Permalänk
Medlem

Processor utan ben ?

Hej.

Hjälpte en kompis att köpa delar till en budget-PC och processorn var en Intel Celeron 2,8 Ghz. När jag ska montera denna så upptäcker jag att den inte har några ben !!! Är knappast expert på detta som ni säkert förstår men processorn måste väl ha ben för att kunna monteras o "knipas" fast i sin sockel ???

Vore mycket tacksam om någon kunde svara på detta så jag i så fall kan reklamera denna.

Ha det bra !!!

Mvh
Stone33

Permalänk
Medlem

Är det Socket T (LGA775) så sitter benen på moderkortet om du köpt rätt moderkort till cpu:n vill säga ;).

Permalänk
Medlem

Det är en LGA-processor (Land Grid Array),benen sitter på moderkortet till den.
Din kompis har köpt fel processor.

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury Beast 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 ] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]

Permalänk
Medlem

Oh fan, inte tänkte jag att kolla om det var rätt saker beställda !!! Klantigt av mig. Det är ett chassi som heter Asus T2-P Deluxe Silver/Black,S478 I865G,DDR,VGA,Ljud,LAN, Kortläsare och till den beställdes en processor som fanns under specen på chassit, tillbehör står det. Då hoppas man ju på attt man får rätt grejer men det har tydligen blivit fel !

Mycket tacksam för de snabba svaren !!!
Då har man lärt sig lite nytt i dag, aldrig fel !

TACK !

/Stone33