Hur får man bort snabblänkarna på google?

Permalänk
Medlem

Hur får man bort snabblänkarna på google?

När man typ söker på "world of warcraft" Så kommer de upp typ 100 saker under som har med world of warcraft att göra hur får man bort dom nu när jag ska sälja min dator?

Permalänk

Om du ska sälja den så tycker jag nog att du ska ta och formatera om den innan.

Permalänk

Det självklara när man säljer en dator är att formatera.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Det är min kompis som ska köpa den och jag frågade om han ville ha den formaterad, men nä. Han vill ha all min musik å diverse kvar, så jag försöker bara fräscha upp den så gott jag kan!

Permalänk
Medlem

Är det musik som du köpt på CD-skivor och rippat för uppspelning i din dator får du inte lov att sälja kopiorna till honom. Är det musik som du laddat ner får du inte heller sälja kopiorna till honom. Det är egentligen brott mot upphovsrättslagen.

Du måste i så fall ta bort all upphovsrättsskyddad musik från datorn innan du säljer den eller låta dina CD-skivor som du rippat i datorn medfölja köpet. Endast musik som du själv äger rättigheterna till eller har upphovsrättsinnehavarens tillstånd till att kopiera och sälja får du låta följa med datorn.

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 4TB TLC NVMe, 2TB MLC SATA | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Är det musik som du köpt på CD-skivor och rippat för uppspelning i din dator får du inte lov att sälja kopiorna till honom. Är det musik som du laddat ner får du inte heller sälja kopiorna till honom. Det är egentligen brott mot upphovsrättslagen.

Du måste i så fall ta bort all upphovsrättsskyddad musik från datorn innan du säljer den eller låta dina CD-skivor som du rippat i datorn medfölja köpet. Endast musik som du själv äger rättigheterna till eller har upphovsrättsinnehavarens tillstånd till att kopiera och sälja får du låta följa med datorn.

För det skulle du gjort, eller?

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

ok, jag ordnar det " " men hur får man bort länkarna det var det som var frågan? Och vad tar en defragmentering bort för några filer?

Permalänk

Om du har två hårddiskar så kan du ju flytta över musiken på den ena och formaterna om den med internet explorer på...
Det finns väl nått lättare sätt fast det kan jag inte... men jag vet hur man gör i firefox.

Permalänk
Medlem

hmm, jag har bara en hd tyvärr, men är detta äns möjligt att göra dÅ?

Permalänk
Medlem

Verktyg/Internet-alternativ/Innehåll/Komplettera automatiskt. Där kan du ta bort det du skrivit innan.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOff
ok, jag ordnar det " " men hur får man bort länkarna det var det som var frågan? Och vad tar en defragmentering bort för några filer?

En defragmentering tar inte bort några filer alls, den flyttar om filerna fysiskt på håddiskskivan för snabbare åtkonst..

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent

Vilket tur att det fortfarande kan röra sig om gratis musik han tankat hem vilket gör det hela väldigt lagligt.

osis för dig

Permalänk
Medlem

men får man inte ge bort kopior av skivor (om man inte tar betalt för dem) till kompisar och så.
har säljer ju bara datorn. datan på hårddisken lär ju inte kompisen få betala extra för, eller?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Verktyg/Internet-alternativ/Innehåll/Komplettera automatiskt. Där kan du ta bort det du skrivit innan.

Ja, jag tänkte samma sak men så blev det prat om format istället.
Ta annars hem Microsoft Antispyware, under "Advanced tools" finns "Track eraser", där kan man enkelt tömma alla spår av tidigare användare.
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/def...

Btw/ Fel forumdel.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
För det skulle du gjort, eller?

Jag skulle aldrig vilja profitera ekonomiskt på andras arbete utöver statliga transferenser som är lagstadgade!

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 4TB TLC NVMe, 2TB MLC SATA | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U