Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det kommer komma Mac stöd för detta spel? Eller blir man tvungen att lira det i bootcamp?

Permalänk

Kommer man få med en gratis månad närman köper spelet och kommer man i sådana fall behöva aktivera den med en annan månadsbetalning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Kommer man få med en gratis månad närman köper spelet och kommer man i sådana fall behöva aktivera den med en annan månadsbetalning?

Du ska få 30dagar nu du aktiverar din retail kod.

En fråga kan någon lite kort beskriva skillnaden på PvP server och RP-PvP server?

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoid84
Du ska få 30dagar nu du aktiverar din retail kod.

En fråga kan någon lite kort beskriva skillnaden på PvP server och RP-PvP server?

En PvP server kan du skriva om vad som helst i general chat och på andra chater , du får välja vilket namn du vill ha etc även namn som Pwner etc (omogna namn om du frågar mig)

Medans på en RP-PvP server är du tvungen att bli din character, Rollplaying (rollspel) du måste ha ett namn som passar in i hyborias värld och du får inte prata om rl saker som hör hemma i den riktiga världen i general chat etc....du får dock prata om detta i en private, guild chat.....

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Servernamen ute : http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=96915

Tänkte själv spela på Fury med ett antal vänner.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
En PvP server kan du skriva om vad som helst i general chat och på andra chater , du får välja vilket namn du vill ha etc även namn som Pwner etc (omogna namn om du frågar mig)

Medans på en RP-PvP server är du tvungen att bli din character, Rollplaying (rollspel) du måste ha ett namn som passar in i hyborias värld och du får inte prata om rl saker som hör hemma i den riktiga världen i general chat etc....du får dock prata om detta i en private, guild chat.....

Tackar hmm blir svårt att välja mellan Fury PvP och Aquilonia RP-PvP.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk

Aquilonia för min del tillsammans med min guild

Permalänk
Medlem

Helt klart någon PVE server för min del

Permalänk
Medlem

Vet inte om denan varit uppe tidigare men här är iallafall en feat calculator:

http://feats.goonheim.com/

börja drömma

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Fury it is
Bara jag får igång min jävla dator, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ingen RP-PVE server?

Gillar icke PVP, även om det är på en RP realm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoid84
Tackar hmm blir svårt att välja mellan Fury PvP och Aquilonia RP-PvP.

hur kan d vara svårt att välja mellan något begränsat och någe obegräsnat? är ju som att välja mellan fängelse eller inte fängelse

pvp servern komemr jag välja

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Avstängd

Ingen early acces för mig iallafall, iom att jag inte var 3-4dagar ute för tidigt som resten.
Jävla sätt...mycket dålig stil av FC.....

Permalänk
Medlem

Gaah, jag kunde fan inte hålla mig, var tvungen att beställa collectors edition alldeles nyss...så nu är man urfattig tills lönen kommer igen

Hur funkar det nu, beställde på webhallen och det stod ju fullbokad, men kommer jag ändå få förbokningsmounten och möjlighet att börja 3 dagar tidigare ändå? Har ju fattat som att det är 7-dagars early access som är slut, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Gaah, jag kunde fan inte hålla mig, var tvungen att beställa collectors edition alldeles nyss...så nu är man urfattig tills lönen kommer igen

Hur funkar det nu, beställde på webhallen och det stod ju fullbokad, men kommer jag ändå få förbokningsmounten och möjlighet att börja 3 dagar tidigare ändå? Har ju fattat som att det är 7-dagars early access som är slut, eller?

Ah, lol, välkommen till fattiga klubben - känner igen mig där.

Nej, du kommer inte ha möjlighet att börja 3 dagar tidigare tyvärr. Allt som ingår i CE edition kommer du att få, men early access är tyvärr slutsålt. Så fort du fått din pre-order KEY från webhallen så går du till register.ageofconan.com , registrerar dig där och väntar till den 23:e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus

Nej, du kommer inte ha möjlighet att börja 3 dagar tidigare tyvärr. Allt som ingår i CE edition kommer du att få, men early access är tyvärr slutsålt. Så fort du fått din pre-order KEY från webhallen så går du till register.ageofconan.com , registrerar dig där och väntar till den 23:e.

Aha, jag som rörde till det lite tror jag. Men mounten då, får man den tro, eller är den borta med tro? Inte för att jag gråter om jag inte får den, men ändå kul att ha

Edit: ang klasser, nån som har koll på Necromancer? Körde själv necro i eq2 och tyckte det var skoj. Det lilla jag sett så verkar necro i aoc vara kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
hur kan d vara svårt att välja mellan något begränsat och någe obegräsnat? är ju som att välja mellan fängelse eller inte fängelse

pvp servern komemr jag välja

Du har aldrig tänkt på att folk kanske är intresserade av rollspel, och därmed vill de helst inte ha folk som tar upp rl saker t ex.
Jag själv kommer dock hålla mig till vanlig pvp, om nån nu undrar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Aha, jag som rörde till det lite tror jag. Men mounten då, får man den tro, eller är den borta med tro? Inte för att jag gråter om jag inte får den, men ändå kul att ha

Edit: ang klasser, nån som har koll på Necromancer? Körde själv necro i eq2 och tyckte det var skoj. Det lilla jag sett så verkar necro i aoc vara kul.

Ja, mounten och all annat som ingår i CE edition kommer du att få. Early access ingick inte i någonting, utan det var en möjlighet att kunna köpa loss om man förbokar.

Necromancer är en forum-favorit iaf av vad jag läst.. många som gillar den!

Permalänk

Första raid filmen från AoC live oslo event

http://files.filefront.com/aocliveoslo+0001wmv/;10218593;/fil...

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig för vad jag ska spela öht.

Vad ska man välja ifall man vill ha en gubbe som kör med 2-hands vapen?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Kan inte bestämma mig för vad jag ska spela öht.

Vad ska man välja ifall man vill ha en gubbe som kör med 2-hands vapen?

Barbarian eller Conqueror, fast bear shaman och HoX kan ha tvåhands med tror jag. Själv ska jag köra en Brute speccad Conqueror

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Bear shaman kör 2h blunt medans HoX kan ha edge(svärd & yxa)

Permalänk
Medlem

Hur är det med de där mounten egentligen? Är de unika för de som förbesällt eller är det helt enkelt så att de slipper tjacka mounten senare (in-game då??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapzidi
Hur är det med de där mounten egentligen? Är de unika för de som förbesällt eller är det helt enkelt så att de slipper tjacka mounten senare (in-game då??

Mounten som kommer med preorder är "unika", det vill säga just sådana kommer inte kunna köpas i spelet. Däremot kan man köpa andra mammutar och noshörningar, men de ser inte likadana ut.
Däremot så är varken mammuten eller noshörningen bra transportmedel (de är långsamma och har en svängradie som ett tåg med ungefär 42 vagnar), till det vill man ha en gammal hederlig häst och den måste man köpa för dyra pengar.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

tror det är runt 10g för den skabbigaste av hästkrakarna som finns tillgängliga.
det är lite stats inblandade i djuren med.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

serverlistan e uppe. http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Skicka ett pm om ni skall köra på Crom

European English Servers (Early Access 17th of May)

PvE Servers

*Crom
*Dagon
*Ymir
*Bori
*Astoreth

PvP Servers

*Fury
*Wildsoul

RP-PvP Server

*Aquilonia

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Ingen RP-PVE server?

Gillar icke PVP, även om det är på en RP realm.

Int ja hell, som man sä i norrrl. Inte FFA iaf.
Den här posten var dock rätt beskrivande (FFA PVP):
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=89316

Och de bästa svaren var:
"some ppl might consider this thread as roleplay.
but if you read between the lines, you can understand that this is a rip off some kind speech from a tribesman, a leader of a cult, gang or terrorist grp
i really hope ppl have this kind of behavior only ingame"

Lite dåligt språk men träffsäkert

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen spela på Wildsoul. Det blir necro för min del

Permalänk
Medlem

Äntligen funkar min dator med de nya delarna som jag vill

Cpun fick jag stabilt upp i 3.3Ghz, galet skönt, hehe.

Längtar så mycket tills jag får logga in

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus

Bara så ni vet börjar Early Access imorgon! Alltså hela 6 dagar tidigare! Och level gränsen till 20 har tagits bort. Räkna med folk som är lvl 50/60+ när "alla andra" får börja lira.