Permalänk
Medlem

Hiper VS OCZ Modstream 450 w

Shena jag undra vilket av dess agg är bäst?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305425&cks=SER

Eller : http://www.webhallen.com/prod.php?id=36079

Jag menar då kraften och kvaliteten.

Tacksam för rätta svar aknske test med mera.

Visa signatur

Gravity Kills - Fifteen minutes

i7 2600k @ 4.0ghz, Corsair vengeance low profile 8gb DDR3, ASRock P67 PRO3

Coolermaster 212 kylare, original fläkt

Permalänk

jag har ingen egen erfarenhet av dessa agg. Vilket som e bäst beror lite på vad du sa ha det till och vad det ska driva. kollat lite på dessa agg me. vad jag minns så har Hiper bara 18A på 12v linen (inte riktigt säker) och OCZ har 26A ... som sagt så beror det på vad du vill ha för att det ska vara "bäst". Hiper är ju tystare men klenare på 12 V ... om mycket ska drivas med 12 V så ta OCZ....
Hoppas du blev klokare på detta

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!

Permalänk
Medlem

Även om Hiper agget är tystare än OCz agget så är fortfarande OCZ agget så tyst att du knappt hör det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har ingen erfarenhet av hiperagget men jag satte just in ett sproilans nytt modstream i burken

det är tyst som attans å levererar fint med power. Om du vill köra på säkra kort så tar du OCZ agget, du vet helt enkelt att du får grym kvalle för pengarna då. Vill du chansa lite å kanske få ett bra agg för mindre cash så ta hiperagget, är säkert inga fel eller problem med det heller

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen tittat på lite billigare agg. Tex NorthQ, Chill Innovation eller Aspire / Levicom. NorthQ och Chill innovationen är bägge väldigt tysta, och har fina rails. Samtliga är billigare än hipert, inte för att tala om OCZ.

Ps: Whats up med OCZ-aggen? Ingen som kommer ihåg företaget som fuskade med massa grejer?

Permalänk
Medlem

OCZ ModStream 520w nätagg beställde jag igår...
3DGameMan har en video recension på den...alla som är sugen på nytt nätagg borde se på den iaf.
www.3dgameman.com

akius: Även om OCZ gjorde det så är deras nätagg fortfarande bra...
Var det inte nVidia som fuskade som bara fan med drivrutinerna förut..varför litar folk på nVidia ändå...går över mitt förstånd iaf...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Vadå fuskade med drivrutinerna?? vad snackar du om? Nvidia är bara bäst

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Nja det är inte så att jag ska köpa nått av dom, jag har redan mitt Modstream
Fick det igår men jag vill bra kolla vem som hade det "grymmaste" agget av mig o min polare ;D

Vad jag vet så ska inte hiper vara lika känt som OCZ?

Mata på med mera svar på första frågan.

Visa signatur

Gravity Kills - Fifteen minutes

i7 2600k @ 4.0ghz, Corsair vengeance low profile 8gb DDR3, ASRock P67 PRO3

Coolermaster 212 kylare, original fläkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Vadå fuskade med drivrutinerna?? vad snackar du om? Nvidia är bara bäst

Deras "optimeringar" med drivrutinerna gjorde att man fick mera poäng när man körde
3DMark test. Vad de gjorde var att sänka bildkvalitén, helt klart fusk. Vem är det som är
inte informerad?

Permalänk
Medlem

sry? det var radeon som gjorde det med sina kort, man märker det helt klart i 01, men i 03 & 05 så syns det mindre...

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Hiper är finfina saker, stabila späningar över alla railsen även vid hög belastning av en 3000+ 6800LE 12/6 1,4v och 1,5gb minne. Det är tyst och det har ett estetiskt tilltalande yttre om man nu värdesätter det.

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb