Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Suck!!! Varför går det på beta nu då ??? Men om det nu är iden som du far efter så är väl det några böcker minns inte vad dom heter just nu men kommer väl på det kanske :-). Vad jag vill säga är att jag personligen tycker att Warhammer sneglar ganska mycket på WOW och gör något liknande, medan Age of Conan är lite mera nytänkande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Helt klart lockar Hyboria och även stridssystemet. Jag har även kollat på mycket intervjuer med Funcom det verkar som dom försöker få till ett MMORPG som ska gå att spela även om man inte tänker offra hela kvällarna åt det. 18 års gränsen är också kanon tyvärr tror jag inte att den kommer att hållas :-(. Warhammer är inget alternativ i så fall går jag tillbaks till WOW, hellre orginalet än en turbokopia. Blizzard äger ju PVP hittils så varför byta i så fall.

Lol, Warcraft serien bygger på Warhammer till att börja med. Har Blizzard själva sagt för mycket länge sedan. Det är oxå väldigt dummt att säga att något spel är en kopia av WOW då WOW har tagit väldigt mycket från många andra MMO's som fanns innan WOW. Det wow gjorde var att förenkla själva spelandet och minimera inlärningskurvan, smart drag för att få en stor spelarbas.

Om du trotts detta står fast i att Warhammer efterapar WOW, borde du även tycka att Crysis efterapar Wolfenstein 3D

Till er andra, ursäkta att posten inte hade just något med Age of Conan att göra, men så jäkla trött på folk som tror WOW är det första MMO och alla andra apar efter.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

On a side note: Har en polare som kom med i warhammer online betan, och den ska tydligen vara sjukt lik WoW. Känns inte lika attraktivt att köra liknande spel då man börjat tröttna på WoW nu. Så Age of Conan känns lite fräshare

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
On a side note: Har en polare som kom med i warhammer online betan, och den ska tydligen vara sjukt lik WoW. Känns inte lika attraktivt att köra liknande spel då man börjat tröttna på WoW nu. Så Age of Conan känns lite fräshare

Är det något mer som är likt i spelet än grafiken? Själv kommer jag nog testa på både AoC och WAR. Behöver däremot något "fram tills dess" så har haft lite köpmani den senaste månaden. Vanguard, Tabula Rasa och så LOTRO AoC känns långt bort, även om det bara är månader.

Läste något på mmorpg.com forumen om att AoC världen skulle vara väldigt liten? Är det någon som vet något om det?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fade-swe
Läste något på mmorpg.com forumen om att AoC världen skulle vara väldigt liten? Är det någon som vet något om det?

Nu vet jag inte hur stor världen är ingame, men jag kommer ihåg att jag har läst att funcom kommer patcha in mer spelvärld efter releasen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fade-swe
Är det något mer som är likt i spelet än grafiken? Själv kommer jag nog testa på både AoC och WAR. Behöver däremot något "fram tills dess" så har haft lite köpmani den senaste månaden. Vanguard, Tabula Rasa och så LOTRO AoC känns långt bort, även om det bara är månader.

Läste något på mmorpg.com forumen om att AoC världen skulle vara väldigt liten? Är det någon som vet något om det?

Kontrollerna och spells skulle va lika. Sen är de som vilket mmo som helst att questen är döda X antal av såna, samla ihop X antal av såna.

Men annars var det som i wow, gå tab pumpa spell. Repeat.

Rested xp om man loggar ut i inn.

Fanns nytt också, som en cool quest grejs. Där man får questet så fort man kommer in i området och så ska alla hjälpas åt. (kommer waves av mobs och sen i slutet en boss)

Sen vet man ju inte hur det ser ut på hög level med RvR...

Blir lite väl mycket offtopic nu.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fade-swe
Lol, Warcraft serien bygger på Warhammer till att börja med. Har Blizzard själva sagt för mycket länge sedan. Det är oxå väldigt dummt att säga att något spel är en kopia av WOW då WOW har tagit väldigt mycket från många andra MMO's som fanns innan WOW. Det wow gjorde var att förenkla själva spelandet och minimera inlärningskurvan, smart drag för att få en stor spelarbas.

Om du trotts detta står fast i att Warhammer efterapar WOW, borde du även tycka att Crysis efterapar Wolfenstein 3D

Till er andra, ursäkta att posten inte hade just något med Age of Conan att göra, men så jäkla trött på folk som tror WOW är det första MMO och alla andra apar efter.

Jag trodde det var underförstått att vi pratade Warhammer online och inget annat, om du läst innlägget precis ovanför ditt så borde du kunnat förstå vad jag menar. Att WOW skulle vara det första MMOt vet jag inte var du läste i inlägget. Verkligen moget att lägga in lite andra tankar än vad som står i inlägget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag trodde det var underförstått att vi pratade Warhammer online och inget annat, om du läst innlägget precis ovanför ditt så borde du kunnat förstå vad jag menar. Att WOW skulle vara det första MMOt vet jag inte var du läste i inlägget. Verkligen moget att lägga in lite andra tankar än vad som står i inlägget.

Varifrån tar du det som att jag trodde vi pratade om någon annat än Warhammer? Därför jag bad om ursäkt till övriga läsare av tråden. Då det här tråden handlar om Age of Conan. Men jag tror vi har missuppfattat varandra, och ska jag vara ärlig så förstod jag inte vad du menade med inlägget precis över mitt.. Beskriver här nedan hur jag "uppfattade det".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ

Suck!!! Varför går det på beta nu då ??? Men om det nu är iden som du far efter så är väl det några böcker minns inte vad dom heter just nu men kommer väl på det kanske :-). Vad jag vill säga är att jag personligen tycker att Warhammer sneglar ganska mycket på WOW och gör något liknande, medan Age of Conan är lite mera nytänkande.

Tolkade detta som att pga WAR är i beta och WOW varit ute så pass länge att du tycker det är självklart att WAR apar efter WOW. Om du läste min andra post så skrev jag och undrade vad mer som var likt än grafiken? (som jag tacksamt fick svar på senare)

Grafiken i WAR är just väldigt likt just WAR och även WOW. Finns många MMO's som är lika varandra om man bara tar hänsyn till grafiken. I övrigt tycker jag att quester / spells och skills nästan är likadana i alla mmorpgs. Tyvärr... saknar SWG innan SOE förstörde det.

Jag ber om ursäkt om jag totalt har missuppfattat dina inlägg, och min Crysis vs Wolfenstein 3d jämförelse hade lite ironi över det hela. Men kanske inte alltid så lätt att se. Hoppas du godtar ursäkten och tycker det här inlägget var lite mer "moget"

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Att ni två orkar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Att ni två orkar.

Orkar och orkar (3 inlägg är väl inte så lång diskussion), en missuppfattning, och då måste man väl ändåså få förklara sig och be om ursäkt

back to topic ?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

En ny artikel om Conan på nätet. -> Another Look At Age Of Conan

Hinner inte läsa den själv, måste till jobbet heh.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

För att hålla tråden igång lite tänkte jag bidra med ett litet kul skärmskott jag tog slutet av förra året.

http://pici.se/213431/

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
En ny artikel om Conan på nätet. -> Another Look At Age Of Conan

Hinner inte läsa den själv, måste till jobbet heh.

Ingen ny information, men helt klart trevligt att läsa ändå.
Förresten, är det bara jag som stör mig på Gaute Godager som person och speciellt hans namn?

Permalänk
Medlem

Nja, jag stör mig väl också på honom på sätt och vis. Men samtidigt är han rolig att göra narr av, vilket indirekt gör honom rätt kul.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Nja, jag stör mig väl också på honom på sätt och vis. Men samtidigt är han rolig att göra narr av, vilket indirekt gör honom rätt kul.

hehe, jo så är det väl också.. hans uttal när han snackar engelska är förjävlig

Förresten: "The game’s shaping up nicely, and Godager said all the launch features have been implemented. From here, it’s mostly a situation of polishing up what they already have in place.", med andra ord bör det inte bli några fler uppskjutningar på releasen.

Permalänk
Medlem

Fick tipset av Skarm här, att det är en ny design på AoC's community-sida.

Skåda själva http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=f...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ugh, Gaute kunde var rätt jobbig nåt år sedan då det tjatades om "Händs åhn äck-schån!" hela tiden vid presentationer av spelet.

Nya sidan är riktigt snygg, bara hoppas på att forumet får en over-haul illa kvickt, ser förjävligt ut just nu.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

In addition, when fighting an enemy you'll notice thin silver scale-looking icons pop up on your selected monster. These will appear on a particular side of the monster, indicating they have extra shielding in that area. The more scales on a side, the more shielding there is. Your job, at least as a tank, is to try and maneuver yourself around a monster so your powerful attacks can hit the unshielded side, since the shielding shifts depending on your position relative to the monster.

Sjyst! Får striderna att bli lite mer dynamiska för närstridsklasserna.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Sjyst! Får striderna att bli lite mer dynamiska för närstridsklasserna.

Låter bra för PvE, men låter som upplagt för samma sorts hoppande man sett i vissa andra MMOn. Men, skulle ju vara fint om man inte såg dem direkt utan att man måste stå nån sekund för att se var fienden är svag.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Låter bra för PvE, men låter som upplagt för samma sorts hoppande man sett i vissa andra MMOn. Men, skulle ju vara fint om man inte såg dem direkt utan att man måste stå nån sekund för att se var fienden är svag.

Skulle nog vara småungar och oseriösa personer som sysslar med sådana dryga handlingar. Är man någorlunda seriös i sitt spelande hoppar man inte runt som en jäkla apa.

I övrigt, är det bara 90 dagar kvar nu? (igen )

Permalänk
Medlem

Lite information om Bear Shaman
Age of Conan Class Interview #7: The Bear Shaman

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Lite nya mount filmer från GDC2008:
http://www.gametrailers.com/game/1905.html

Dock har jag lite problem med GT just nu, filmerna streamar inte. Fungerade tidigare så tror de har nåt tekniskt problem.

Permalänk
Medlem

Älskar demonstrationen av mounted combat. Motion captured-hästen ger nästan en hard-on i detta klipp. Nej men, det ska bli klart spännande.

Mammoths tror jag kommer bli rätt populära, men själv föredrar jag hästen. Noshörningen var i mitt tyckte den minst tuffa/snygga, men blir säkert populär den med. Rena gissningar här alltså, med min smak i åtanke. Det jag tycker är tråkigt är hur kameler helt plötsligt inte finns med någonstans längre. Känns som de valt bort den i smyg, och bytte ut mot noshörningen? Verkar inte vara med i beräkningen som playable längre vad jag sett iaf.

Nåja, problemet med kameler är att jag har svårt att föreställa mig dem springa, och hur snyggt det i så fall skulle se ut.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Nåja, problemet med kameler är att jag har svårt att föreställa mig dem springa, och hur snyggt det i så fall skulle se ut.

Du har nog bara problem med fantasin då Personligen tycker jag att mammutar, hästar och noshörningar har problem med klasskillnad. Om man får välja mellan en vanlig häst och en stor mammut är det ju inte frågan om vad som kommer att vara "coolast". Men, alternativen är ju inte så många

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Lite nya mount filmer från GDC2008:
http://www.gametrailers.com/game/1905.html

Dock har jag lite problem med GT just nu, filmerna streamar inte. Fungerade tidigare så tror de har nåt tekniskt problem.

Fan vad sugen man blir på detta spel av dom videosen
Måste ju boka nu så man får en av dom unika mountsen etc

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Du har nog bara problem med fantasin då Personligen tycker jag att mammutar, hästar och noshörningar har problem med klasskillnad. Om man får välja mellan en vanlig häst och en stor mammut är det ju inte frågan om vad som kommer att vara "coolast". Men, alternativen är ju inte så många

Det är inte så att jag inte tror kameler kan springa, snarare så att min uppfattning är att det ser tokfult ut med kameler löpandes. Var väl vad jag ville säga.

Klasskillnader, hur menar du? Det rör sig inte endast av estetiska själ vilken som kommer bli ens favorit, det är sant. En guardian t.ex. passar bättre i mina ögon tillsammans med en mammut. Men det gör honom inte dålig eller mindre passande att rida häst. Du kan ju trots allt välja bland olika hästar och dess egenskaper med, men inte som går att jämföras med en mammuts styrka då. Hm, kanske lät lite flummigt formulerat, men är trött som fan.

Själv ska jag spela som conq + snabb häst. Om jag inte upptäcker att jag blir dismounted vid en fläkt av fiendens svärdviftande... då kanske det är dags att fundera på att byta till något mer stryktåligt. Hastighet har jag alltid uppskattat i MMO:s. Får se hur användbart det är kontra uthålligare mot skada.

En fin balans mellan mounts kommer slutligen avgöras av ens personliga smak, så är det ju.

Fast jag vet egentligen inte vad du ville säga? Tycker man om en speciell sak tillräckligt mycket, behöver man inte bry sig om att den är sämre på något. Individuellt som sagt. För mig rör det sig trots allt om vad jag tycker är "coolast".

Tycker det räcker med alternativ också. Möjligt att dom lägger till någonting senare i patch eller expansion, jag bryr mig inte särskilt mycket om det nu dock.

Nu sova sig lite!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Var är kamelen?! Stygians hade passat så bra med kamel.

Hade nog ändå tagit mammuten, kommer ju inte ha en chans att möta en renodlad närstridsgubbe med lans som magiker (mounted combat alltså). Har ju bara en smörkniv som vapen. Med mammuten kan man använda gaddarna, lär väl göra hyffsad skada... hoppas jag.

Hm, kan man slänga spells när man rider? Kan en Herald of Xotli rida runt i demonform?

Edit: Whoop, kan slänga spells mounted. Hade missat den detaljen, kollade videon igen precis.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Själv ska jag spela som conq + snabb häst. Om jag inte upptäcker att jag blir dismounted vid en fläkt av fiendens svärdviftande... då kanske det är dags att fundera på att byta till något mer stryktåligt.

Hästar är som bekant en förbrukningsvara...

Jag ska spela stygian assassin, men vettefan om att rida på en kamel hade varit något vidare. Rhino känns trevligare...

Permalänk
Medlem

Ja, ens mount kunde väl dö om jag minns rätt? Men frågan är om man behöver gå och köpa en ny vid varje förlust. Eller om det blir någon form utav penalty bara, att man behöver bandagera om den eller liknande.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower