Permalänk
Medlem

Trasigt moderkort i bärbar

Enligt min dokumentation på min Dell inspiron 500m, som har fått en kopp kaffe över sig, så har jag ett Intel® 855GME Chipset.

Då detta och tangentbordet gick sönder så undrar jag om någon vet var man kan köpa dessa delar?

Dell ville ha 400:- plus moms för tangentbordet, dyrt men överkomligt,
sen ville dem ha 4900:- plus moms för moderkortet, dyrt och inte alls överkomligt.

Det borde ju rimligtvis finnas att köpa någonstans, åtminstonde moderkortet. eller?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Du kan nog glömma att köpa moderkortet någon annanstans. Då bärbara ska vara så små och lätta som möjligt så är de flesta delarna specialtillverkade. Så även Dell's moderkort. Har svårt att tro att du skulle få tag på delarna någon annanstans tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har du ingen hemförsäkring som kan täcka dina skador?

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Pratade med en tekniker på Dell och han trodde att det skulle kunna gå att hitta, eftersom det är ett standard intel moderkort, man han visste inte var.

Vad gäller försäkring så är det en företagsdator, och därför är självrisken dyrare än att betala för lagningen, alltså inte riktigt värt det.