Age of Conan-tråden

Permalänk

1.07 kommer förmidligen med lite tur nästa vecka :). Closed betan te expansionen börjar ta form och det mesta har kommit ut och testas för fullt så det är inte mkt kvar till expansionen kommer heller :).

Permalänk

Hoppas bara att dom fixar de sista bossarna i TA och inte gör det för lätt med de 5 första.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på typ ett år eller mer... Men jag älskar världen. Säg att jag borde börja spela igen....!

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 64 GB (4x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ApemanT
Har inte spelat på typ ett år eller mer... Men jag älskar världen. Säg att jag borde börja spela igen....!

Du borde börja spela igen.
Jag slog precis på ljudet i spelet igen och det finns nu inget underbarare än att levla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Du borde börja spela igen.
Jag slog precis på ljudet i spelet igen och det finns nu inget underbarare än att levla.

Tackar! Bara att se min kvinnliga Conqueror gå (slå på gå) med två enhandsvapen dragna är nästan värt det att börja spela igen.

Men det tog 26 GB (sic)... Jag har en 300 GB Velociraptor så är det lite av ett problem eftersom den är rätt full...

Tar AoC verkligen 26 GB nuförtiden, om jag gör en fresh install, inkl updates?

Edit: Särskrivning... vilken skam...

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 64 GB (4x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Satan! Jag kollade precis upp vad min Conan mapp vägde in på......43GB!

Har för mig att det finns rensnings program så jag kanske kan minska ner den lite.

Permalänk

Min är bara 33GB :). -1GB screenshots -3GB combat logs. Så det borde väl ligga runt 29GB+/-

Permalänk

Fick ner den till 31GB nu när jag raderade RDB mappen.... fick iof tanka ner en 12GB patch men det var det värt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick ner den till 31GB nu när jag raderade RDB mappen.... fick iof tanka ner en 12GB patch men det var det värt.

Är det 31 gb efter eller före patchen? Hoppas du menar efter, för jag kunde inte låta bli att le när jag läste dina inlägg. För 31 + 12 är annars just exakt 43 som du skrev att du hade innan rensningen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Är det 31 gb efter eller före patchen? Hoppas du menar efter, för jag kunde inte låta bli att le när jag läste dina inlägg. För 31 + 12 är annars just exakt 43 som du skrev att du hade innan rensningen.

Efter patchningen självklart
men har jag orsakat ett skratt så tillförde den förra posten lite glädje.

Permalänk
Medlem

1.07 kom live igår.. dock lite buggar som behöver fixas innan expansionen kan rullas ut

Permalänk
Medlem

Någon som kört betan till expansionen?

Vad tycker ni om den?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Så nu har man beställt AoC, (68:- inkl frakt på Discshop, själva spelet 39:-) spelade betan samt kört trailen en gång och tyckte det var rätt kul. Men vad ska man köra egentligen? Vilken Realm / Server? Guida mig mina vänner! Förklara gärna lite om själva spelet, vad är bra / dåligt, vad finns det för kul att göra, vad för klass ska man köra osv.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Så nu har man beställt AoC, (68:- inkl frakt på Discshop, själva spelet 39:-) spelade betan samt kört trailen en gång och tyckte det var rätt kul. Men vad ska man köra egentligen? Vilken Realm / Server? Guida mig mina vänner! Förklara gärna lite om själva spelet, vad är bra / dåligt, vad finns det för kul att göra, vad för klass ska man köra osv.

Beror på hur du vill spela, PvP så är det Fury som gäller PvE och det är Crom som gäller, inte så mycket annat att välja på

Det ska dock sägas att du inte väljer bort PvP helt om du väljer Crom, du har fortfarande Minigames, Sieges och Shrines of Bori att välja på!

Craftingen är inte mycket att hurra över om jag inte minns helt fel känns mest som en endless grind

Klasserna får nån annan ta, allt har blivit ombalanserat sen jag spelade senast.

Visa signatur
Permalänk

Jag tycker du ska testa RP-PvP servern Aquilonia. Istället för en massa stora Zergs som hålls på Fury så hålls PvPn mer på en grupp nivå och PvEn Går stadigt framåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker du ska testa RP-PvP servern Aquilonia. Istället för en massa stora Zergs som hålls på Fury så hålls PvPn mer på en grupp nivå och PvEn Går stadigt framåt.

Nu blev jag nyfiken själv här, menar du att det finns open-world PvP på Aquilona utan att det är en enda stor zerg överallt?

Isf byter jag server när expansionen kommer!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Nu blev jag nyfiken själv här, menar du att det finns open-world PvP på Aquilona utan att det är en enda stor zerg överallt?

Isf byter jag server när expansionen kommer!

Så här såg det ut i Oasis igår :). Helt tomt, sen är det runt 50 pers vid shrines of boring.

http://img.photobucket.com/albums/v651/asteran/Fass_picture09...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fassenator
Så här såg det ut i Oasis igår :). Helt tomt, sen är det runt 50 pers vid shrines of boring.

http://img.photobucket.com/albums/v651/asteran/Fass_picture09...

Sluta nu klaga över Bori Fass. Vi hade en sju helvetes slag mot Clovers i förrgår.

Permalänk
Medlem

RP-PVP är inget för mig antar att det är ungefär samma som på PVP? Störande när man gör en quest i lugn och ro så kommer det någon som är 5+ lvlar högre och tycker det är jätte kul att döda en.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Det är inte så stora zergs på Fury. Inget som stör en när man är med i ett stort guille

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
RP-PVP är inget för mig antar att det är ungefär samma som på PVP? Störande när man gör en quest i lugn och ro så kommer det någon som är 5+ lvlar högre och tycker det är jätte kul att döda en.

RP delen är ett tillval. Du behöver inte springa runt med en bakgrunds berättelse men jag lovar att det är kul ibland. Angående levling så är det inte så farligt för tillfället eftersom man oftast inte springer runt i samma områden och Aquilonia är så pass lugnt just nu så du kommer inte drabbas av PvP i någon större skala innan du kommer till 80 OBS från 5-25 kan det förekomma en massa ganking men det göt det på alla PvP servrar.

Permalänk
Medlem

Testade spelet igår, väldigt fint spel, sjyst ljud och sånt. Spelade upp mig till lvl 7 men efter att någon jobbig snubbe som var kring lvl 22 hoppat på mig och oneshottat mig 5-6 ggr när jag försöker döda fiender för min quest så beslöt jag mig för att stanna där.. pajjade spelglädjen en aning..

Har detta spel nå vettigt endgame eller blir gubben bara en dammsammlare när man nått högsta lvln om man gillar pvp?

Permalänk

Hela spelet börjar på 80. Jag vet hur det är från lvl 5-25 med all ganking MEN försök att köra night mode så mycket som möjligt eftersom det är singleplayer. Gör även uppdragen i Ruinerna som är en PvP fri zon. Men efter du lämnat tortage (lämna inte innan 20) så minskar gankingen brutalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hela spelet börjar på 80. Jag vet hur det är från lvl 5-25 med all ganking MEN försök att köra night mode så mycket som möjligt eftersom det är singleplayer. Gör även uppdragen i Ruinerna som är en PvP fri zon. Men efter du lämnat tortage (lämna inte innan 20) så minskar gankingen brutalt.

Minskar det efter att man lämnat Tortage nu?
Jag provade spela på Fury för ett år sedan och hade tänkt levla utanför Cimmerian staden (kommer inte på vad området heter) och för det mesta kom jag knappt utanför porten...
Vet inte hur lång tid det tog innan jag faktiskt tog mig ner till rezzpaden i encampmentet (?) och väl där så blev det ändå värre... Folk lurade vakterna efter sig och sen blev man ner huggen fast man trodde att man var säker (men det ska vara åtgärdat nu va?) och dessutom stod det xxx antal rangers m.m. som kunde göra sig osynliga utanför porten och bara väntade på en...

I mitt tycke så är Fury helt FEL server om man tror att man ska få ett quest gjort...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Arius

Allt beror på när på dagen du spelar egentligen. Börjar du lira framåt 5 på eftermiddagen och framåt när alla spelar så räkna med att bli gankad till tusen. Men om du har möjlighet så lira tidigt på dagen, brukar vara riktigt lugnt att få questa ifred då. Men just White Sands och Tortage i allmänhet är massiv gank ibland. Dock när jag vill pvpa där med nån av mina låg lvl alts så är det oftast dött.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Minskar det efter att man lämnat Tortage nu?
Jag provade spela på Fury för ett år sedan och hade tänkt levla utanför Cimmerian staden (kommer inte på vad området heter) och för det mesta kom jag knappt utanför porten...
Vet inte hur lång tid det tog innan jag faktiskt tog mig ner till rezzpaden i encampmentet (?) och väl där så blev det ändå värre... Folk lurade vakterna efter sig och sen blev man ner huggen fast man trodde att man var säker (men det ska vara åtgärdat nu va?) och dessutom stod det xxx antal rangers m.m. som kunde göra sig osynliga utanför porten och bara väntade på en...

I mitt tycke så är Fury helt FEL server om man tror att man ska få ett quest gjort...

Jag kan inte svara på hur det är på Fury men på Aquilonia har gankingen avtagit betydligt om man jämför när jag lvlade min första 80 för 1½ år sen.

Permalänk
Medlem

På Fury är det ingen större fara, men beror som sagt på vilken tid man spelar. Samt att en del områden är det extrem gank i under "high time". Vilka det är det märker du ganska så snart. Men det är inte ospelbart pga gank.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag på webbhallen!

Vilka servers ska man spela på? Finns det några nystartade eller ska man joina "Crom" som diskuterats några inlägg tidigare?

Letar också efter någon guild att joina, gärna som har många spelare from sweclockers. Pm:a mig gärna!

Micke

Visa signatur

// Micke:~# _

Permalänk
Medlem

Beror på va du är ute efter. Men är du ny så rekommenderar jag nästan crom/aqulonia eller nåt. Tror Fury är lite väl hårt men är du hårdhudad är du välkommen till servern. Väl på Fury har du Vanity som är en helsvensk guild.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då måste det ha lugnat sig sen jag spelade på fury.. för där var det endless gank dygnet runt..

Nä Crom gillar jag.. jag kan questa levla utan att bli vansinnig och köra pvp när jag vill det istället