Ursprungligen inskrivet av Kidd
Själv tyckte jag bara det såg häftigt ut att han kan bjuda så mycket på sig själv. Det visar en viss mognad som en 17-åring inte hade kunnat utföra.
Självklart fattar jag att PSP kommer få vissa speltitlar som är balla, men varför, tror du? Hela den här situationen har skapats av grafikhoreri. Så som jag ser det så blir chansen större och större att en utvecklare hoppar över till PSP istället för DS för varje PSP som säljs, och det är knappast något positivt för marknaden. Hade det inte varit bättre om alla spelen fanns på DS? DS klarar allt PSP klarar och mer, fast med en lägre polygon count. Ju fler som köper en DS, desto mindre toppspel kommer till PSP och vi slipper slösa en massa extra tusenlappar för att få tag i båda konsollerna. Och nej, det går inte att vända på det här argumentet, för PSP klarar inte av allt en DS gör.
Bra jobb du gjorde med att kapa av andra delen av det jag sa så att det jag sa fick en helt annan betydelse. Det jag menade var att jag betalar gärna priset av att bli av med lite polygoner för att kunna utveckla spelkontrollen. Eller du kanske tyckte att nes-padden var så skön så varför inte sitta med en nes-pad hela livet? Bara man kan ha hög upplösning och hög polygon count var ju allting så bra!
Och samma sak säger jag om samtliga tre fpser du talade om ovan. Dra in ett ordentligt rpg i stil med Xenosaga (som för den delen kommer till DS nu ;P) så kan vi börja diskutera saken.
"Sony" behöver aldrig lära sig någon maskinvara, för de kommer aldrig att utveckla några spel ska du se ;P
Några riktiga höjdarspel finns ju inte ute till någon av konsollerna riktigt vad jag ser. Nu kan jag inte PSP-sidan lika bra men t ex på DS är det i princip Mario 64, Feel the Magic och Mr Driller. Spiderman verkar himla ballt men det ska tydligen bara räcka i någon timme också så... inget man lägger pengar på. Men några spel som jag vet att iaf jag dregglar efter på DSen är dessa:
Castlevania Aria of Sorrow 2 (äventyr), Megaman Battle Network DS (rpg), Xenosaga DS (rpg), Baten Kaitos DS (rpg), Shounen Jump Allstars (fighting), Naruto Saikyou Ninja Daikesshu 3 (2d plattform), New Mario Brothers (2d plattform). Sen finns det säkert fler men jag kommer inte på några fler just nu, heh heh. Hoppas bara att Rockman Zero fortsätter på DS och inte på PSP för jag vill inte råka ut för att behöva köpa alla konsoller igen :S Hittils så har PSPn bara ett spel jag vill ha egentligen och det är Devil May Cry, så jag får väl hoppas att det håller sig så (men jag önsketänker väl, antagligen kommer man att vilja ha den andra också vilken man än väljer).