problem med gizmodd.com

Permalänk
Medlem

Jag har all text klar och kommer under onsdageftermiddagen dra upp all info, inklusive texten som kommer skickas till polismyndigheten och tingsrätten.

De som sedan vill haka på får skriva in sig på sidan jag drar upp.

Sköt upp det då han tydligen lovat senast onsdag nu, får väl bli sista chansen, för mig åtminstone sen drar jag mig ur med ev. hjälp

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Ni som har beställg grejjor från gizmodd snälla läs detta

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48110...

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Jaha, antar att vi ger Dick några dagar till nu då innan vi drar igång åtal, eller vad säger du Decibel?

Permalänk
Medlem

Ge han inga mer dagar. Ta ner honom på jorden nu.

Permalänk
Medlem

The Gimp.

Har du beställt av han ?

Om du har det och Dick vill va jävlig,om ni nu ska "ta ner han på jorden" ,så tar han fram papper på alla som handlat av han och ger till den utredare som får hans fall. Då kommer ni som sagt att få betala sociala avgifter för att ni handlat av han svart. Han kan att ta ner folk på jorden om det skall vara så han med. Tycker ni trackar på han extremt hårt. Jag tror att han inget annat vill än att fixa detta. Ta pengarna och dra? Neh inga direkta summar att snacka om.
Skärp er nu och vänta ett par dagar till.

Får nästan skylla er själva som köper svart från första början.

Permalänk
Medlem

Nej jag har lyckligt nog inte beställt nånting av honom. Och nu vet jag ju att det var ett smart drag. Svart eller inte, han har tagit pengar av folk. För det skall man straffas. Med eller utan lagens hjälp så att säga.

Permalänk
Medlem

TheGimp: Isf bör väl du inte bry dig så mycket som du tydligen gör?? Är det kul at straffa andra som du inte ens vet vem det är? Du är fan sjuk.. Giz är inget monster.. Så varför sparka på någon som redan ligger??

Jag tycker ni ska ge giz några dagar.. om inte det hjälper ringa igen.. och verkligen säga åt honom vad han gör och vad nån tänker göra.. Om han inte fixar det då.. då är han ett moster och då är det bara sparka.. (Anmäla)

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min Peltier, Giz hade även skickat med 10 blå 5000mcd och 20 st 3000mcd lysdioder. Nu börjar mitt bygge av kyl återigen. Tog lite tid, men jag fick det till slut. Lite dioder som plåster på såren gjorde saken bättre.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

Så där ser man, det fungerar att ha en bra kontakt med Dick iallafall.
då borde fler personer ha fått sina ordrar i dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Idag fick jag min Peltier, Giz hade även skickat med 10 blå 5000mcd och 20 st 3000mcd lysdioder. Nu börjar mitt bygge av kyl återigen. Tog lite tid, men jag fick det till slut. Lite dioder som plåster på såren gjorde saken bättre.

Jag fick en lödpenna och 20 dioder gratis. Det var då förbannat... nu börja det åska.

Permalänk
Medlem

Har inte varit hemma på 3 dagar, men nu när jag kom hem hade jag fått min beställning. Han skickade även med ett antal extra lysdioder..
Hoppas nu att allting ordnar sig för honom och att han när han fått ordning på allt försöker på allvar igen!

\\En nöjd norrlänning!

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
Jag fick en lödpenna och 20 dioder gratis. Det var då förbannat... nu börja det åska.

Vad är du missnöjd över?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Vad är du missnöjd över?

Han menade nog att han var missnöjd över att det började åska så han inte kunde prova lödkolven.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Han menade nog att han var missnöjd över att det började åska så han inte kunde prova lödkolven.

Haha! fattade inte att det åskade där ute Trodde han var missnöjd över ersättnigen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
TheGimp: Isf bör väl du inte bry dig så mycket som du tydligen gör?? Är det kul at straffa andra som du inte ens vet vem det är? Du är fan sjuk.. Giz är inget monster.. Så varför sparka på någon som redan ligger??

Jag tycker ni ska ge giz några dagar.. om inte det hjälper ringa igen.. och verkligen säga åt honom vad han gör och vad nån tänker göra.. Om han inte fixar det då.. då är han ett moster och då är det bara sparka.. (Anmäla)

Mvh Jim

Har följt det här om giz nu ett tag.
Sparka på nån som ligger? Typiskt sverige, bry sig om den skyldige istället för offren.
Ja nu kanske alla kommer få sina prylar, men vart har pengarna legat under tiden alla väntat? på något konto och dragit in massa ränta? ääh vet inget om sånt där men men.
Hur många gånger har han lovat men inte hållit?
Och hur kan man vara så dum att man tar på sig mer än man kan leverera? Och har man då tagit på sig så pass med jobb så ska väll inte "en hårddisk crash" eller liknande förstöra hela systemet?

Om det finns något i dagsläget att bry sig om som inte rör en själv så är detta DET!
Så sjukt det här så jag finner inga ord.
Nämen, om han nu inte blir anmäld. Så får han fasen se till att sluta upp med med butiken eller regga sig som ett företag och satsa seriöst.

Ska man måsta ringa till någon man beställt varor av, och SÄGA att man ska anmäla? Har var väll ett monster redan från början då han lovade och lovade men gjorde inget? fattar inte vilken värld du lever i Jine.
Beställer jag något från en privatperson, förskott. Får inte sakerna inom ett par månader, personen lovar och lovar. Klart jag anmäler då, utan tvekan.
"är det kul att straffa andra" , ja ska vi ställa frågan till hela sverige då kanske?
Anmäler man en butik eller privatperson, eller uppmanar offren att anmäla för man tycker det är kul? Nej man gör det för man har blivit bedragen på ett eller annat sätt och vill se att något händer, alt. att personen/personerna får sina straff!

Jag tycker ni ska få honom att sluta syssla med denna typ av verksamhet eller få honom att sälja på tradera/ebay istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
Har följt det här om giz nu ett tag.
Sparka på nån som ligger? Typiskt sverige, bry sig om den skyldige istället för offren.
Ja nu kanske alla kommer få sina prylar, men vart har pengarna legat under tiden alla väntat? på något konto och dragit in massa ränta? ääh vet inget om sånt där men men.
Hur många gånger har han lovat men inte hållit?
Och hur kan man vara så dum att man tar på sig mer än man kan leverera? Och har man då tagit på sig så pass med jobb så ska väll inte "en hårddisk crash" eller liknande förstöra hela systemet?

Om det finns något i dagsläget att bry sig om som inte rör en själv så är detta DET!
Så sjukt det här så jag finner inga ord.
Nämen, om han nu inte blir anmäld. Så får han fasen se till att sluta upp med med butiken eller regga sig som ett företag och satsa seriöst.

Ska man måsta ringa till någon man beställt varor av, och SÄGA att man ska anmäla? Har var väll ett monster redan från början då han lovade och lovade men gjorde inget? fattar inte vilken värld du lever i Jine.
Beställer jag något från en privatperson, förskott. Får inte sakerna inom ett par månader, personen lovar och lovar. Klart jag anmäler då, utan tvekan.
"är det kul att straffa andra" , ja ska vi ställa frågan till hela sverige då kanske?
Anmäler man en butik eller privatperson, eller uppmanar offren att anmäla för man tycker det är kul? Nej man gör det för man har blivit bedragen på ett eller annat sätt och vill se att något händer, alt. att personen/personerna får sina straff!

Jag tycker ni ska få honom att sluta syssla med denna typ av verksamhet eller få honom att sälja på tradera/ebay istället.

Med tanke på de summor det handlar om så blir det ingen ränta att tala om.
Jag har råkat ut för samma sak som Dick. Det började med att jag körde hobbyverksamhet och sålde saker över nätet. Men allt gick för fort. JÄTTEMÅNGA beställde och jag fick svårt att hänga med. Jag fick även andra problem i form av leveransproblem från KINA. Ej fullständiga ordrar från KINA. En gång så tog tullen mitt paket för attdet va feldeklarerat från just KINA. Detta är faktorer som jag ej kunde råda över. Just den incidenten med tullen var ju förödande. En stor leverans med saker som folk beställt, satt nu fast i tullen i väntan på utredning. Det va bara att beställa nytt och fundera ut vad jag skulle göra med det andra. Företaget i KINA krävde åxå förskottsinbetalning så där hade jag ju ett problem till.

Det tog ett bra tag innan mina kunder fick sina saker och humöret på dom va ju inte på topp.
Tycker inte vi skall dömma Dick innan vi verkligen vet vad som orsakat denna konflikt.

Hela historien slutade med att jag startade ett företag.
Vilket jag rekomenderar Dick att göra. Har du en rätt utformad köpinformation så har man ryggen fri för leveransförseningar som du inte kan råda över.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
Med tanke på de summor det handlar om så blir det ingen ränta att tala om.
Jag har råkat ut för samma sak som Dick. Det började med att jag körde hobbyverksamhet och sålde saker över nätet. Men allt gick för fort. JÄTTEMÅNGA beställde och jag fick svårt att hänga med. Jag fick även andra problem i form av leveransproblem från KINA. Ej fullständiga ordrar från KINA. En gång så tog tullen mitt paket för attdet va feldeklarerat från just KINA. Detta är faktorer som jag ej kunde råda över. Just den incidenten med tullen var ju förödande. En stor leverans med saker som folk beställt, satt nu fast i tullen i väntan på utredning. Det va bara att beställa nytt och fundera ut vad jag skulle göra med det andra. Företaget i KINA krävde åxå förskottsinbetalning så där hade jag ju ett problem till.

Det tog ett bra tag innan mina kunder fick sina saker och humöret på dom va ju inte på topp.
Tycker inte vi skall dömma Dick innan vi verkligen vet vad som orsakat denna konflikt.

Hela historien slutade med att jag startade ett företag.
Vilket jag rekomenderar Dick att göra. Har du en rätt utformad köpinformation så har man ryggen fri för leveransförseningar som du inte kan råda över.

Går ju alltid att se sig som ett offer för omständigheterna men jag anser att man ska ta ansvar för sina egna handlingar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Går ju alltid att se sig som ett offer för omständigheterna men jag anser att man ska ta ansvar för sina egna handlingar.

Helt klart.

Man kan ju tycka att Dick kunde skött detta bättre än att gå under jorden. Do ck tror jag inte att det va tal om att "ta pengarna och sticka" Summan lär inte vara värd det.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte fått nått än?
(jag beställde för nästan 2 månader sen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Är det bara jag som inte fått nått än?
(jag beställde för nästan 2 månader sen)

har inte sett till nått paket heller

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Grabbar jag avvaktar tills i morrn sen så ringer jag dick, för jag skulle ha haft mitt paket idag, men det kan vara försening hos posten (sommarjobbare)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Grabbar jag avvaktar tills i morrn sen så ringer jag dick, för jag skulle ha haft mitt paket idag, men det kan vara försening hos posten (sommarjobbare)

Eller så har han inte skickat paketet. Visst jag blev glad när jag fick mitt med extra grejer men inte fan börjar jag lita på han för det.

Permalänk

Så idag fick jag mitt paket, så nu är jag äntligen nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma här

ojoj, vilken röra det har varit men det verkar ju har löst sig till slut...

Permalänk
Medlem

fortf. inget paket till mig. Ska nog ringa Maffian och skicka dom på hnm. snart

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

kom hem idag från semestern och fortfarande inget paket :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grejjen e den att innan Decibel och alla började pressa honom och hota med anmälning så hände det INGENTING. Det behövdes alla dessa hot för att det skulle hända något.

Alla kan göra misstag men att bara gå under jorden när han står i skuld till många "kunder" är det som jag tycker är mest upprörande. Det är riktigt fegt.

Själv skulle jag aldrig handla av någon (för att inte tala om att förskottsbetala) som bedrev företagsliknande verksamhet och inte hade f-skatt bevis och ett registrerat företag.

Sen är det solklart att detta är svart verksamhet och ingenting annat.

Ett tips för alla er som inte fått era varor och förskottsbetalat, om ni har betalkvitton,köp bekräftelser, e-mail loggar mmm prova att vända er till kronofogden.Det kan vara värt att kolla upp i alla fall.

Permalänk

Har suttit och läst allt. Oj, vilket drama!
Trist att det gått såhär, både för er som ligger ute med pengar och för Dick.
Jag kan inte hjälpa att faktiskt tycka synd om Dick, även fast han har sig själv att skylla, men jag kan sätta mig in i hans situation och hade jag varit honom skulle jag känna en otrolig press och ångest.
Ärligt talat så får jag känslan av att Dick inte har för avsikt att lura någon, men så oansvarig som han har varit så borde han ha lagt ner för länge sedan. Märker man att det går dåligt så lägger man ner!

För övrigt ringde jag till Mr. "Giz" och frågade hur det gick med utsändingen av varorna och han påstod att det gick bra.
Har alla fått sina varor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaelLeone
Har suttit och läst allt. Oj, vilket drama!
Trist att det gått såhär, både för er som ligger ute med pengar och för Dick.
Jag kan inte hjälpa att faktiskt tycka synd om Dick, även fast han har sig själv att skylla, men jag kan sätta mig in i hans situation och hade jag varit honom skulle jag känna en otrolig press och ångest.
Ärligt talat så får jag känslan av att Dick inte har för avsikt att lura någon, men så oansvarig som han har varit så borde han ha lagt ner för länge sedan. Märker man att det går dåligt så lägger man ner!

För övrigt ringde jag till Mr. "Giz" och frågade hur det gick med utsändingen av varorna och han påstod att det gick bra.
Har alla fått sina varor?

nej...:o

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är iaf glad att jag inte beställde något därifrån vilket va jävligt nära att jag gjorde.

Visa signatur

[Cheiftec Dragon Midi][Asus p4p800-Deluxe] [P4 2,8Ghz 1Mb chace-minne] [512mb RAM] [Sapphire Radeon 9600 PRO 128MB] [WD IDE 120gb] [WD SATA 200gb] [SB Live 5.1 Digital]