Rösta fram t-shirt till communityt!
Permalänk
Medlem

H2O-Briefcase

Citat:

I denna avdelningen kan endast trådskaparen posta så för att få kommentarer bör ni skapa en Feedbacktråd i "Modifikationer/eget bygge" och länka till den från er logg.

Projektlogg: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44248...

Permalänk
Medlem

Den ser mycket stilig ut!
Har du hårdvara och liknande i väskan eller ska det bara vara komponenter till v-kylningen där i?

Permalänk
Medlem

Stiligt! Antar att sladdarna går till displayen och inte till någon dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Den ser mycket stilig ut!
Har du hårdvara och liknande i väskan eller ska det bara vara komponenter till v-kylningen där i?

Tack
Bara vattenkylningskomponenterna (240-radiator, pump, vattentank...)

Citat:

Stiligt! Antar att sladdarna går till displayen och inte till någon dator.

Tack, precis

Permalänk
Medlem

kul att bilderna inte funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
kul att bilderna inte funkar.

Håller med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Håller med

Jo, det vore ju bra om man såg bilderna om man nu skapar en sådanhära tråd...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

fixa bilderna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Musikälskare

Bilderna är nere

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

jag tycker att det räcker att en påpekar det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så nu fungerar bilderna igen. Upl.se är nere så nu ligger bilderna hos ImageShack.

Permalänk

Mycket fint

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Tycker inte om väskor men din var den snyggaste jag sett. Stilren och praktiskt:)

Permalänk
Medlem

har du inga bilder under bygget?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
har du inga bilder under bygget?

Citat:

Mer bilder på insidan och resten äv systemet, samt hela arbetsgången kommer om en vecka

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Fint.. Vrg djursholm?

Permalänk
Medlem

Tack för alla trevliga kommentarer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Russ
Fint.. Vrg djursholm?

Odenplan

Edit: Lite nya bilder finns nu att beskåda

Permalänk
Medlem

Varför har du ingen fläkt vid radiatorn? Det kommer ju bara sammlas en massa varm luft i väskan, eftersom du inte har någon ventilation.

Visa signatur

>>5G AWARENESS<< // >>NBIRD<< // >>NRUN<<

Permalänk

Cool! Ser ut som en bombväska

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Tycker inte om väskor

Du kommer nog att ångra dig när du har sett min kompis storebrorsas väskdator den e så snygg(tycker jag iaf), jag ska försöka få honom att lägga ut bilder här på swec.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Varför har du ingen fläkt vid radiatorn? Det kommer ju bara sammlas en massa varm luft i väskan, eftersom du inte har någon ventilation.

det kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke

det kommer

väntar med spänning! grymt snyggt arbete!

Visa signatur
Permalänk

Skulle vara grymt om du gjorde en matchande "väsk dator" med innehållande TFT skärm och tangentbord. Det skulle vara kungligt med en sådan setup. Det skönaste är ju att du slipper värmeproblemet i väskan men å andra sidan måste du ha en lösning så att ingen luft kommer in i systemet när du kopplar in och ut slangarna.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Testpilot

Kan du inte skriva lite text till vaje bild? vore trevligt om man vet vad det är man ser på t.ex. första bilden med massor av strömbrytare

Ser väldigt snyggt ut annars.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Kan du inte skriva lite text till vaje bild? vore trevligt om man vet vad det är man ser på t.ex. första bilden med massor av strömbrytare

Ser väldigt snyggt ut annars.

Nu är det fixat.

Permalänk
Medlem

Jag skule inte använt en termos som vattentank eftersom den isolerar värme bra. Men det kanske bara gör nån grad skillnad i praktiken så det spelar kanske inte så stor roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Jag skule inte använt en termos som vattentank eftersom den isolerar värme bra. Men det kanske bara gör nån grad skillnad i praktiken så det spelar kanske inte så stor roll.

Den lufthinna som finns mellan de två metallcylindrarna är borta iom att jag borrade hål för nipplarna. Så nu kan den ses som en vanlig metallbehållare utan någon egentlig termoseffekt.

Permalänk
Medlem

aah..

men de ser snygt ut me termos tank..

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem

Otroligt stiligt och rent! Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att göra en likadan tank som du har!
Skulle vara tacksam om du visade i detalj hur du gjorde med locket på termosen
och tätningen i bottennippeln?
Mail: robert_cederteg@hotmail.com

Visa signatur

Asus Commando, E6600, Kingston DDR2 HyperX PC5400 2Gb, XFX Leadtek 8800GTX 768Mb, 74 Gb Raptor, 250 Gb Seagate, Western 750 Gb, Vattenskylning