Permalänk
Avstängd

dc++ Fake hub

Hej jag vill testa och göra en fake hub hur det funkar mitt Ip kan inte basas då jag har dynamiskt så jag vill testa någon som vet något bra?

Permalänk

Vafan pratar du om?

Permalänk

Varför köra en fakehub? Finns ju absolut ingen som vinner på det, inte ens du själv eftersom du kommer att få dåligt rykte.

Sedan är DC++ en klient, och DC är protokollet. Så du är ute efter en DC-hubb.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

nyhub2003, du borde ta och se över språket ditt
det du söker kanske kan hittas på http://mine.nu

Permalänk
Avstängd

sorry men ska bara testa vill lära mig tycker de e kul o undersöka saker men om det var så faligt så behöver ni inte svara mer !

Permalänk

Det var inte farligt, men ärligt talat så förstod jag inte vad du menade...

Gör om din mening till detta:

Citat:

Hej! Jag vill testa att göra en egen fakehub... Hur funkar det med mitt IP, eftersom jag har dynamisk, kommer det fungera? Någon som vet något bra färdigt program för att köra en fakehub?

Var det så du menade?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyhub2003
sorry men ska bara testa vill lära mig tycker de e kul o undersöka saker men om det var så faligt så behöver ni inte svara mer !

Vad är det du vill fakea egentligen? Om du kör en hubbmjukvara som stödjer scripts så är det kanske möjligt att generera en jäkla hoper $MyINFO och sedan skicka dem till klienterna, då kommer du att lura klienterna att du har massvis med users och share.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

oki men hur gör jag det för om jag kör Ptokax kan du fixa det skulle järna vilja testa lite här (inte använda den som alla andra tror till en anan hub eller så bara testa o se hur det funkar!

Permalänk
Citat:

oki men hur gör jag det för om jag kör Ptokax kan du fixa det skulle järna vilja testa lite här (inte använda den som alla andra tror till en anan hub eller så bara testa o se hur det funkar!

Snälla använd skiljetecken såsom punkter.

Du får göra det själv, du ville väl testa hur det fungerar, eller hur? Där ingår att förstå hur det fungerar osv. Läs om DC-protokollet här. När det gäller Lua finns det mycket resurser på nätet, samt får du läsa Script-docsen som följer med PtokaX, för att se vilka funktioner du kan använda osv. För att lära dig Lua kan du ta en titt på den stora hög PtokaX-scripts som finns på nätet.

Jag har inte lust att skriva några lama fakescripts, är för upptagen med att koda på min egna (väldigt dåliga) hubsoft

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Men jag kan inte .lua ;/ +att det står inte. hur man gör en fake hub någon stans.
jag skulle behöva en grund !

Permalänk
Citat:

Men jag kan inte .lua ;/ +att det står inte. hur man gör en fake hub någon stans.
jag skulle behöva en grund !

Nej, det står inte hur du gör en fakehubb. Det är rätt självklart. Ansträng dig lite och läs lite om ptrotokollet så är det inte så svårt. Om du läser lite om hur protokollet fungerar kommer du rätt snabbt förstå vad som gör så att en klient ser alla andra klienter. Och att modda ett enkelt redan fungerande Lua-script är inte svårt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

har du msn ?
jag e inte proffs på -lua det är helt nytt för mig använde bara c++

Permalänk
Citat:

har du msn ?
jag e inte proffs på -lua det är helt nytt för mig använde bara c++

Ja, jag har MSN men jag tänker inte ge support på det här. Kan inte LUA själv, mer än på en sådan nivå att jag kan modifera redan fungerande scripts (var dock väldigt länge sedan jag jobbade med PtokaX alls, är mer insatt i DCH++ för tillfället).

Om du kan C++ borde det absolut inte vara några problem för dig att sätta dig in i hur LUA fungerar om du tittar på några redan existerande scripts.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag kollade på $MyINFO ska testa lite såg inte svårt ut ska kolla runt lite på de o modda om det !