Permalänk

PS2 till USB adapter

Hej

Jag undrar om någon vet om det går att bygga en "ps2-usb adapter", och i så fall hur.

Länk till en "ps/2 - usb adapter"

Anledningarna är två:
1. Min dator har något fel, för varannan gång jag startar fungerar inte musen om den e kopplad till ps2-porten (jag har testat flera olika möss). Det funkar dock hur bra som hels med en USB-mus.

2. Testa om det går

Visa signatur

. . . HABETIS BONA DEUM . . .
Vinnare i Swec's pepparkakshustävling Julen 2004, 2005 och 2006!
[AMD 64 3000+; MSI K8N Neo Platinum; Corsair 2*512Mb; 9800pro; 240GB;XPx64]

Permalänk
Medlem

Jag hade en såndär adapter till mitt Logitech Ultra-x flat t-bord och den dör lite då och då...kan hända när som helst.störigt..
Kör hederlig sug PS2 nu...

Sedan att bygga en såndär kostar för mycket..hade polare som skulle göra det men det vart inte värt det!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Re: PS2 till USB adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChronoS_86
Min dator har något fel, för varannan gång jag startar fungerar inte musen om den e kopplad till ps2-porten (jag har testat flera olika möss). Det funkar dock hur bra som hels med en USB-mus.

[/B]

sök lite på forumet, har varit uppe innan... uppdatera bios så blir det bra

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jag hade en såndär adapter till mitt Logitech Ultra-x flat t-bord och den dör lite då och då...kan hända när som helst.störigt..
Kör hederlig sug PS2 nu...

Sedan att bygga en såndär kostar för mycket..hade polare som skulle göra det men det vart inte värt det!

OK
Trodde inte det skulle va så svårt/dyrt att göra...
Till många tangentbord/möss följer det ju med en som gör motsatsen... o den ser ju liten i enkel ut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av keffing
sök lite på forumet, har varit uppe innan... uppdatera bios så blir det bra

Tackar för tipset. Jag kör ett beta bios just nu så det kan ju va det som ställer till problem. Använder det dock för att få temp angivelserna o stämma, men med lite tur har de (MSI) släppt ett nytt bios - måste kollas.

Visa signatur

. . . HABETIS BONA DEUM . . .
Vinnare i Swec's pepparkakshustävling Julen 2004, 2005 och 2006!
[AMD 64 3000+; MSI K8N Neo Platinum; Corsair 2*512Mb; 9800pro; 240GB;XPx64]