Age of Conan-tråden

Permalänk

är det nån som har haft så hårt lag så att det typ inte går att komma in i första staden?? eller är det min dator??

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat en del, intressant spel faktiskt...

Fast ranger verkar lite överlägsen! Mitt laggade lite ibland typ de första 30minuterna, men efter det så har det flytit på som fan

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildBill17
är det nån som har haft så hårt lag så att det typ inte går att komma in i första staden?? eller är det min dator??

Nej första gången stannade det vid laddningskärmen när man skulle in i staden, så jag gick ur spelet och startade om. Då funkade det bra.

Sammanlagt så fick jag säkert starta om klienten 20 ggr på 2 timmar.

Nån annan som kände att det hela med valmöjligheterna för ansikte var överdrivna? Har spelat andra MMO's med liknande valmöjligheter.

Iofs kanske jag inte får prata om det nu kom jag på hehe. Men jag kan ju säga som så att de har mkt att fixa dessa 2,5 månader det är tills release. Likheter med det skick Vanguard: Saga of heroes var i betan innan det släpptes finns tyvärr. Och vi vet hur det gick för det spelet =/

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hur många här har bokat en collectors edition nu då?
Jag gjorde det nyss synd att det är så långt kvar till slutet på maj bara...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag funderade på CE enbart för ringen som ger mer Xp. Trodde att mammut och noshörning var exlusivt för CE också, men det var det tydligen inte så då fick det bli vanliga för mig.

Permalänk
Medlem

då bokade man nyss ce på webhallen
har suttit och väntat ett par veckor på att det ska gå nu.

får hoppas på att man får en beta key nån gång också

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

När öppnas servrarna? Kommer det vara 2008-05-23?
Jag beställde CE nu och valde betala i butik, tror ni man då kan dra till webhallen den 20e och hämta ut sitt ex då?
Ska ju få 3 dagars försprång, om man bokar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
När öppnas servrarna? Kommer det vara 2008-05-23?
Jag beställde CE nu och valde betala i butik, tror ni man då kan dra till webhallen den 20e och hämta ut sitt ex då?
Ska ju få 3 dagars försprång, om man bokar...

Är nog enklast att du ringa till Webhallen och frågar.

Permalänk
Medlem

Hur är det med förbokning och Collector's edition? Jag måste alltså både förboka och välja Collector's edition för att få:
- en mammut/noshörning
- starta 3 dagar tidigare än alla andra
- 2% mer XP

Korrekt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Personligen är MMOn alltid bäst med IRL kompisar. Inget MMO som jag har testat utan kompisar har hållit i mer än ett par veckor eller nån månad. Även det bästa MMO blir tråkigt utan vänner, men även ett dåligt blir bra med vänner... fast det är bara mina erfarenheter.

Äsch, det där är ett lyxproblem. Skulle jag gå efter vad mina vänner IRL gör på fritiden så skulle jag inte spela datorspel överhuvudtaget. Man hittar snabbt vänner i spelet. Och är man med i en bra guild så blir det ju automatiskt att man gör en massa roliga saker ihop med folk som man lär känna bättre och bättre.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Äsch, det där är ett lyxproblem. Skulle jag gå efter vad mina vänner IRL gör på fritiden så skulle jag inte spela datorspel överhuvudtaget. Man hittar snabbt vänner i spelet. Och är man med i en bra guild så blir det ju automatiskt att man gör en massa roliga saker ihop med folk som man lär känna bättre och bättre.

Jag pratar bara om mina egna erfarenheter MMOn blir bra mycket roligare när man faktiskt kan prata med kompisar om vad som är på gång i ett spel och ännu bättre när man faktiskt spelar med dem. Det blir liksom mer av en hobbyerfarenhet än ett spel. Vilket.. också kan vara dåligt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Hur är det med förbokning och Collector's edition? Jag måste alltså både förboka och välja Collector's edition för att få:
- en mammut/noshörning
- starta 3 dagar tidigare än alla andra
- 2% mer XP

Tror man får mammut/noshörning och spela 3 dagar innan med vanliga också om man förbokar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Tror man får mammut/noshörning och spela 3 dagar innan med vanliga också om man förbokar

Det står det ju på webhallens hemsida. Men inte 2% mer xp.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

man ska få en ring som ger 3% mer stamina (eller ngt sånt) samt 2% mer exp gained.

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhippeH
man ska få en ring som ger 3% mer stamina (eller ngt sånt) samt 2% mer exp gained.

Ja, om man köper CE, men inte fhb.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

.. releasedatum är ju 20 maj, alltså borde man ha fått spelet till den 17 maj.

Permalänk
Medlem

20:e lär inte gälla för Sverige. Spel släpps oftast på torsdagar eller fredagar här och 20:e är en tisdag, en typisk amerikansk "release day" för spel. Kollar man på Webhallens datum står det den 23:e maj, inte 20:e. Hade det varit 20:e, hade vi inte ens fått spelet den 17:e eftersom det är en lördag - posten levererar inte under helger.

23:e är det som gäller, tror jag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Yea, så alltså får vi som köper CE börja den 20:e, så borde det ju vara.

Permalänk
Medlem

Mjo, men jag har aldrig fått förbokningar på utsatt lovad tid. Kanske jag som haft otur, men skulle inte hålla så hårt på datumen. Huvudsaken är att jag får det före den stora massan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Får man tidigare även när man väljer hämtas?

Bokade mitt AOC för typ 2 år sedan. Valde nog hämta på Webhallen Sveavägen då.

Föresten, vilken klan ska man joina?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Yea, så alltså får vi som köper CE börja den 20:e, så borde det ju vara.

Står på webhallen att man får "prerelease" (20:e) om man köper vanliga också.

Permalänk
Medlem

jag har också förbokat för avhämtning på Svevägen, så som jag har förstått det ska alla som förbokat få börja lira tre dagat innan alla andra....CE eller ej...

Ja, man kanske ska börja leta klan snart...

Visa signatur

AMD A64 3000+ (S939) | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | 2x512 Corsair PC3200XLPRO | HIS X800XL Turbo 256

Permalänk

Jag har i alla fall inte hört något uttalande om att det ska släppas den 23 maj någonstans. Sedan är US och EU två avskilda versioner med olika innehåll: censur.

Förresten så är jag med i en seriös guild så om ni vill veta mer så får ni skicka ett PM. Riktlinjerna är bla 18+, seriös och mogen.

Permalänk

En liten fråga (dum kanske...) går det att spela i windowed mode?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Jag har i alla fall inte hört något uttalande om att det ska släppas den 23 maj någonstans.

Från hemsidan: Age of Conan is set for release on May 20th, 2008.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk

apspektakel, ja det går.

Precis, 20 maj..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
En liten fråga (dum kanske...) går det att spela i windowed mode?

Yup det går fint.

BTW: För er som techtestade sist, nytt test den 9:e Mars. Denna gång är det "database" som ska testas. Men jag har lyckats läsa mig till att det är PVE denna gång så man kommer få se mer av spelet. Ni som inte fått nån invite, kolla era skräppostfilter nu i dagarna.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag var med i förra tech testet och är inbjuden till det testet som är nu till helgen.
Problemet är , hur fasen kommer man in till grafikinställningarna? , trycka på escape funkade inte då jag testade.

Ah well får se på söndag då

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara vara jobbig igen och upplysa för femtielftegången, att allt snack om beta (inkl "jag blev invited") är NDA violation, och konsekvenser varierar från en simpel account ban till åtal.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

du öppnar menyn på F10 av någon konstig anledning.

Permalänk
Medlem

Ny trailer på Age of Conan.
Age of Conan
Epic Moments Trailer HD

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"