SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Samma modell men inkompatibla?

Jag har ett problem som jag inte har räknat med på något sätt.

jag köpte för ungefär ett år sedan ett system (min signatur) och det har fungerat ypperligt tills nyligen. Den har krashat och startat om helt utan förvarning.
Det jag har gjort är att jag har köpt en till RAM modul, en precis likadan. Kingston HyperX 3500 512 MB.

När jag körde memtest i 30 minuter, fick jag ca 200 fel. Jag bestämde mig för att prova köra enbart med min äldsta modul, och den körde jag i 5 timmar, helt utan fel. Nu provar jag köra enbart den nyare stickan och hitills har det inte varit några problem.

Är det möjligt att de inte är kompatibla, även fast de i högsta grad borde vara det?

Är det någon som har en eventuell lösning eller i alla fall tips?

Visa signatur

[Abit KV7] - [XP-M 2400+ @ 2400 Mhz] - [1024 MB Kingston HyperX PC3500] - [Club 3D AIW Radeon 9800SE @ Pro]

Permalänk
Medlem

jag har haft problem med mina minnen oxå och det sista jag kom fram till var att den ena minnes platsen var kass på moderkortet.
Min burk uppförde sig precis som du beskriver.

Visa signatur

har ingen signatur........

Permalänk
Medlem

Sen kan det vara så att minnet är trasigt, bara att fixa en RMA.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har kört båda minnena separat i memtest i flera timmar nu, och det har inte varit några fel alls.

Kan det vara så att jag ska prova sätta dem i olika platser på moderkortet? Kan det vara där felet ligger?

Provade att byta plats på minnena, vilket ledde till en massa strul, BIOSet började strejka och jag fick cleara CMOS o så där, men av någon anledning fungerar det felfritt nu!

Visa signatur

[Abit KV7] - [XP-M 2400+ @ 2400 Mhz] - [1024 MB Kingston HyperX PC3500] - [Club 3D AIW Radeon 9800SE @ Pro]