problem med gizmodd.com

Permalänk
Medlem

.. ang NH så är jag OCKSÅ bannad därifrån.. för nåt litet offtopic meddelande..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Decibel, you are the MAN!
led oss ovissa dumbommar i denna juridiska soppa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Backlogg av trådens innehåll som startades den 5 April, dvs för lite mer än 3 månader sedan.

Jag har sorterat lite länkar i denna tråd.

Edit. Vissa har inte tömmt sin PM låda, den är onykter.

05 - April: Autocrux .... inte fått beställda varor på 3-4 veckor, Giz svarar ej på Email.
08 - April: Decibel ..... varnar för Gizmod.
10 - April: TroNi ....... har fått sina beställda grejor tidigare.
10 - April: Wiruz ....... har inte fått alla sina beställda grejor.
10 - April: Denil ....... Giz vill ha förskottsbetalning.
11 - April: Denil ....... Stänger sin webbutik för Giz.
20 - April: Giz ......... Beklagar och skyller på andra.

27 - April: marcus_amd .. Inte fått varor efter 6 veckor.
27 - April: Giz ......... Urskuldar sig på taskig nätverksuppkoppling

08 - Maj: g0opy .......... Inte fått sina varor.
08 - Maj: agent .......... Inte fått sina varor.

13 - Maj: Jim_the_one ..... Förklara sig oskyldig till anklagelser
13 - Maj: marcus_amd ...... Har fått sina lysdioder, men utlovade motstånd saknas.
13 - Maj: Autocrux ........ Får sina grejor (efter ca 2.5 månaders väntan)
13 - Maj: ultima .......... Fått display och lite grejor som ersättning för väntetiden.

13 - Maj: Giz ............. Beklagar sig.

13 - Maj: Giz ............. Det tar en vecka att fixa allt.
14 - Maj: Giz ............. Hoppas att shoppen går igång igen nästa vecka med samma fina service
14 - Maj: Jim_the_one ..... Jim svara på Giz.

14 - Maj: Grillcliff ...... Ger sin version av eländet.

15 - Maj: Giz ............. Jag hoppas att jag (kanske kan få erat förtoende tillbaka nångång)
20 - Maj: Giz ............. Du kan lugnt beställa en pelt....dom problem som var förrut kommer inte tillbaka igen.
22 - Maj: Giz ............. Orderstatus i shoppen strular igen
31 - Maj: Giz ............. det är ingen risk längre....alla får sina grejor på 2-3dagar..// Giz

18 - Juni: Rickard83 ...... Men snälla, ändra adressen!, Det ser inte så bra ut när det står fnask i adressen...

28 - Juni: marcus_amd .... väntar fortfarande på resistorer för 12v

29 - Juni: Giz .......... Sista livstecknet från Giz.

07 - Juli: babel haffo ... väntat i snart 2 veckor utan att få något? har mailat till nästan alla mailadresser på gizmodd.com men ingen svarar.
07 - Juli: kadafi ........ jag har också väntat i 2 veckor utan att få någon sorts kontakt från giz sida.

07 - Juli: WIRN .......... Jag har nu väntat i en månad och när jag mailar eller PMar eller försöker få tag på dig via ICQ så svarar du inte...

08 - Juli: babel haffo ... Killen var snabb som fan och svara på PM här i swec ...men har stängt av funktionen PM

09 - Juli: Decibel ........Jag gjorde en kreditupplysning på personen bakom Gizmodd.

bra sammanfattning!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Backlogg av trådens innehåll som startades den 5 April, dvs för lite mer än 3 månader sedan.

Jag har sorterat lite länkar i denna tråd.

Edit. Vissa har inte tömmt sin PM låda, den är onykter.

05 - April: Autocrux .... inte fått beställda varor på 3-4 veckor, Giz svarar ej på Email.
08 - April: Decibel ..... varnar för Gizmod.
10 - April: TroNi ....... har fått sina beställda grejor tidigare.
10 - April: Wiruz ....... har inte fått alla sina beställda grejor.
10 - April: Denil ....... Giz vill ha förskottsbetalning.
11 - April: Denil ....... Stänger sin webbutik för Giz.
20 - April: Giz ......... Beklagar och skyller på andra.

27 - April: marcus_amd .. Inte fått varor efter 6 veckor.
27 - April: Giz ......... Urskuldar sig på taskig nätverksuppkoppling

08 - Maj: g0opy .......... Inte fått sina varor.
08 - Maj: agent .......... Inte fått sina varor.

13 - Maj: Jim_the_one ..... Förklara sig oskyldig till anklagelser
13 - Maj: marcus_amd ...... Har fått sina lysdioder, men utlovade motstånd saknas.
13 - Maj: Autocrux ........ Får sina grejor (efter ca 2.5 månaders väntan)
13 - Maj: ultima .......... Fått display och lite grejor som ersättning för väntetiden.

13 - Maj: Giz ............. Beklagar sig.

13 - Maj: Giz ............. Det tar en vecka att fixa allt.
14 - Maj: Giz ............. Hoppas att shoppen går igång igen nästa vecka med samma fina service
14 - Maj: Jim_the_one ..... Jim svara på Giz.

14 - Maj: Grillcliff ...... Ger sin version av eländet.

15 - Maj: Giz ............. Jag hoppas att jag (kanske kan få erat förtoende tillbaka nångång)
20 - Maj: Giz ............. Du kan lugnt beställa en pelt....dom problem som var förrut kommer inte tillbaka igen.
22 - Maj: Giz ............. Orderstatus i shoppen strular igen
31 - Maj: Giz ............. det är ingen risk längre....alla får sina grejor på 2-3dagar..// Giz

18 - Juni: Rickard83 ...... Men snälla, ändra adressen!, Det ser inte så bra ut när det står fnask i adressen...

28 - Juni: marcus_amd .... väntar fortfarande på resistorer för 12v

29 - Juni: Giz .......... Sista livstecknet från Giz.

07 - Juli: babel haffo ... väntat i snart 2 veckor utan att få något? har mailat till nästan alla mailadresser på gizmodd.com men ingen svarar.
07 - Juli: kadafi ........ jag har också väntat i 2 veckor utan att få någon sorts kontakt från giz sida.

07 - Juli: WIRN .......... Jag har nu väntat i en månad och när jag mailar eller PMar eller försöker få tag på dig via ICQ så svarar du inte...

08 - Juli: babel haffo ... Killen var snabb som fan och svara på PM här i swec ...men har stängt av funktionen PM

09 - Juli: Decibel ........Jag gjorde en kreditupplysning på personen bakom Gizmodd.

Du kan ju lägga till mig åxå där min Lcd brann upp (kabeln börja smälta)...Vill inte anklaga gizmodd på något sätt men han påstår att den var testad när de skickade den men när jag kopplade in den i datorn och efter att jag haft den inkopplad ett par timmar så kortslöts skiten... Får vara jävligt tacksam att inte hela jävla kabelhärvan inne i datorn brann upp...Hade kostat mycket...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Troligen har det inte funnits uppsåt att blåsa någon, utan kunskapen och möjligheterna till att kunna leverera alla ordrar utan stopp har inte funnits.

Men om man tar emot pengar, inte levererar något och inte gör sig kontaktbar, har det utan att tveka uppfyllt kriteria för bedrägeri, då totalsumman överstiger tusenlappen och flera drabbade blir det direkt tal om grovt bedrägeri.
Hade det funnits ett registrerat företag hade det istället handlat om leveransförsening och som man med stöd av lagen kan häva köpet.

Troligen tar sig mannen i kragen och fixar fram prylarna eller återbetalar pengarna innan det blir aktuellt med sådant, det är vad jag tror.

Ville bara säga att ditt engagemang /stavning?/ för fallet är så bra att du får Hoppas ni får igenom stämmningen och lyssna inte på hans skitsnack om han försöker övertala er igen. Han bor juh i Åsa där har jag haft sommarland synd att man inte bor där längre så man kunde besöka han..

Permalänk

Fyfan.. tur att sidan e nere iaf.. Har inte heller fortfarande fått nån kontakt med han..

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Vad händer med Gizmod. Butiken är nedlagd och jag väntar på min LCD display som beställd och bet.

Undrar jag med, en polare beställde ett peltier element och lysdioder och jag beställde diod. Vi har betalat men va fan, vad händer nu?

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Min del i sammanhanget hade förvisso kunnat uteslutats, även om det handlar om samma princip - löften som inte hålls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Giz på Swec verkar vara Zagaga på nordichardware där han är "bannlyst".

Japp det är han, vet att han länkade till gizmodd-sidan vid ett antal annonser på NH's köp & sälj...

Hade jag inte fått lite grejer så hade jag vart med på stämmningen också
Sätt dit aset!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Alltså, hur fan får man tag i den fan!? Jag SKA ha min beställning eller pengarna tillbaka!!
Annars får vi nog ta och göra en polis sak av detta vilket vore mindre roligt.

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||

Permalänk
Medlem

Vi kanske skulle ta och besöka Mr Dick? Någon som bor i närheten av Åsa?
Att han tog bort sina personuppgifter var ju bara meningslöst... hans annons finns ju kvar...
Tycker i allafall att det är ett jävla sätt av honom att göra såhär, skulle inte bli förvånad om han åkt på semester med någon polare eller så och ber så hemskt mycket om ursäkt när han kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

http://privatpersoner.eniro.se/query?searchword=Dick+Andersso...

Enda Dick Andersson som finns hos Eniro. Jag bryter inte mot PUL eftersom Eniro´s hemsida är en öppen tjänst precis som telekatalogen. Bara att ni går dit och knackar på nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
http://privatpersoner.eniro.se/query?searchword=Dick+Andersso...

Enda Dick Andersson som finns hos Eniro. Jag bryter inte mot PUL eftersom Eniro´s hemsida är en öppen tjänst precis som telekatalogen. Bara att ni går dit och knackar på nu

Kan bara bekräfta att dom uppgifterna stämmer. ^^
Sedan var det någon som undrade om någon bode nära åsa, jag bor ganska nära tar drygt 20 min med bil för mig ut till byn. _._

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Kan bara bekräfta att dom uppgifterna stämmer. ^^
Sedan var det någon som undrade om någon bode nära åsa, jag bor ganska nära tar drygt 20 min med bil för mig ut till byn. _._

Har du testat att åka hem till honom? Kanske ta med dig en högaffel och en fackla :P. Vad jag förstår så är du en polare till honom så du borde väl veta om han är så dum så att han tagit pengarna själv?

Permalänk
Medlem

Men vafan. jag har åtskilliga gånger lämmnat ut telefon nr åt er.. MEN DET ÄR INGEN SOM RINGER!??!?!??! VAFAN ÄR DETTA??? ANMÄLA NÅN UTAN ATT ENS PRATA MED PERSONEN I FRÅGA???? RING RING RING RING RING RING!!!!

Herregud.. Telefonnr står på hitta.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Men vafan. jag har åtskilliga gånger lämmnat ut telefon nr åt er.. MEN DET ÄR INGEN SOM RINGER!??!?!??! VAFAN ÄR DETTA??? ANMÄLA NÅN UTAN ATT ENS PRATA MED PERSONEN I FRÅGA???? RING RING RING RING RING RING!!!!

Herregud.. Telefonnr står på hitta.se

Du verkar mystiskt insatt i hurvida någon ringer till ägaren eller inte...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
Har du testat att åka hem till honom? Kanske ta med dig en högaffel och en fackla :P. Vad jag förstår så är du en polare till honom så du borde väl veta om han är så dum så att han tagit pengarna själv?

Är inte kompis med honom. E ba 16 och jag tror nog han är bra mycket äldre en mig. jag vet inte ens hur dick ser ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag ringt å pratat med honnom.
Han hade tusen ursäkter och sa att han skulle skicka grejjerna i dag eller i morrn.
Personligen har jag mycket svårt att tro på hans ord (vilket jag tror ni håller med om) men man kan ju alltid hålla tummarna.

Permalänk
Medlem

jag ringer till honom ikväll, så får vi se vad han säger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Nu har jag ringt å pratat med honnom.
Han hade tusen ursäkter och sa att han skulle skicka grejjerna i dag eller i morrn.
Personligen har jag mycket svårt att tro på hans ord (vilket jag tror ni håller med om) men man kan ju alltid hålla tummarna.

Svarade han på sitt hemnummer?
Jine: Ta det lugnt, du behöver inte skrika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Svarade han på sitt hemnummer?
Jine: Ta det lugnt, du behöver inte skrika.

jo, men om ni ringer så vänta gärna ett tag, om alla ringer på en gång kanske han blir för stressad och skiter i allt ihop (förutsatt att han nu pratade sanning och verkligen kommer skicka grejjerna som han sa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
jo, men om ni ringer så vänta gärna ett tag, om alla ringer på en gång kanske han blir för stressad och skiter i allt ihop (förutsatt att han nu pratade sanning och verkligen kommer skicka grejjerna som han sa)

Jag tror att jag ska vänta tills på torsdag... har inte grejerna kommit så ska han få 100 pizzor beställda till sin bostad... och det ska vara extra pålägg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror att jag ska vänta tills på torsdag... har inte grejerna kommit så ska han få 100 pizzor beställda till sin bostad... och det ska vara extra pålägg!

hehe, smart

Permalänk
Medlem
Citat:

haha.. ^^ nästan så man måste åka ut och ligga i någon buske utanför hans hus och se när dom kommer och han inte fattar något. Måste se grymt ut. *evil*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja han ska få se på j*vlar om det inte kommer. Kanske inte i form av att beställa pizzor... är ju ganska lätt att prata sig ur "Va?! Ne jag har inte beställt en massa pizzor, någon måste ha lurat er"
Men något ska jag väl komma på.

Permalänk
Medlem

är ni säkra på att det är hans hem nr jag vill gärna inte ringa och skrika på fel person.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe.. Eller också åker alla som han lurat dit och knackar på! =P Tror att han skulle bli lite paff då =D Tyvär har jag ca 110mil dit.. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
är ni säkra på att det är hans hem nr jag vill gärna inte ringa och skrika på fel person.

EDIT: Bortaget.. P.g.a av fel uppgifter
Men kan i alla fall bekräfta att det är hans nummer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har inte ringt än...håller på att ladda

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla verkar ha grymt dåliga bortförklaringar för att ringa? Så svårt är det väl inte? (jag ahr ingen anledning att ringa så jag tänker inte göra det, har aldrig haft några problem med honom)

Visa signatur