För lite ström till grafikortet --> sänkt prestanda??

Permalänk
Medlem

För lite ström till grafikortet --> sänkt prestanda??

Hej!

Var hemma hos en kompis för att hjälpa honom sätta in ett nytt grafikkort i hans dator (Asus Gforce6600GT).

Efter all drivrutinsinstallation får man upp ett felmeddelande att kretsen sänker sin prestanda för att grafikkortet får in för lite ström till kretsen!?!

Hans dator har 300W nätagg och har inga andra strömhungriga komponenter eller kort (bara ett ljudkort o 2 hårddiskar).

Grafikkortet är helt nytt så jag tror inte det kan vara fel på det.

Kan det vara fel på moderkortet?

Permalänk
Medlem

tjejens lillebrorsa fick så med sitt 5900xt. Han Bytte till ett bättre nätagg och alla problem var ur världen, så det kan mycket väl vara att han har för klent agg.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jag postade en liknade tråd tidiagre i dag har samma kort och samma problem...
Jag kopplade om alla min saker i burken så att grafikortet sitter ensam på en länga från nätagget och det verkar faktiskt funka har kört med det hela dagen

Visa signatur

| Corsair OBSIDIAN 800D | Corsair AX 1200w | Intel i7 2600K - Corsair H50 | Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | Corsair Vengeance 16GB (4x 4GB) DDR3 1600MHz | ASUS GTX 780 | Asus Xonar DX |Intel 80GB X25-M SSD (2st)| DELL U2711 27" 2560x1440 + Benq XL2410T (för spel) | ca 4TB sata diskar (tillsammans)