Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Det verkar rätt så trevligt..lagom rik historik och lockande klasser...synd att 'realtidsmoment' får 'bredband' på irland att explodera. 'Realtidsmolekyl' får det att börja grina.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Det har kommit upp mer information om Guardian klassen -> Class Preview - Guardian

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Om Age of Conan kommer få lika omogna spelare som WoW har kommer jag skjuta mig själv :/

Det vi kan hoppas på att det inte kommer att vara några Time Cards för att betala sin speltid utan man måste betala med kort - tror att det kan hindra massa kids från att börja spela.

Jag hoppas ju innerligen det kommer finnas alternativ till kort betalning, då jag satte mig i ganska stora skulder när jag var runt 18 Fast ska nog inte vara några problem, med tanke på att med anarchy online kunde man betala via paynova vilket jag tyckte var otroligt bra. Men jag hoppas man slipper den större delen av omogna spelare som tyvärr infesterade wow.

Har väntat på age of conan sen jag första gången såg det omnämnt när jag skulle logga in i AO för flera år sedan. Köpte även denna rigg jag sitter på nu med ett 8800 kort i förhoppning att kunna köra AoC på hyfsade settings när det kom.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Ar det sagt nar de forsta betanycklarna delas ut?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Har väntat på age of conan sen jag första gången såg det omnämnt när jag skulle logga in i AO för flera år sedan. Köpte även denna rigg jag sitter på nu med ett 8800 kort i förhoppning att kunna köra AoC på hyfsade settings när det kom.

Det skall nog inga problem. Jag läste/hörde att det skall flyta på riktigt bra även man har en äldre dator. Om Oblivion flyter på bra så kommer man kunna spela AoC helt utan problem.

Beta nycklar släpps i intervall. Men fortfarande är det få personer som får spela betan. Den tekniska betan är fortfarande igång och enligt min AoC guild så kommer fört den stora massan att få beta nycklar när den allmänna betan drar igång. Jag hoppas att det blir i Augusti.

Permalänk
Medlem

Vilken klass/ras tanker ni spela?

Det forsta jag tanker testa blir Stygian/Rogue/assasain.

Det blir sakert ocksa den mest spelade kombon efter barbarian, sa jag far se om jag klarar av att vara sa "mainstream".

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Själv planerar jag att köra en Aquilonian Priest of Mitra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har varit skapligt kluven med klassval, men har hela tiden lutat åt necromancer. Men får se, kanske hinner ändra mig tills spelet släpps. Lite sugen på att prova allt innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag skall välja en Priest klass. Antagligen blir det Scion of Set eller Priest of Mitra.

Permalänk
Medlem

Kommer välja Mage - Demonologist eller Herald of Xotli.

Permalänk
Medlem

Själv så lutar jag åt antingen guardian eller assassin.. Eller kanske Bear Shaman.. har lite problem att bestämma mig

Permalänk
Medlem

Kommer nog välja barbarian ändå.. Känner för att spela som ett jävla psykfall typ ;>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hm.. blir nog till att skaffa ett nytt grafikkort lagom till 30:e oktober då.
Själv är jag nog mest sugen på antingen Bear Shaman eller Lich. Eller Necromancer. eller.. hm.. fan

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon bra guild att joina?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Någon som vet om det finns någon bra guild att joina?

Finns mängder. Kolla in http://forums.ageofconan.com/forumdisplay.php?f=17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Finns mängder. Kolla in http://forums.ageofconan.com/forumdisplay.php?f=17

Ja aldeles för många

Därför jag tänkte om det var någon som speciellt kunde rekommendera någon...

Tyckte Murder Herd så lite skojiga ut. Döda allt som rör sig

Permalänk
Medlem

Vilken sorts server tänker folk köra på?

PvE
eller
PvP

Som jag har uppfattat PvE är att det fungerar som Anarchy Online dvs det finns områden där pvp gäller (border kingdom) och andra områden är man fri från pvp.

Själv funderar jag på PvE server för ibland så vill man bara kunna lvla i lugn och ro, samt senare vill man alltid leka med PvP när man har lust.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

RP-PvP server helt klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
RP-PvP server helt klart.

Tänkte jag också köra på.

Men jag har inte riktigt fattat.
Är det alla mot alla i Aoc? eller är det raser mot raser?

Permalänk
Medlem

Blir nog RP-PvP för mig med, beror iofs mest på vad polarna väljer. Har aldrig lirat på en RP-server i ett MMO förr, men skulle vara trevligt att se om det är någon skillnad på server-community:n. Vill undvika snorungar/drygt folk så mycket som möjligt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Precis.

Spelet verkar i varje fall bli otroligt bra.

Hoppas bara det funkar. Tror detta spel kommer kräva bra pingtider, med så mycket som händer i realtid.

Permalänk
Medlem

Hmm RP-PvP låter som ett troligt alternativ för mig också.
Dock blir det att se vad min gamla AO guild tänkt sig, har övertalat alla irl vänner att spela på samma server

Permalänk
Medlem

För de som vill ha lite bra bakgrund för en rp-karaktär så finns det en hel del supplement till p&p rpg Conan. Bland annat så kommer den numera officella kartan från rollspelet. Lustigt nog så kommer nu en 2:nd edition i samband med dator/konsoll-spelen.

Iaf är denna (kommande) en bra bok med beskrivning av världen;
http://www.mongoosepublishing.com/home/detail.php?qsID=1450&q...

Permalänk
Avstängd

Någon som vet något om en öppen beta?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

inte startat ännu.
det är allt som finns att veta ännu.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt ge Rangern ett försök, eftersom jag är en gammal q3 räv och kanske dels för att jag lirade hunter i wow.

Visa signatur

i5 9600k@5.0ghz | Asus tuf gaming z390 wifi | corsair 16gb vengeance LPX DDR4 3000 | Samsung evo 970 m2 500gb | Powercolor RX Vega 56 (1670/950) | DH14 Newton | R2 800W | NZXT H2 | LG 27GL83A-B
Jobbdator. APPLE M2 Pro mac mini 32gb | LG38WN95C-W

Permalänk
Medlem

Med PvP i bilden kommer det alltid finnas risk för frustration, vilket således kan innebära svårigheter att hålla sig till RP-temat på en god nivå. Det är väl den enda nackdelen jag kan tänka mig med RP-PvP servers. Annars hade det varit ett klockrent val. Fast tankarna lutar ändå åt det hållet. Man slipper en större del av omogna spelare, och det känns rent av trevligare och kanske till och med mysigare att spela sin karaktär och roll.

Man behöver inte heller känna sig tvungen att föra konversationer på ett överdrivet sätt liknande "Yes sir, of course, my evil twin of corrupted and mystified power". Det kan helt enkelt räcka med ett "yes". Det som förmodligen kommer vara skillnaden i RP-chatter är att man slipper se "omfg hahzaaha u got pwnd??" istället, vilket är för mig superbt då jag avskyr den typen av språk.

Så för att sammanfatta är RP-PvP något jag faktiskt kan tänka mig numera att pröva på. Plus att man kan nog ha rätt kul åt det hela med. Jag vet inte vad det brukar vara för gyllene regler i guilds... För i guildchat skulle jag helst vilja kunna slappna av och skriva på ett bekvämt sätt (menar fortfarande inte fula och löjliga förkortningar, utan bara att man slipper tänka över sina ord så det passar i sin roll). Ni som har tidigare erfarenhet utav dessa servers får gärna lägga in lite synpunkter.

Vad jag egentligen är ute efter är är moget och trevligt folk. Slipper gärna plöja igenom en massa bakgrund om sitt klassval bara för att passa in ur den aspekten, men har inget emot att skriva ur ett rollspelsaktigt perspektiv ibland.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Det enda jag vill att spelare på RP servar skall följa är att inte använd förkortningar och "1337" språk i offentlig konversation. Helt okay om man gör som i WoW att sätta (( )) i början och slutet i meningen om man är OOC.

Men att man måste vara IC i guild/party chatten tycker jag förlorar lite av det sociala biten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway

Men att man måste vara IC i guild/party chatten tycker jag förlorar lite av det sociala biten.

Jo det är det jag menar och hoppas att det inte kommer bli på det viset, förutom guilder som själva har valt det som internt krav. Har inte fullt koll på alla "gyllene regler" på RP-servers nämligen, därav min undran.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

något nytt om en beta än lr?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP