har sagt: spel 4-6 timmar och film 4-5 timmar.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Och priset vågar man väl inte spekulera om?

Permalänk

Inte här i Sverige, nej. Men Japan:

PSP Pack: 19.800 Yen (~1300kr)
PSP Value Pack: 24.800 Yen (~1600kr)

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Det var som fan, trodde på minst det dubbla. När förväntas release i Europa?

Permalänk

Dunno Tidigt 2005 för USA och "längre in på året" är allt man har sagt för Europa.

En j*vla massa PSP

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Har väntat länge på denna lilla godbit från Sony. Nån som vet om den stödjer MP3\divx\xvid uppspelning ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Har väntat länge på denna lilla godbit från Sony. Nån som vet om den stödjer MP3\divx\xvid uppspelning ?

MP3 ja. Men DivX och Xvid vet nog ingen. Det enda man har sagt om filmformatet är MPEG-4 AVC (H.264).

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Det är mpeg4 som funkar och mp3.

Visa signatur
Permalänk

Hur kan den ha så bra grafik?

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smiley_boy
Hur kan den ha så bra grafik?

Sony är duktiga på att klämma in många bra komponenter under ett litet skal

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Hur kan den ha så bra grafik?

sony sa tidigare att de skulle ta fram en handhållen konsol som prestandamässigt låg ungefär mellan ps och ps2. verkar som dom har lyckats rätt bra faktiskt. hoppas bara att den inte är en bitch att programmera för som det sägs (eller sades) om ps2 så att vi snart få se spel som är ännu snyggare än det man sett hittills.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3