Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Det jag inte fattar är varför man måste betala för 1 månad i förväg? Är det verkligen så illa?

Jag menar, man får ju en månad med på köpet... om man nu ger upp efter 3-4 veckor eller ska åka på semester eller vatusan som helst.. då har man ju betalat för ytterligare en månad helt i onödan.

alla mmo har att man måste aktivera kontot med ett kreditkort eller gamecard. Men som exempel med kreditkort så dras de inga pengar direkt, de kollar så de är ett aktivt och godkänt kort. Sen dras pengarna när dina 30 dagar är slut(40 om du har early). Så du kan ta bort/cancla konto direkt när du aktiverat det, så de inte drar pengar från kortet.

EDIT: Crazy_Swed, har du cashen så kör på fan
Jag uppgradera minne/mb/grafikkort denna månaden, blir en E8400 lite senare under sommaren eller slutet av sommaren.
Imorgon får jag grafikkort och minne, även hittat crysis billigt och bra bara för att ha något att göra en stund, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Någon som vet en butik som har kvar förhansbokningserbjudande så att man kan få en kod och börja lira innan?

Tillagt: Webhallen hade tydligen fått in nya idag, ska testa

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Jag har uppgraderat minnet och graffet hittils enbart for aoc, så kanske lika bra att slå till på en E8400

Går sjukskriven hemma för tillfället så är kul att ha någat att pilla med
Vill ju maxa Direct x10

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
alla mmo har att man måste aktivera kontot med ett kreditkort eller gamecard. Men som exempel med kreditkort så dras de inga pengar direkt, de kollar så de är ett aktivt och godkänt kort. Sen dras pengarna när dina 30 dagar är slut(40 om du har early). Så du kan ta bort/cancla konto direkt när du aktiverat det, så de inte drar pengar från kortet.

Jo, du har nog rätt... men jag fick för mig att de drog pengarna direkt i det här fallet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

hmm väntar fortfarande på approval av mittkort
men dom ska tydligen ta det i drivor utan vidare hänsyn till när man bokade och så.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Någon som vet en butik som har kvar förhansbokningserbjudande så att man kan få en kod och börja lira innan?

Tillagt: Webhallen hade tydligen fått in nya idag, ska testa

Annars så köpote jag från game.se för bara någon dag sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm väntar fortfarande på approval av mittkort
men dom ska tydligen ta det i drivor utan vidare hänsyn till när man bokade och så.

Va, vad snackar du om? ^_^
Säg inte att jag ska behöva vänta när jag knappar in mitt visa nummer, på att de ska manuellt godkänna det typ. när jag kommer hem sen, då bryter jag ihop! hihi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde från webbhallen idag, fick keyn på mailen ca 5minuter efter beställningen

Visa signatur

i5 9600k@5.0ghz | Asus tuf gaming z390 wifi | corsair 16gb vengeance LPX DDR4 3000 | Samsung evo 970 m2 500gb | Powercolor RX Vega 56 (1670/950) | DH14 Newton | R2 800W | NZXT H2 | LG 27GL83A-B
Jobbdator. APPLE M2 Pro mac mini 32gb | LG38WN95C-W

Permalänk
Medlem

ingen aning om hur det funkar men det har varit pending ett bra tag nu på mitt kort

edit:
refused igen. ska testa med paybycash då mitt ekort inte verka funka.
men paybycash var lite lurigt det med så jag testar med ett nytt e-kort.

ngn som fått det att funka med e-kort? (genom swedbank.)

edit2:
nu funkar det

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Ska köpa ett nytt graffekort för att lira detta räcker det fint med ett 8800gts för att köra i 1680 med fin fina settings tro ?

speccs:
Asus P5b delux mobo
core2 duo E6400 (2.13gz)
4bg ram 800hmz
1950 pro (för närvarande)
yadda yadda

Har btw d/l och installerat ska det gå att uppdatera det nu med eller det får man vänta med?

Mitt stannar nämligen på " Downloading patch infromation"

Edit: fick redan på av en annan kille nu att updaten skulle visst var tillgänglig from i morgon.

Edit2: men hur seg i huvet är jag det står ju tom när man startar klienten att det ska gå o patcha den 14'e :S

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibo
Tack för länken, började ladda ner men det står "Age of Conan - 20080510s EU EarlyAccess". Är inte detta den äldre klienten som inte fungerar?

Eftersom jag fick länken på mitt early-access konto skulle jag nog inte tro det...

Permalänk

Shit va segt det går, 85% nu fick stänga av den under natten för datorn låter ganska mycket, så 4timmar kvar

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Vart i hela friden fick ni länken? =/
Säg inte att jag missa den, skapa kontot och logga in..testa med "upgrade supsription" men den är maxad med early day access och en mamut

EDIT: Nvm, jag stressa upp mig i onödan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

länken kommer upp på första sidan när din betalning för early access gått genom. Det går inte att missa den.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Ska köpa ett nytt graffekort för att lira detta räcker det fint med ett 8800gts för att köra i 1680 med fin fina settings tro ?

speccs:
Asus P5b delux mobo
core2 duo E6400 (2.13gz)
4bg ram 800hmz
1950 pro (för närvarande)
yadda yadda

Har btw d/l och installerat ska det gå att uppdatera det nu med eller det får man vänta med?

Mitt stannar nämligen på " Downloading patch infromation"

Edit: fick redan på av en annan kille nu att updaten skulle visst var tillgänglig from i morgon.

Edit2: men hur seg i huvet är jag det står ju tom när man startar klienten att det ska gå o patcha den 14'e :S

Jag kör på ett 8800gts olockat i 1920x1200 med 4xaa och allt på high/max förutom bloom och shadows i betan och det flyter på riktigt bra. 40-70fps. 40 fps i städer 60+ när jag questar

Som du säkert vet så har ju ingen testat dx10 clienten än så om det flyter på lika bra dära går inte svara på.

9800gtx är det ju rätt förmånliga priser på nu, inte så insatt i om det är en bra bang of the buck dock.

Visa signatur

i5 9600k@5.0ghz | Asus tuf gaming z390 wifi | corsair 16gb vengeance LPX DDR4 3000 | Samsung evo 970 m2 500gb | Powercolor RX Vega 56 (1670/950) | DH14 Newton | R2 800W | NZXT H2 | LG 27GL83A-B
Jobbdator. APPLE M2 Pro mac mini 32gb | LG38WN95C-W

Permalänk
Medlem

Fick precis early access key och om jag fattat det rätt kan man börja spela datumet den 20 istället för den 23 då spelet har release eller?
och sen ska man väl inte skapa account och fixa det med cy-keyen före datumet den 16 maj eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spatman
Fick precis early access key och om jag fattat det rätt kan man börja spela datumet den 20 istället för den 23 då spelet har release eller?
och sen ska man väl inte skapa account och fixa det med cy-keyen före datumet den 16 maj eller?

Vi kan börja spela den 17e

och du kan redan börja ladda ner spelet och skapa ditt account (inte 100 men ladda ner gör jag nu iallafall)

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, registrera dig så fort som möjligt så du kan börja tanka ner klienten; den väger in på 14GB så se till att du hinner ladda ner den och eventuella patchar innan den 17:e.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

90% nu på nerladdningen, det går sakta men säkert

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

1.2mb/s..helt godkänt
Var uppe i 2mb/s och smög men de droppa rätt fort ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skulle väl komma en "avslutande" patch imorrn som gör spelet redo att startas på lördag, hoppas dom släpper server informationen samtidigt såfall

Permalänk

Någon som vet hur dax på lördag vi får börja lira? har hört 18:00

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Jo, registrera dig så fort som möjligt så du kan börja tanka ner klienten; den väger in på 14GB så se till att du hinner ladda ner den och eventuella patchar innan den 17:e.

Kan man itne ladda ner spelet utan att restrera mig? för att vara på säkra sidan för när jag bokade sa dom att det hade blivit något probelm när dom skrev in Cd-key att det krongla något med betan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man itne ladda ner spelet utan att restrera mig? för att vara på säkra sidan för när jag bokade sa dom att det hade blivit något probelm när dom skrev in Cd-key att det krongla något med betan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Handa postade en Url för D/L nån sida bak

här är den: http://funcom.cachefly.net/AoC-EU-EarlyAccess.exe

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat CE på webhallen (Betala i butik) och tänkte registrera nu, är inne på denna hemsida:
https://register.ageofconan.com/signup/ctrl/register/conan

1. Är det rätt hemsida?

2. När kommer jag kunna hämta ut spelet på webhallen?

3. Kommer jag betala för spelet när jag registrerar eller betalar jag på webhallen när jag hämtar ut det?

4. Hur mycket kommer det här kosta nu när jag registrerar det om jag köper CE, 1 månad speltid och Early Access?

5. När jag registrerar online kommer jag då ladda ner spelet och kunna spela det fram tills att Early Access tiden tar slut och sen kommer jag inte kunna spela mer förens jag har hämtat spelet på webbhallen, har jag rätt?

Permalänk

1. Ja det är rätt hemsida för att du ska kunna få ditt mount och tillgång till early access.

2. När det släpps, tror det var den 23e

3. När du hämtar ut det på webhallen.

4. Early access går på ca 45kr, det ingår en månads speltid med spelet.

5. Ja, du kommer ladda ner spelet, så länge du har betalat för early access, sen kommer du kunna spela i 10 dagar, sen när du hämtar spelet och skriver in koden kommer du få spela i 30 dagar till.

EDIT: Du kan ju börja ladda ner spelet innan du har köpt early access, eftersom det brukar ta ett tag innan dom godkänner köpet. Då kanske du inte hinner ladda ner hela spelet till early access börjar.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Så ni som förbokar får 6 dagars försprång? Förresten, kommer man kunna testa spelet överhuvudtaget innan man köper det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Så ni som förbokar får 6 dagars försprång? Förresten, kommer man kunna testa spelet överhuvudtaget innan man köper det?

Ja till det första frågan och förmodligen inte till det andra
Det vill säga om du inte är med i betan.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Kan ju ligga en trialkey i kartongen dock... men då måste man ju känna ngn som köpt spelet. Eller fråga här.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem, jag kommer inte in på det konto jag skapade för 2 dagar sedan. Står bara wrong password eller liknande.
När jag kör retrieve password så får jag ett mail direkt med det lösenord jag försökt med 100 ggr.
Har mailat funcom men inte fått nått svar, nån som har en aning vad det kan vara?
Det går inte att registrera koden längre iafall så den verkar blivit registrerad.

Lite segt att ha betalt för att kunna spela tidigt men inte kunna logga in och ta hem clienten eller kolla kontouppgifter.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr