problem med gizmodd.com

Permalänk
Medlem

L0rden: Jahapp..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
L0rden: Jahapp..

Det är väll kul att du underhåller folk?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Kan någon moderator LÅSA denna tråd så slipper den dras upp om och om igen!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Kan någon moderator LÅSA denna tråd så slipper den dras upp om och om igen!

Varför ska den låsas? Alla problem är INTE lösta än då det verkar vara åtminstone 2st som fått sina LCD:er levererade fellödda och därav oanvändbara.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Kan någon moderator LÅSA denna tråd så slipper den dras upp om och om igen!

den ska dras upp därför att sista saken inte är sagd här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bäst vore ju om Giz själv skrev en låååång förklaring/ursäkt till denna röran.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Bäst vore ju om Giz själv skrev en låååång förklaring/ursäkt till denna röran.

Permalänk
Medlem

Men ni som håller på med detta måste förstå att den här killen är pank och ni kommer aldrig att få era pengar eller grejer tillbaka. Enda chansen är genom kronofogden isf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av endy
Men ni som håller på med detta måste förstå att den här killen är pank och ni kommer aldrig att få era pengar eller grejer tillbaka. Enda chansen är genom kronofogden isf.

Eller baltic inkasso...
Trevliga grabbar d där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
Eller baltic inkasso...
Trevliga grabbar d där

Hehe

"Det finns två sätt som vi kan hjälpa dig med att få svåra kunder att betala.

1. Vid lättare fall räcker det ofta med att bara nämna vårt namn."
/Baltic inkassos hemsida

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av endy
Men ni som håller på med detta måste förstå att den här killen är pank och ni kommer aldrig att få era pengar eller grejer tillbaka. Enda chansen är genom kronofogden isf.

Där det redan finns 600.000+++ i skulder, ställ er på kö

Hade ni lyssnat på mig från början, och inte gått på hans förb*nnade skitsnack hade saken sett annorlunda ut, sånhär nollor tampas jag med lite då och då och har inte misslyckats ännu.
Printa ur denhär tråden, fram med alla betalningskvitton och alla som inte fått sina prylar, vittna fast honom i tinget så sitter han som en morot i en råttfälla...

Gah, blir så sne på folk som tror dom kan prata i folk vad som helst, men om man läser tråden så ser man ju att vissa sväljer det med hull och hår.

Peace

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Eftersom Giz själv inte skriver i tråden som vilken idiot som helst i sin position skulle gjort så verkar det som att han inte vill fixa till det här på ett bra sätt precis..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

men gör baltic då jag lovar dom kommer få fart på honom.

Permalänk
Medlem

För 3990kr får man använda deras stämpel på ett brev. Det brukar tydligen räcka. Ska vi starta en insamling?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
För 3990kr får man använda deras stämpel på ett brev. Det brukar tydligen räcka. Ska vi starta en insamling?
http://www.balticinkasso.com/stempel.se.jpg

Så rätt, så rätt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
För 3990kr får man använda deras stämpel på ett brev. Det brukar tydligen räcka. Ska vi starta en insamling?
http://www.balticinkasso.com/stempel.se.jpg

va fan står det på ryska för om det är i estland? Jävla ryssar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
va fan står det på ryska för om det är i estland? Jävla ryssar.

Akta dig, snart kommer nån hem till dig från baltic inkasso och knäcker ditt näsben.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Akta dig, snart kommer nån hem till dig från baltic inkasso och knäcker ditt näsben.

är själv ballt så det är lungt, kanske joinar dem visste du inte att det är ballt att vara ballt

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

3990kr för ETT brev? Alltså den summan för ett endaste brev eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
3990kr för ETT brev? Alltså den summan för ett endaste brev eller?

Du har fattat rätt, Om ett brev med Baltic Inkasso stämpel damp ner i din påstlåda så tror jag inte att du har ett "fridfullt" liv mera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Du har fattat rätt, Om ett brev med Baltic Inkasso stämpel damp ner i din påstlåda så tror jag inte att du har ett "fridfullt" liv mera

Då hade man fan hostat upp pengarna kvickt

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
För 3990kr får man använda deras stämpel på ett brev. Det brukar tydligen räcka. Ska vi starta en insamling?
http://www.balticinkasso.com/stempel.se.jpg

haha det där räddade min dag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan göra stämplar för ca 200:-.

Som om någon vill ha en så...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Hedersmedlem

Funderar någon seriöst på att ta hjälp av Baltic inkasso?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Alltså.. ta sånt priv.. jag gissar på att giz tittar in här ibland..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Då skulle han ju allt skriva något i tråden, men tydligen är han riktigt dum i huvudet så han kanske gör det..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Alltså.. ta sånt priv.. jag gissar på att giz tittar in här ibland..

Varför skall vi ta det privat?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

För att giz troligtvis läser allt för att få reda på vad ni tänker göra.. skulle jag vara i hans kläder skulle jag vara ganska rädd och osäker..

Och om du inte förstår det så har det nog större effekt om han får hem ett brev med stämpeln UTAN att det att det e fake..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
För att giz troligtvis läser allt för att få reda på vad ni tänker göra.. skulle jag vara i hans kläder skulle jag vara ganska rädd och osäker..

Och om du inte förstår det så har det nog större effekt om han får hem ett brev med stämpeln UTAN att det att det e fake..

Är man rädd och osäker, så förklara vad som händer kan ju vara ett av de bästa alternativen eller hur? Jamenar, om jag visste av flera personer som var såpass upprörda över nått jag gjort (viktiga personer, tex. vänner, kunder etc) så skulle jag försöka förklara mig.

Driver man en liten hobbybutik, kränger lite prylar här o där (eller mycket prylar) det blir för stort man klarar det inte själv. Ja då SLUTAR man!
Går allt åt fanders och det blivit som det blev här, så försvinner man bara inte. Antingen säger man som det är att man inte klarar det helt enkelt, man är bara människa. Tar kritiken man förtjänat och går vidare. Då kan ju kunderna iaf känna sig lite säkrare.

Har man en hemsida där man säljer prylar, så måste man väll för tusan se till så att man har mer än en dator? Kopior av allt, OM nått skulle hända.
OCH ett fungerande mail, kanske 20 pers som beställt saker, förskottsbetalat och vips så dör datorn. Så sitter man där..

Sämst var ju endå att han for o jobbade så hade inte haft tid. Beställer jag vad-fasen-som-helst och väntar nåra veckor o personen säger "nä jag var o jobbade hade inte tid", då skulle jag fundera lite på hur mycket själ o hjärta som finns i den butiken. Förmodligen inte mycket alls.. Helt okej att han måste jobba.
Men finns väll sätt att stänga ner webbsidan under tiden?

Men å andra sidan så, kan ju vara så att han har så mycket som måste skickas ut så han inte har tid att svara i trådarna här.

Permalänk
Medlem

Vad använder Baltic Inkasso för indrivningsmetoder då?