Permalänk
Medlem

Vanliga 2.5 -> 3.5 mm i en z1010?

Kan jag ha en vanlig 2.5 -> 3.5 mm hörlurs adapter i en z1010 eller riskerar jag att bränna ut något i hörlurarna när det ringer?

Jag förstår att jag inte kan ha dom för att svara i när det ringer, det har jag aldrig tänkt att ha, men att använda dom för att lyssna på musik borde väl gå an?

Permalänk
Medlem

Jo, det ska nog gå. Det funkar iaf utmärkt med SE p910i.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Jo, det ska nog gå. Det funkar iaf utmärkt med SE p910i.

Vart har du köpt din adapter nånstans? Skulle också behövt en till min p910i. Vill helst ha en som ser ut så här: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=47106 men jag har aldrig fått något svar på om den funkar och om de blir stereo-ljud.

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Denna fråga är nog en av de mest efter frågade saker ( 3.5 - 2.5 adapter) och man kan inte säga jo det funkar för det funkar til min ... för alla har inte likadana kontaker ...

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Alltså att det funkar är jag medveten om, var mer nyfiken om det inte blir något knas med lurarna (kanske i brist på någon resistor som finns i micen som inte finns i vanliga lurar, vad vet jag?) Är inte världens mest teknikkunniga så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C^W
Vart har du köpt din adapter nånstans? Skulle också behövt en till min p910i. Vill helst ha en som ser ut så här: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=47106 men jag har aldrig fått något svar på om den funkar och om de blir stereo-ljud.

Har inte en p910i själv, men det finns andra på swec som har. Själv har jag fått löda ihop en egen adapter till min motorola a925 p.g.a att det inte finns några att köpa till den.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C^W

finns på Clas Ohlson för 15 kr (den finns inte officellt i katalogen men om man frågar plockar de fram en)

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan converter och den har fungerat med Ericssons gamla MP3spelare, ett gäng utav den första generationens MP3spelare, ett gäng mobiltelefoner inkluderat SE Z1010, K700i mfl, diverse handatorer som Qtek S100 och en massa annat och det fungerar likabra varjegång. Stereoljud, ingen försämring utav ljudet eller volyminsking har jag märkt av. Att det inte skulle fungera på Motorolas A925 är konstigt, den extra "ring" som är runt jacket är generellt för mikrofonen och den "switch" som känner av ifall det är headset inpluggade eller ej sitter inne i själva "tomrummet" där man stoppar in pluggen. Men man vet aldrig, det är en utav de få telefoner jag inte har testat adaptern med.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Att det inte skulle fungera på Motorolas A925 är konstigt, den extra "ring" som är runt jacket är generellt för mikrofonen och den "switch" som känner av ifall det är headset inpluggade eller ej sitter inne i själva "tomrummet" där man stoppar in pluggen. Men man vet aldrig, det är en utav de få telefoner jag inte har testat adaptern med.

Tyvärr fungerar det ej på A925:an, har testat med en sådan koppling.

Permalänk
Medlem

Vi har sånna adaptarar på Expert Kompassen i örebro

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Medlem

Bästa är iofs o modda ett orginal headset..

Många (bla jag) som gjort det till S100an...
Fungerar skitbra..

Löder på ett par nya lurar på headsetet allså..

Permalänk
Medlem

Vad använder du för att skydda lödningarna sen? krympslang?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag byggde om mitt headset till s100, och på det sitter det ju en mic och volymkontroll osv..

Gick lätt att öppna och löda bort gamla lurarna direkt från kortet, sen kapar man dom nya i lagom längd och löder dit.
typ så här:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=14505&start=0...