SweClockers drop!
Permalänk

Spåra bedragare

Jag tror jag håller på att bli blåst i ett köp. Eller blåst är jag ju redan som satte mig i den situationen. Är det någon hackare som känner sig manad att spåra email-header? Jag är så...blåst på sånt. Jag vill inte lägga ut uppgifterna öppet men PM:a mig i så fall. Tack!

Permalänk
Medlem

Avbryt köpet annars

Permalänk

Det är liksom försent.... Pengarna är redan betalda. Jävligt korkat. Det har inte gått så länge men jag har börjat ana nånting. Ingen?

God natt.

Permalänk

gäller blåsningen en ipod på blocket?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Kontaka polisen annars

Permalänk
Medlem

länka till annonsen eller ge ett telefonnummer/banknummer eller någon liten information. Swecare älskar att leka detektiver

Permalänk

Nä, ingen iPod. Meeeja!

. Jag är inte 100% säker så därför jag vill inte lägga ut uppgifterna. Vore taskigt om jag har fel. Men det luktar verkligen. Stinker, finns starka indikatorer. Ska låta långsam postgång förflyta (en vecka+nån dag) innan jag tar kontakt, försöker i alla fall. Skulle ju kunna försöka nu, men jag vill ha så mycket som möjligt så jag inte står där och säger "öööö" om det är som jag är nästan säker på. Känns som att jag blivit blåst, det har sjunkit in. Kan bli überivrig och därför dum ibland; kanske finns terapi. Skrattar faktiskt mest just nu. Den som vill leka detektiv får alla uppgifter av mig.

Permalänk

Hoppas inte det är en Qtek s100 på tradera... Brorsan o minst 10 andra har blivit blåsta av denna "Qtek-mannen". Han är för övrigt spårad till gbg-området

Visa signatur

[1] Asus A7N8X-E Deluxe- AMD 2500+-HDD 2* 120 Sata Seagate -1Gb RAM-Asus 9600SE-Nec 1300

[2]Server @ 1800+ und 512 RAM und 600Gb @ My Network

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PelleNystrom
Hoppas inte det är en Qtek s100 på tradera... Brorsan o minst 10 andra har blivit blåsta av denna "Qtek-mannen". Han är för övrigt spårad till gbg-området

Nä, inte det inte.

Permalänk
Medlem

vad var det du hadde "köpt" då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
vad var det du hadde "köpt" då?

En "data".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abrakadabris
En "data".

En helt ny oanvänd mapp?

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
En helt ny oanvänd mapp?

Jag såg den också. Vet inte om den var så kul, lite för ansträngt

En data ju, eller "dator" som en del säger

Permalänk
Medlem

Kommer kanske en diskett med ett textdok på.

Permalänk
Medlem

har du gmail så kan du spåra från vilken Ip mailet kommit ifrån...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli

Nä, har inte det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli

Hur gör man det?