Guild Wars build-tråden

Permalänk

Guild Wars build-tråden

Ok, vet inte hur många som är intresserade av det här, men här kan man i alla fall visa sina Guild Wars char builds, ge tips om dem och kanske härma varandra

Här har ni min Ele/Ran iaf:

Class: Elementalist / Ranger

Attributes: (cost)
Energy Storage: 11 (77)
Fire Magic: 10 (61)
Marksmanship: 10 (61)

Total attribute points used: 199/200

Skills:
1) Phoenix - (15,3,25) A fiery phoenix rises at your location, striking nearby foes for 84 fire damage, and flies out to your target, exploding on impact. This explosion strikes for an additional 65 fire damage.
2) Fire Storm - (15,4,30) For 10 seconds, the area around target foe is bombarded with a rain of fire that strikes for 21 fire damage each second.
3) Fireball - (15,3,10) Fireball flies toward target foe and explodes on impact, striking for 82 fire damage in an area.
4) Ether Prodigy (elite) - (5,2,5) Lose all enchantments. For 16 seconds, you gain energy regeneration of 4. When Ether Prodigy ends, you take 2 damage for each point of energy you have. This spell causes exhaustion. This is an elite skill.
5) Conjure Flame - (10,1,60) Lose all enchantments. For 60 seconds, your attacks strike for an additional 17 fire damage.
6) Aura of Restoration - (10,1,20) For 60 seconds, you are healed for 334% of the energy cost each time you cast a spell.
7) Power Shot - (15,0,3) If Power Shot hits, you strike for +30 damage (before armor).
8) Pin Down - (10,0,10) If Pin Down hits, your target is crippled for 11 seconds.

Permalänk

Har en Mo/El brud på mitt konto, bra element skada plus massor av healing skills.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köra en Mo/Ne när det släpps, någon som testat det?
Necromancerns skills som gör att man får tillbaka energi är ju ganka trevligt om man ska hela en hög snubbar

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleached
Necromancerns skills som gör att man får tillbaka energi är ju ganka trevligt om man ska hela en hög snubbar

Jo, det kan vara bra. Som necro kan du ju pumpa minions också.

Permalänk

Kan man bygga en Car om man laddar klienten eller måste man förhandsboka och bygga en i betatestningen? Funderar på att börja med GW när den kommer med en Nec/war.

Permalänk

när du laddat ner clienten så tankar den automatiskt ner alla filer, sen behöver du en beta nyckel för att kunna lira. När du har allt detta så kan du göra din ''char'' när betan börjar :).

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Jo ok men jag har ingen beta nyckel. För att få den så måste man väl förhandsbeställa? Och utan den så går det inte va? Skulle vara lite kul om man kunnde testa att bygga lite karaktärer i väntan på releasen.

Permalänk
Medlem

du kan använda attribute calculator, visserligen helt text baserad men du kan välja dina yrken skills och sen se vad som händer med dem när du lägger dina attribute point på olika attributes.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

Är den en del av clienten eller ett helt separat program?

Permalänk

hur menar du?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleached

Senaste betan så körde jag Ne/Mo. Tycker den är rätt så bra all-round char. Kan tanka med minions, heala andra och även göra en del skada
Vad är gränsen till hur många minions man kan ha sammtidigt, någon?
Till nästa beta så ska jag köra Wa/Ra men kan inte lägga upp någon build än. Håller på att trixa med skillsen lite så jag måste bestämma mig någon gång

Permalänk

Vad behöver jag för att komma åt attribute calculator? Kan jag använda den om jag laddar ner clienten eller måste jag ladda ner ett separat program? Antar att jag inte behöver ett beta konto för den då jag i så fall skulle kunna bygga en riktig car. Någon som vet hur många Beta events som är kvar? Har fått för mig att det bara är en så jag väntar till sretail kommer. Men om det är fler kvar så kanske man skulle ta o beställa en nu.

Permalänk
Medlem

Den är ett eget program, jag ska se om jag hittar länken till den..

Edit: http://www.gwonline.net/files/files.php?temp_view=files.php&g...

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

Tack. Ska kolla den när jag kommer hem. Är det många som har spelat betan? Kan ni inte berätta lite.kanske i den officella tråden om ni kan hitta den. Spelet verkar bra men man vet ju aldrig förren man har testat.

Permalänk
Medlem

Jaaaay, idag var man och hämtade ut förbokningspaketet

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Bleached, om du inte har någon polare som du vill dela extra cd-keyn med så skulle jag gärna vilja ha den.

Jag är så himla sugen på GW!

Skicka gärna PM om så är fallet

Permalänk
Medlem

"Om jag inte har någon polare..."
Tror du jag är någon sorts datornörd eller

Ledsen, men den är tyvärr redan paxad

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Det är lungt

När spelet kommer ut så blir det nog Warrior/Ranger eller Warrior/Monk.

Permalänk
Medlem

Jag kan tammetusan inte bestämma mig över vad jag ska börja med, finns ju så många olika kombos :\
Är det någon som vet hur många characters man kan ha på samma konto?

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk

Okej, är n00b o tjohej!

Gratis? Det är spelet? HELT gratis (förutom själva spelet då )

Kul? Snyggt? Mycket att göra? När släpps det?

Permalänk
Medlem

Jag vet att du kan läsa själv
www.guildwars.com

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Okej, är n00b o tjohej!

Kul? Snyggt? Mycket att göra?

Detta svarar de ju inte på!

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att grafiken i spelet överträffar alla MMORPG som finns på marknaden. Inklusive World of Warcraft.

En sak som verkar riktigt coolt med Guild Wars är att världen förändras i och med att man klarar olika quester, det är inget annat mmorpg som har en sådan funktion.

Release datumet har det ju snackats en hel del om, men förmodligen kommer det ut i början av mars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Detta svarar de ju inte på!

Om det är snyggt kan du väl själv bedöma utefter de skärmdumpar som finns på den officiella sajten?
Vad man kan göra och vad som är tyngdpunkten i spelet tas också upp på sajten

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Personligen tycker jag att grafiken i spelet överträffar alla MMORPG som finns på marknaden. Inklusive World of Warcraft.

En sak som verkar riktigt coolt med Guild Wars är att världen förändras i och med att man klarar olika quester, det är inget annat mmorpg som har en sådan funktion.

Release datumet har det ju snackats en hel del om, men förmodligen kommer det ut i början av mars.

Är världen stor?

Bleached: De babblar ju bara massa struntprat som alla utvecklare gör om deras spel. Grafiken kan ej avgöras av de screenshoten eftersom skärmdumpar brukar visa det absolut bästa.

Permalänk
Medlem

Läs på sidan så säger de till och med att skärmdumparna är direkt ur spelet och inte renderade på något annat vis.
Tror knappast att de kan ljuga om detta eftersom det antagligen skulle resultera i en stämning för falsk marknadsföring eller något annat skoj.

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Du kan ha 4 characters på ett konto, detta kommer troligtvis höjas när första expansionen släpps.

screen1

screen2

Detta är mina screen dumpar inget fuffens med dom..

Grunderna till min fansite börjar bli klar. Så förhoppningsvis kommer den vara online nästa vecka. Forumet kommer iallafall kunna användas då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla

snyggare än EQ2 ?