Nintendo DS eller Playstation Portable?

Permalänk
Medlem

jag som är lite av en teknik-pryl-bög känns PSP mer underhållande, har starkt förtroende för sony för den delen också.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
A lite kanske
Ser lite löjligt ut att en vuxen man tar kort på sig och leksaker :S

Själv tyckte jag bara det såg häftigt ut att han kan bjuda så mycket på sig själv. Det visar en viss mognad som en 17-åring inte hade kunnat utföra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Kidd: Så du tror att man köper en PSP bara för att det är högupplösta spel så kan du ju gå och lägga dig någonstans. PSP har ju grymma speltitlar för dom gillade ex. GT 3, Metal gear solid osv.

Självklart fattar jag att PSP kommer få vissa speltitlar som är balla, men varför, tror du? Hela den här situationen har skapats av grafikhoreri. Så som jag ser det så blir chansen större och större att en utvecklare hoppar över till PSP istället för DS för varje PSP som säljs, och det är knappast något positivt för marknaden. Hade det inte varit bättre om alla spelen fanns på DS? DS klarar allt PSP klarar och mer, fast med en lägre polygon count. Ju fler som köper en DS, desto mindre toppspel kommer till PSP och vi slipper slösa en massa extra tusenlappar för att få tag i båda konsollerna. Och nej, det går inte att vända på det här argumentet, för PSP klarar inte av allt en DS gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Ett spel är inte dåligt för att det hanterar fler än 5 polygoner vet du.

Bra jobb du gjorde med att kapa av andra delen av det jag sa så att det jag sa fick en helt annan betydelse. Det jag menade var att jag betalar gärna priset av att bli av med lite polygoner för att kunna utveckla spelkontrollen. Eller du kanske tyckte att nes-padden var så skön så varför inte sitta med en nes-pad hela livet? Bara man kan ha hög upplösning och hög polygon count var ju allting så bra!

Citat:

På tal om Zelda-spelen... vilken story?

Och samma sak säger jag om samtliga tre fpser du talade om ovan. Dra in ett ordentligt rpg i stil med Xenosaga (som för den delen kommer till DS nu ;P) så kan vi börja diskutera saken.

Citat:

Vänta ett år eller två när Sony lärt sig maskinvaran, då jävlar kommer de spanka Nintendos röv.

"Sony" behöver aldrig lära sig någon maskinvara, för de kommer aldrig att utveckla några spel ska du se ;P

Citat:

finns d några andra spel ute i japan just nu? vet att tigerwoods, mario 64 ds, ridgeracers, spiderman e ute, fast finns det några andra spel som man kan se screens på eller klip

Några riktiga höjdarspel finns ju inte ute till någon av konsollerna riktigt vad jag ser. Nu kan jag inte PSP-sidan lika bra men t ex på DS är det i princip Mario 64, Feel the Magic och Mr Driller. Spiderman verkar himla ballt men det ska tydligen bara räcka i någon timme också så... inget man lägger pengar på. Men några spel som jag vet att iaf jag dregglar efter på DSen är dessa:

Castlevania Aria of Sorrow 2 (äventyr), Megaman Battle Network DS (rpg), Xenosaga DS (rpg), Baten Kaitos DS (rpg), Shounen Jump Allstars (fighting), Naruto Saikyou Ninja Daikesshu 3 (2d plattform), New Mario Brothers (2d plattform). Sen finns det säkert fler men jag kommer inte på några fler just nu, heh heh. Hoppas bara att Rockman Zero fortsätter på DS och inte på PSP för jag vill inte råka ut för att behöva köpa alla konsoller igen :S Hittils så har PSPn bara ett spel jag vill ha egentligen och det är Devil May Cry, så jag får väl hoppas att det håller sig så (men jag önsketänker väl, antagligen kommer man att vilja ha den andra också vilken man än väljer).

Permalänk
Avstängd

"Själv tyckte jag bara det såg häftigt ut att han kan bjuda så mycket på sig själv. Det visar en viss mognad som en 17-åring inte hade kunnat utföra."

den 17 åringen ska d va jag? :S ba undra

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem
Citat:

den 17 åringen ska d va jag? :S ba undra

Nej det menade jag verkligen inte. Bara menade att en person som inte är mogen ännu aldrig skulle våga bli fotad tillsammans med mjukisdjur. Tycker den där bilden var mysig, jag ^_^x

Permalänk
Avstängd

Super Mario DS ser roligt ut, en kille vill sälja ett helt nytt DS + metroid demo + Supermario 64 DS helt nytt oöppnade grejjor för ca 2500kr :S, frakt o sånt ingår i priset, har lust o skaffa den men käns som om jag väljer detta nu så finns det ingen återvändo till PSP:n när GTA PSP kommer ut :(, vet inte vad jag ska göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett varningens ord för ett nytt problem med PSP och jag uppmanar alla att vänta tills den släppts ordentligt i Sverige om den inte redan gjort det.

http://www.gamespot.com/news/2005/01/24/news_6116985.html

About 4,800 Japanese PSPs have been returned to Sony due to problems with the handheld's square button, according to a recent interview with Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi in Nikkei Business magazine.

Tillägg:
Samt att en fil började cirkulera för någon vecka sedan i form av en uppdatering för Sony´s handhållna konsoll PSP. I den lovas uppgradering som bland annat ger en ordbehandlare, en mailklient och en browser. Nu går Sony ut och varnar personer för att använda uppdateringen eftersom det kan resultera i att du håller en PSP i handen som är lika död som Lili & Sussie´s karriär.

Rapporter har kommit in om att de första 200.000 enheterna av Sony´s nya handhållna konsoll PSP har lite hårdvaruproblem. Damm "innanför" skärmen, döda pixlar, spel låser sig.
--------

Men detta vill jag säga att det kanske är bäst att vänta tills den kommit till Sverige ordentligt.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

ok, antar väl att jag skaffar DS då........:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Själv tyckte jag bara det såg häftigt ut att han kan bjuda så mycket på sig själv. Det visar en viss mognad som en 17-åring inte hade kunnat utföra.

Självklart fattar jag att PSP kommer få vissa speltitlar som är balla, men varför, tror du? Hela den här situationen har skapats av grafikhoreri. Så som jag ser det så blir chansen större och större att en utvecklare hoppar över till PSP istället för DS för varje PSP som säljs, och det är knappast något positivt för marknaden. Hade det inte varit bättre om alla spelen fanns på DS? DS klarar allt PSP klarar och mer, fast med en lägre polygon count. Ju fler som köper en DS, desto mindre toppspel kommer till PSP och vi slipper slösa en massa extra tusenlappar för att få tag i båda konsollerna. Och nej, det går inte att vända på det här argumentet, för PSP klarar inte av allt en DS gör.

Bra jobb du gjorde med att kapa av andra delen av det jag sa så att det jag sa fick en helt annan betydelse. Det jag menade var att jag betalar gärna priset av att bli av med lite polygoner för att kunna utveckla spelkontrollen. Eller du kanske tyckte att nes-padden var så skön så varför inte sitta med en nes-pad hela livet? Bara man kan ha hög upplösning och hög polygon count var ju allting så bra!

Och samma sak säger jag om samtliga tre fpser du talade om ovan. Dra in ett ordentligt rpg i stil med Xenosaga (som för den delen kommer till DS nu ;P) så kan vi börja diskutera saken.

"Sony" behöver aldrig lära sig någon maskinvara, för de kommer aldrig att utveckla några spel ska du se ;P

Några riktiga höjdarspel finns ju inte ute till någon av konsollerna riktigt vad jag ser. Nu kan jag inte PSP-sidan lika bra men t ex på DS är det i princip Mario 64, Feel the Magic och Mr Driller. Spiderman verkar himla ballt men det ska tydligen bara räcka i någon timme också så... inget man lägger pengar på. Men några spel som jag vet att iaf jag dregglar efter på DSen är dessa:

Castlevania Aria of Sorrow 2 (äventyr), Megaman Battle Network DS (rpg), Xenosaga DS (rpg), Baten Kaitos DS (rpg), Shounen Jump Allstars (fighting), Naruto Saikyou Ninja Daikesshu 3 (2d plattform), New Mario Brothers (2d plattform). Sen finns det säkert fler men jag kommer inte på några fler just nu, heh heh. Hoppas bara att Rockman Zero fortsätter på DS och inte på PSP för jag vill inte råka ut för att behöva köpa alla konsoller igen :S Hittils så har PSPn bara ett spel jag vill ha egentligen och det är Devil May Cry, så jag får väl hoppas att det håller sig så (men jag önsketänker väl, antagligen kommer man att vilja ha den andra också vilken man än väljer).

Word, men alltså, hur kan du ha glömt bort Warioware?

Det är ju lika bra som Feel The Magic !

Permalänk
Avstängd

såg massa demonstartioner me små spel etc, ex att man kan göra trä modeller som ljusstakar av träd genom att typ såga av trät på sidorna osv, sånna roliga grejjer får man med de i DS eller är de från något spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

såg massa demonstartioner me små spel etc, ex att man kan göra trä modeller som ljusstakar av träd genom att typ såga av trät på sidorna osv, sånna roliga grejjer får man med de i DS eller är de från något spel?

Tekniska Demos låter det som. Det jag närmast kommer på är Lost in Blue, Robinson Crusoe typ.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

WarioWare Touched låter det som. Finns massa småspel i det,

Permalänk
Medlem
Citat:

Super Mario DS ser roligt ut, en kille vill sälja ett helt nytt DS + metroid demo + Supermario 64 DS helt nytt oöppnade grejjor för ca 2500kr :S, frakt o sånt ingår i priset, har lust o skaffa den men käns som om jag väljer detta nu så finns det ingen återvändo till PSP:n när GTA PSP kommer ut :(, vet inte vad jag ska göra

NintendoDS finns att köpa på http://www.nintendo.se/

"Är du medlem, eller går med i, svenska Club Nintendo, har du nu möjlighet att köpa ett Nintendo DS i VIP-upplaga från Bergsala för 1995 kr!

I paketet ingår följande:
- Ett Nintendo DS inklusive uppladdningsbart batteri
- Spelet Super Mario 64 DS
- Demospelet Metroid Prime Hunters: First Hunt
- En demoversion av spelet Wario Ware Touched!
- Strömadapter/batteriladdare
- En extra pekpenna."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
Word, men alltså, hur kan du ha glömt bort Warioware?

Det är ju lika bra som Feel The Magic !

Tänker aldrig på Warioware eftersom en kompis ska skaffa det ;P Varför köpa något när ens kompis köper det? XD