Lagt en beställning nu från Pixmania!

Permalänk
Medlem

Lagt en beställning nu från Pixmania!

Min fråga är, hur lång tid brukar det ta innan man får sin produkt? gjorde en beställning på en Canon A85 + kameraväska, hamnade på 3500 kr. Betalade via Nordea SOLO, m.a.o så har dom redan dragit mina pengar, så jävlar dom om jag inte får min produkt inom rimlig tid, för då kommer som vanligt min otur, ha förstört så mer än halva min lön gått bort :(. Tacksam för svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Avstängd

Re: Lagt en beställning nu från Pixmania!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Min fråga är, hur lång tid brukar det ta innan man får sin produkt? gjorde en beställning på en Canon A85 + kameraväska, hamnade på 3500 kr. Betalade via Nordea SOLO, m.a.o så har dom redan dragit mina pengar, så jävlar dom om jag inte får min produkt inom rimlig tid, för då kommer som vanligt min otur, ha förstört så mer än halva min lön gått bort :(. Tacksam för svar!

Normalt inom 48 timmar från att dom har skickat din order..För mig tog det ungefär en 23 timmar eller så

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Både jag och tjejen har beställt varsitt minneskort från pixmania, betalning i förskott, och det har inte varit något problem, grejerna kom efter någon dag (två olika beställningstillfällen)

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

36-48 timmar brukar det ta för det mesta beroende
på vilken tid beställningen gjordes.

Permalänk
Medlem

Som sagt, runt 36timmar tar det. Jag beställde en MP3-spelare och fick den efter 36timmar.

Se bara till att vara hemma när DHL ringer, jag var inte det och jag fick vänta 2 dagar extra (det var en röd dag emellan) pga att jag inte var hemma när leveransen var på väg.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Saken är den att det står såhär på hemsidan där man kan spåra sin beställning:

XXX051XXXXXX 2005-01-27 Avvaktas 3 447,98 SEK Inkl. moms (384,39 €)

XXX051XXXXXX 2005-01-25 3 500,93 SEK Inkl. moms (390,29 €)

XXX051XXXXXX 2005-01-25 Betalning förvägra 3 500,93 SEK Inkl. moms (390,29 €)

Jag råkade beställa via banköverföring, och den beställningen skall jag inte ha, så jag mejlade dom och frågade angående det, dom sa att dom tar bort beställningen om man inte betalar inom en tid. Den senaste där det står Avvaktas, är min senaste beställning, den är redan betald,dom har dragit mina pengar, men varför i helskotta står det då Avvaktas? Dom kommer alltså inte skicka min produkt idag, var tog då "48 timmars leveranstid" vägen? Alltså jag tror inte jag kommer få min kamera inom en rimlig tid, Avvaktas = kommer få vänta?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Saken är den att det står såhär på hemsidan där man kan spåra sin beställning:

XXX051XXXXXX 2005-01-27 Avvaktas 3 447,98 SEK Inkl. moms (384,39 €)

XXX051XXXXXX 2005-01-25 3 500,93 SEK Inkl. moms (390,29 €)

XXX051XXXXXX 2005-01-25 Betalning förvägra 3 500,93 SEK Inkl. moms (390,29 €)

Jag råkade beställa via banköverföring, och den beställningen skall jag inte ha, så jag mejlade dom och frågade angående det, dom sa att dom tar bort beställningen om man inte betalar inom en tid. Den senaste där det står Avvaktas, är min senaste beställning, den är redan betald,dom har dragit mina pengar, men varför i helskotta står det då Avvaktas? Dom kommer alltså inte skicka min produkt idag, var tog då "48 timmars leveranstid" vägen? Alltså jag tror inte jag kommer få min kamera inom en rimlig tid, Avvaktas = kommer få vänta?

Vad betyder förvägra?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]