Age of Conan-tråden

Permalänk

Releasedatum: 2008-05-23

Kan detta stämma to loong!

bara jag som tycker det är lite fel att man får mera xp och sepciella stammina enchants om man köper collectors?? de tvingar mig nästan till att köpa ce

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

20 maj säger Funcom, så där i krokarna är det (än så länge).

Låter fel med mer xp, om det är som du säger. Har missat det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ja, det är lite för bra bonus enligt mig. Och inte den enda ingame bonusen heller. De borde ge något annat istället för det med xp-bonusen.

Permalänk
Medlem

2% snabbare exp är ju ingenting. 100 exp/mob ger nu 102 exp/mob, efter 50 kills av samma sorts mob så har du fått en "free kill" också, tekniskt sett. Tycker inte att den är något att hurra över precis (kommer nog ångra att jag sa det där ).

Hursomhelst kommer jag nog köpa CE ändå, vill ha friend-invites och Drinking Cape. Sjyst med cloak redan i början.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Visst det kan tyckas en liten bonus, men trots allt så hjälper den en att levla fortare.

Permalänk
Medlem

Ja, helt fullkomligt onödig "bonus", men som förmodligen kommer störa många icke CE-innehavare ändå. Just för att det ska vara "lika för alla" på sådana punkter...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är hyboria och där finns ingen jämnlikhet eller medkänsla bara den starkes rätt och därför är Conan Kung

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Är inte så jätte insatt i conan så jag skulle behöva ha svar på denna fråga;
finns det factions i spelet? det finns ju 3 olika raser vad jag förstår och dom krigar alltså mot varandra i spelets PVP? Eller kan du attackera vem du vill?
Hoppas på det sistnämda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Den går redan att boka på EBgames.

ah. tack

Även om jag avskyr Tradition/EBGames så får det bli en förhandsbokning där ändå¨:)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Är inte så jätte insatt i conan så jag skulle behöva ha svar på denna fråga;
finns det factions i spelet? det finns ju 3 olika raser vad jag förstår och dom krigar alltså mot varandra i spelets PVP? Eller kan du attackera vem du vill?
Hoppas på det sistnämda

Inga factions. Sistnämnda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Visst det kan tyckas en liten bonus, men trots allt så hjälper den en att levla fortare.

Ja, det är sant. Ville bara visa till de som inte vill ha CE att ringen inte ger någon direkt märkvärdig boost. Jag kommer säkerligen använda den själv, tillsammans med min fina Ölkappa, dock.

Någon som vet adressen till officiella sidan där de visar hur Feats och Stats kommer fungera? Glömt bort vart där jag hittade den.

Edit: Hittade.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

screw the ring.. min gubbe kommer bli a-lagare med the drinking cape

Suuupppaaaa!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Haha, fick för mig ringen i CE var en fysisk pryl först... kändes lagom töntigt. Kom på nu att det förmodligen är ingame item. -_-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Haha, fick för mig ringen i CE var en fysisk pryl först... kändes lagom töntigt. Kom på nu att det förmodligen är ingame item. -_-

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte hade en drinking cape ikväll, den hade **** behövts, 200spänns whisky 3:or tar kål på plånboken!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Synd att man inte hade en drinking cape ikväll, den hade **** behövts, 200spänns whisky 3:or tar kål på plånboken!

104 kroners redbull vodka, ja vist faan hade den behövts... jävla skit ställe vad dyrt de är... (harrys motala)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Webhallen har nu också förboknings grej.
* 3 dagars försprång - börja spela 3 dagar före retail-release
* Exklusivt mount vid level 40 - mammut eller noshörning
* Exklusivt föremål, The Inventory Belt - ger dig mer plats för loot!

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=951

Inventory Belt kan vara nice de första levlarna. Vet iaf att i wow så hade man alltid problem med plats i början.

Går ifs inte boka CE då pris ej är satt än.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jo, väntar på CE release från Webhallen. Hoppas jag inte missar det. Har satt sidan som startsida i browsern.

Permalänk

Läste lite snabbt om nått bounty system kommer detta finnas? det var nån snubbe som hade skrivit om de på forumet men fattade inte om det bara var hans tankar eller om de verkligen kommer finnas nått sånt system?

personligen så tycker jag de vore underbart om npcs kunde sätta ett pris på ditt huvud om du t.ex. har varit ute och köttat lite mycket nån kväll

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Läste lite snabbt om nått bounty system kommer detta finnas? det var nån snubbe som hade skrivit om de på forumet men fattade inte om det bara var hans tankar eller om de verkligen kommer finnas nått sånt system?

personligen så tycker jag de vore underbart om npcs kunde sätta ett pris på ditt huvud om du t.ex. har varit ute och köttat lite mycket nån kväll

Kul, det skulle göra PvP lite mera spännande, synd om den stackarn som alla vill nacka då bara

Visa signatur

Permalänk

Skulle snarare vara roligare om andra spelare kan sätta bounty som i Eve Online.

mmhmm.. assassin

Permalänk
Medlem

Några screenshots av en Bear Shaman.

Ten Ton Hammer har även en class-interview om just Bear Shaman:

Citat:

Evan: I feel that the Bear Shaman will eventually become a reasonably popular class, however it is not one I would consider "easy" to play, per se. To play a Bear Shaman well, one must be extremely active and have very keen situational awareness. Due to this, I have a hunch it is one of those classes that will grow on people over time as they become more comfortable with the game's intricacies.

http://www.tentonhammer.com/node/22025

Fler klassintervjuer hittar ni här: http://www.tentonhammer.com/aoc/interviews/

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hade en trevlig diskussion på jobbet idag om Age of Conan och Warhammer Online.

Så jag undrar vad är det som lockar er till Age of Conan mer än till Warhammer Online?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Så jag undrar vad är det som lockar er till Age of Conan mer än till Warhammer Online?

Den icke "tecknade" grafiken, och strids systemet, å såklart mycket annat. Skulle jag inte suttit å längtat till AoC så skulle det såklart blivet ett Warhammer köp. Vilket man ju ioförsig skulle få väntat på ändå. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Det som lockar är att utforska Hyboria, det nya stridssystemet, guild städer (strongholds). Det var det stora hela som lockar mig till Age of Conan.

Permalänk
Medlem

Fräsch grafik, nytt stridssystem och Guild vs. Guild/Sieges. De tre saker som lockar mig mest, sen att det just är Hyboria spelet utspelar sig är en rejäl bonus (uppväxt med serietidningen och filmerna).

Älskar Warhammer... 40k.

Warhammer Online är jag inte så intresserad av, fast hade de valt en annan stil för grafiken och faktist försökt komma på ett nyare stridssystem (jäkla auto-attacks, crits och procs), så hade jag säkerligen kollat in eller varit intresserad av det. Måste dock erkänna att RvR i Warhammer Online verkar skitkul.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Man kan väl sammanfatta det med det som har nämnts hittills.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Som de tidigare nämnt den icke tecknade grafiken + bristen på elfs, dwarfs. Spelarklasserna, stridssystemet, blodet, den mörka färglösa och deprimerande världen.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Helt klart lockar Hyboria och även stridssystemet. Jag har även kollat på mycket intervjuer med Funcom det verkar som dom försöker få till ett MMORPG som ska gå att spela även om man inte tänker offra hela kvällarna åt det. 18 års gränsen är också kanon tyvärr tror jag inte att den kommer att hållas :-(. Warhammer är inget alternativ i så fall går jag tillbaks till WOW, hellre orginalet än en turbokopia. Blizzard äger ju PVP hittils så varför byta i så fall.

Permalänk
Medlem

Klart vettiga svar från er alla.

Personligen har jag inte nått emot den tecknade grafiken i Warhammer Online.
När jag ser på Age of Conan bilder och de läckta videos på youtube så tycker jag det påminner lite om EverQuest 2 människorna, på deras rörelse mönster. Var inte så förtjust i EverQuest 2.

Det har både nackdel och fördel att det enbart finns människor i Conan.
Man är så pass van vid olika raser i mmorpg's vid detta lag hehe.

Det jag vill helst ha är en bra atmosfär i spelet, lite svårt att få det genom bara se på bilderna från båda spelen.
Får hoppas på open beta innan spelen släpps, så man kan bestämma sig då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Warhammer är inget alternativ i så fall går jag tillbaks till WOW, hellre orginalet än en turbokopia. Blizzard äger ju PVP hittils så varför byta i så fall.

Jag skulle inte säga att WoW är orginalet eftersom Warhammer (tabletop spelet och alla dess böcker) kom ut långt innan Warcraft kom till.
Blizzard först ut med ett mmorpg som sålde enormt mycket.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"