World of Warcraft Tråden!

Permalänk

Orkar inte läsa hela tråden...

är det bara jag som inte kommer in på signup-sidan?

Permalänk
Medlem

Får ett företag ens göra så som blizzard gjort?, det går inte ens att registrera sig.

Permalänk
Medlem

Nu har man vart och köpt det iaf.
Kostade fan 479kr men det va det värt.

Får hoppsa jag har returköp på WoW från webhallen som antagligen kommer på måndag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
måste bara säga att betalar man 400:- så borde man få spela spelet också! Dom tjänar miljarder ffs och kan inte hålla några servrar uppe stabilt alltså fy skäms Blazz my ass

Håller med dej, men ändå, detta är nog de största online spelet som har kommit ut, så man får ju förvänta sig massa problem i början, oavsett vilket företag de handlar om.

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

lmfao nu funkar inte ens http://en.wow-europe.com/ *suck*

edit: funkar igen

Visa signatur

Krydda köttbulle!!
http://www.tachansen.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danten16
Får ett företag ens göra så som blizzard gjort?, det går inte ens att registrera sig.

Blir du ledsen i ögat när du får vänta på att spela i några timmar extra?

Permalänk
Medlem

fesoj - klart som fan man blir när man betalat 400:-

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj

Blir du ledsen i ögat när du får vänta på att spela i några timmar extra?

JA! Vi sätter här o "LAN:ar" och vi har inget annat att göra!

Några som HAR kommit in på signup sidan? För mig är det helt fuckat....

Permalänk
Medlem

Seriöst, alla vet om att det inte går att regga sig, det är grymt tråkigt att läsa en tråd när 10 sidor på raken handlar om vilka som orkar påpeka att det inte funkar nu. Varför inte starta en tråd för spelet och en för server/inloggnings-problem?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Vem säger att detta bara tar några timmar?, kan lika gärna ta hela helgen.
Skulle kanske varit acceptabelt om det släppted i eu först, men de har redan gjort release i usa, och borde inse att mååångaa försöker regga sig samtidigt.
men men, vissa företag är ju skit och skiter i sina konsumenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
måste bara säga att betalar man 400:- så borde man få spela spelet också! Dom tjänar miljarder ffs och kan inte hålla några servrar uppe stabilt alltså fy skäms Blazz my ass

word

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Asså orka, blir så jävla sur på blizzard. Att dom inte fatta att detta skulle hända. : S Aja, ska läsa igenom manualen för andra gången.

Visa signatur

You can run but you will only die tired

Permalänk
Medlem

atwa - word? så du menar att jag har fel?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

Ok nu har jag lyckats med installationen! Servrarna börja fungera!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med alla andra.....

Vi borde kräva en gratisvecka alltså. Men vad blir det, 20kr? Jag hade fan gett 300 för att det skulle funka nu.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk

Någon speciell server som är mer populär än andra? För oss svenskar?

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Medlem

man borde samla en namnlista och stämma skiten pengarna tillbaka + ränta =P nae men hoppas det funkar innan klockan 21:00 idag..

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

Vart ska jag söka mig för att få reda på så mkt om wow som möjligt ?

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Medlem

Miljarder my ass. Blizzard är bara ett företag i ett större företag. Allså får blizzard inte alla pengar som wow drar in, inte ens i närheten. Förövrigt är det nog rätt dyrt att hålla servrar uppe som klarar en kapacitet på uppåt 500k pers, som inte har börjat betala sitt account än.

Man vänjer sig, ingen större release kommer undan utan lite krångel. Antagligen är servrarna uppe om nån timme eller två. Att dra slutsatsen att blizzard är skit och skiter i sina konsumenter för att man missar lite speltid är väl lite att ta i?

Tacka gud för att man måste ha cc för att spela.. annars hade vi förmodligen fått se värre exempel av cs-bärsärk

Permalänk
Medlem

det är att ta i lite men när man väntat flera dagar på spelet och sen får spelet och inte kan spela det gör en förbannad ju! CC?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiLLE_HBG
Någon speciell server som är mer populär än andra? För oss svenskar?

RavenCrest

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Tacka gud för att man måste ha cc för att spela.. annars hade vi förmodligen fått se värre exempel av cs-bärsärk

tycker vi redan har fått sett de, kanske skulle va ännuvärre annars *ryser*

Permalänk
Medlem

Fesoj: Som sagt, kan lika gärna vara nere hela helgen. Bara för att du säger 1-2 timmar behöver ju inte blizzard följa det=P

Vi vet ju redan att Blizzard INTE velat lagt ner resurser / pengar på att sidan ska klara av ett visst antal tusen anslutningar.
De visste sen usa releasen vilken hysteri det blir.
Så, de visste om detta redan från början, vill helt enkelt inte slösa pengar / resurser på det.

Vilket tycker jag innebär att det är ett SKIT företag, tycker det är synd att så många köpt spelet, de förtjänar det inte.

Permalänk
Medlem

Dom skulle ordna med kontokortsverifikationen. Ser inte varför det skulle ta hela helgen.

Blizzard har tillverkat högkvalitativa spel sedan -90, och är förmodligen ett av världens mest älskade speltillverkare. Att säga att det är ett skitföretag för att dina fraggarfingrar inte klarar att lugna lite är bara barnsligt. Du skulle vara med natten när D2 1.10 släpptes, eller under USA betan. Om du inte klarar en sådan här situation utan att spotta fradga över blizzard skulle du förmodligen ha hoppat ut ur fönstret vid dessa två tillfällen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danten16
Fesoj: Som sagt, kan lika gärna vara nere hela helgen. Bara för att du säger 1-2 timmar behöver ju inte blizzard följa det=P

Vi vet ju redan att Blizzard INTE velat lagt ner resurser / pengar på att sidan ska klara av ett visst antal tusen anslutningar.
De visste sen usa releasen vilken hysteri det blir.
Så, de visste om detta redan från början, vill helt enkelt inte slösa pengar / resurser på det.

Vilket tycker jag innebär att det är ett SKIT företag, tycker det är synd att så många köpt spelet, de förtjänar det inte.

Kan bara hålla med, de visste vad som komma skulle och skiter totalt i det.
Det är väl bara inom MMRPG världen som alla finner sig i vilken behandling som helst?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk

Elias: Skulle tro att worldofwarcraft.com är ett alternativ..... där finns lite info, nybörjarguide och så men någon hardcore informationssida är det väl inte....

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Är det många som spelar på "Shattered Hand" ? Spelar nämligen på den servern och hoppas att fler kommer dit sen:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Nu drar jag på lan, lycka till med accountet danten16 och Catch. Ni kommer säkert att få det jättekul med att sitta och spamma på F5 framför regsidan. God kväll

Permalänk
Medlem

stormreaver här

Permalänk

Bah! kan inte regga mig.... Jag är ju klar med installationen nu, de behöver inte vänta på mig mer

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400