problem med gizmodd.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
kan också tänka mig att göra det. börjar bli jävligt lack.

va fan sidan är stängd

Permalänk
Medlem

Gör inga beställningar från Giz. Den som beställer är lika med bortkastade pengar.

Permalänk

jag gjorde det i torsdags efter ha sett andra som fått sina saker..

men nu verkar det som det var bortkastade pengar

Permalänk
Medlem

Vad hade ni räknat med ?

Såklart sitter personen och läser här i tråden, och ännu troligare med annan användare...

Skattemyndigheten fick också ett fax nyss om hans sidoverksamhet som är oredovisad och svart så det skriker om det.

Tydligen drogs öronen åt ganska hårt (eller så reagerade den som äger servern sajten låg/ligger på), jag ska ut och tvätta bilen och dra på solfilm, sen sätter jag mig och drar fram grunduppgifter som krävs för en samverkad stämning (enskilt åtal) för dom som är intresserade.

Så grabbar, vad har vi lärt oss idag ?

---

Edit:

Kom att tänka på dedär med att personer fick sina prylar.

Jag kan dra min hypotes om det.
När det blir uppståndelse att vissa inte får sina prylar kan man officiellt, gärna där det klagas opponera sig och be om ursäkt och dalta fram och tillbaka, på detta sätt kan man en eller flera gånger vinna ytterligare "kunders" förtroende för produkten/tjänsten.

När vissa får sina prylar, så skriver dom såklart i tråden att nu funkar det, fast det enda syftet med att dom fick sina prylar är att fler ska shoppa och betala i förskott, och sedan inte få några prylar, vilket har inträffat här.

Learning by doing...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Vad hade ni räknat med ?

Såklart sitter personen och läser här i tråden, och ännu troligare med annan användare...

Skattemyndigheten fick också ett fax nyss om hans sidoverksamhet som är oredovisad och svart så det skriker om det.

Tydligen drogs öronen åt ganska hårt (eller så reagerade den som äger servern sajten låg/ligger på), jag ska ut och tvätta bilen och dra på solfilm, sen sätter jag mig och drar fram grunduppgifter som krävs för en samverkad stämning (enskilt åtal) för dom som är intresserade.

Så grabbar, vad har vi lärt oss idag ?

Jag va när att Polisanmäla honom. Då hörde han av sig och sa att han kommer att fixa grejorna.
Men den här gången så kommer en Polisanmälan att göras.

Permalänk
Medlem

Lite info uppe

http://gizmodd.cod.se (kanske inte funkar för alla, subdomän nyss skapad)

Jag vill påpeka att detta inte är för att sätta dit någon, utan för att markera och ev. få en dom att relatera till inför liknande shoppar som finns och kommer starta överallt på Internet.
Syftet är att de som inte fått prylar får tillbaka sina pengar, ränta och en symbolisk summa för bedrägeriet (vilket det just handlar om).

Hurvida ägaren av Gizmodd.com ställer sig till ursäkter och vem som blåst vem lämnar jag som en obesvarad post, återigen är syftet att få tillbaka pengar som är inbetalda.

Har någon moderator någon åsikt om detta är det bara att radera mitt inlägg.

Visa signatur

Permalänk

Decibel du är kung just nu, jag är med på stämmingsansökan, betalar gärna en stor del av kostnaden ifall ingen annan är med, detta pga principskäl.

hoppas giz känner sig pressad just nu.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

hiho, jag tror personligen giz(dick) är på semester eller liknade då han inte svara i telfon.
jag skulle nämligen ha mött honom RL i föra vecka men jag råkade få förhinder och sen des har han inte svarat på mail/msn/tel/pm.

Tycker det är synd om er som ligger ute med pengar. =( hoppas allt kommer fixa sig.. Personligen skiter jag i honom nu och försöker hitta någon annan som säljer peltier.. Som tur var slap jag ju liga ute med pengar då han bor ganska när mig. ^^

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

Men vem är det som uppdaterar gizmodd.com någon måste ha gjort det eftersom när vi beställde grejjerna där ifrån så var sidan öppen, helt plötsligt så stängde han/någon sidan i går, så inte fan är det semester.

Zadazi: skulle vara skitsjyst om du kunde få tag på han någongång och föra våran talan så att vi får våra grejjer.

Mvh Babel Haffo

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Men vem är det som uppdaterar gizmodd.com någon måste ha gjort det eftersom när vi beställde grejjerna där ifrån så var sidan öppen, helt plötsligt så stängde han/någon sidan i går, så inte fan är det semester.

Zadazi: skulle vara skitsjyst om du kunde få tag på han någongång och föra våran talan så att vi får våra grejjer.

Mvh Babel Haffo

om du läser första sidan så stängde denil av sidan för att folk inte skulle lägga beställningar.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso

...
- Han svarar inte på PM....

Han har till och med stängt av PM funktionen.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte han beställa från han, hade tänkt slänga iväg en ganska stor beställning ganska snart.. Tur att jag såg denna tråden idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Decibel du är kung just nu, jag är med på stämmingsansökan, betalar gärna en stor del av kostnaden ifall ingen annan är med, detta pga principskäl.

hoppas giz känner sig pressad just nu.

är också på.
min pappa jobbar på kronofogden så jag ska snacka med honom med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är ett 20-tal som visat intresse hittils, tänkte låta det gå till mitten av nästa vecka, så kanske det kommer en reaktion från personen det gäller och även möjlighet för fler att visa intresse.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde en peltier och ett par dioder för ca en vecka sedan.. tog dioderna trots dess höga pris så jag jag fick gratis frakt... var ju någe erbjudande.
Kanske inte är så mycket men det känns ju ganska tråkigt att inte få sina grejer.
Vad ska jag/ni göra? Är det stämning som gäller?

Permalänk
Medlem

jag är klockrent på. Då jag ligger ute med pengar för en beställning, som aldrig kommer nån ggn.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden, men eftersom att jag har ställt upp med utrymme för shoppen så tänkte jag att jag skriver en rad här för att visa att jag lever iaf

Webbutiken är nu stängd, och jag kommer inte att öppna upp den igen. Jag gav Dick en ny chans efter det förra 'avbrottet', men tydligen så skärpte han sig inte.

Jag håller på er som ligger ute med pengar!

Mvh Henrik

Permalänk
Medlem

Det handlar nog om ca 1000-2000kr.. Så det är ju inte direkt sååå mycket (nån sa nåt att han åkt på semester för pengarna han är skyldig)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

320:- betalade jag in för min beställning, dom skulle vara kul att få se igen, men det kan man nog glömma

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII

Permalänk
Medlem

jag skiter i mina pengar jag vill bara se att det kommer att bli påföljder för det här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo, vill också se påföljder, men pengar är ju endå pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LINJEinc
jo, vill också se påföljder, men pengar är ju endå pengar.

det jag inte förstår är varför folk fick produkter i början för att han sedan skulle dra med våra cash.

verkar vara en väldigt dåligt bedragare också eftersom folk vet vad han heter och bor mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fick allt jag beställde förra gången från gizmodd, men var tvungen att mail 1 ggn. och fråga efter paketet, då kom det 2 dgr senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilket svin han verkar vara.. han har säkert dragit underground nånstans med era pengar... luktar svineriiii lång väg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
vilket svin han verkar vara.. han har säkert dragit underground nånstans med era pengar... luktar svineriiii lång väg.

Allså en fråga, om man nu sticker med alla pengar skulle man då ge ut namn och telfon nummer?
Personligen tror jag att allt kommer fixa sig även om det kommer ta lite tid.
Tycker det är skit att ni inte får era saker.. =(
Tycker även att det är skumt att han bara "förvinner" utan att medela deta på hemsidan eller liknade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha,fan va illa, det här måste redas ut, så här får det bara inte gå till, ligger ute med 450 spänn men det känns ändå som om pengarna inte är det värsta. Det här minskar förtroendet för att handla på internet. Och sen har jag väntat hela sommaren med att byga ihop min nya dator pga att jag inte fått displayen.

Då var det väll bara att hitta någon annan shop som kan leverea displayer, någon som vet nån bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jaha,fan va illa, det här måste redas ut, så här får det bara inte gå till, ligger ute med 450 spänn men det känns ändå som om pengarna inte är det värsta. Det här minskar förtroendet för att handla på internet. Och sen har jag väntat hela sommaren med att byga ihop min nya dator pga att jag inte fått displayen.

Då var det väll bara att hitta någon annan shop som kan leverea displayer, någon som vet nån bra?

http://www.fractronics.com/
Dom kan du beställa en LCD display av däremot får du löda själv vad jag sett. Däremot är dom seriösa och har ett organistations nummer och även f-skattsedel så dom kan du lita på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Har börjat söka lite mer, ni kanske kan hjälpa till.
Finns det fortfarande annonser på Swec med hans produkter till salu?

Giz på Swec verkar vara Zagaga på nordichardware där han är "bannlyst".
Här är han "Efterlyst" .

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?topic=93171&...

Edit.
Ta nu "lyst" på rätt sätt, jag tycker inte om personer som lurar andra.
Någon som har konto på nordichardware kan mejla dom och fråga.
Hänvisa till denna tråd.

Ang, NH har jag för mig han blev bannad efter ha dubelpostat och länkat till sin annon(sin hemsida) är därimot inte 100% säker på det var ett tag sen jag var in i NH med senast jag var där såg jag att han hade dubelpostat+länkat vilket bryter mot 2 regler och det är väll ban? Men jag ska skicka ett mail till någon på NH och fråga hur det står till ang varför han blev bannad.

EDIT!!!
http://www.nordichardware.se/forum/s-obs-nytt-pris-lcd-bde-gr...
där har ni anledningen.. Hittade den efter jag skickat ett PM till forumadminen. kanske får en anna förklaring. ^^

Visa signatur

Permalänk

Tycker inte att ni ska baktala honom föräns ni vet säkert vad som har hänt. Men men. Ni gör ju som ni vill.

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

Troligen har det inte funnits uppsåt att blåsa någon, utan kunskapen och möjligheterna till att kunna leverera alla ordrar utan stopp har inte funnits.

Men om man tar emot pengar, inte levererar något och inte gör sig kontaktbar, har det utan att tveka uppfyllt kriteria för bedrägeri, då totalsumman överstiger tusenlappen och flera drabbade blir det direkt tal om grovt bedrägeri.
Hade det funnits ett registrerat företag hade det istället handlat om leveransförsening och som man med stöd av lagen kan häva köpet.

Troligen tar sig mannen i kragen och fixar fram prylarna eller återbetalar pengarna innan det blir aktuellt med sådant, det är vad jag tror.

Visa signatur