Alvarliga Problem Med Grafikortet!

Permalänk
Medlem

Alvarliga Problem Med Grafikortet!

Tjena.
Jag har väldigt stora problem med mitt PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, för ett par dagar sedan började datorn låta ovanligt mycket med jag kunde inte komma på felet. Sedan när jag skulle starta upp datorn efter att jag hade öpnnat upp den så var det hel konstiga färger på skärmen redan vid uppstarten med linjer och likande som gick över hela skärmen, som på den bifogade bilden. Jag tror att det beror på att en slad åkte in i grafikorts fläckten och stoppade den så att kortet blev över hetta, är det kört med kortet då i flll det beror på överhetning? Är det någon som vet vad jag kan göra åt de så skulle alla svara vara välkommna. Tack i förhand.

Permalänk

Kolla så inte skärmkabeln är pajj
Brukar bli så då....Har ett GeForce som jag bytte ut pga av att jag trodde de var pajj
Min skärm så lika dan ut som din bild
Jag kom fram till att de var skärmkablen som orsakade problemet
Bytte den och de problemen försvann

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Jag har även testat med ett annat grafikort och då funkar allt fint igen. Så jag tror tyvärr ite ditt svar hjälper mig men tack ändå

Permalänk
Medlem

och vad kan man göra åt de?

Permalänk
Medlem

Så där ser mitt 9800 pro när jag slår igång det..
Dött av värmen.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

men jag tror att mitt fel beror på att en slad åkte in i grafikorts fläckten och stoppade den från att snurra och då blev kortet överhettat och färgerna började komma fram, tror du att det bara är att lämna in det då eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anka2003
men jag tror att mitt fel beror på att en slad åkte in i grafikorts fläckten och stoppade den från att snurra och då blev kortet överhettat och färgerna började komma fram, tror du att det bara är att lämna in det då eller?

Det är bara att säga att du spelade som vanligt då du fick konstiga färger på skärmen?
Det enda de kan göra är ju att testa om kortet funkar eller inte. De kollar inte varför det inte funkar. Däremot så kollar de efter fysiska skador på det.
Kan knappast tänka mig att de kör jättenogrannt på varje del....

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket det var ett väldigt bra sva. Ha en bra dag.