Permalänk

Fungerar nätverkskonfigurationen på nån av datorerna?
För isf skulle du kunna göra den på ena datorn, välja att använda en startdiskett i slutet och sedan starta upp den andra datorn med den.
Det fungerade när det var som jävligast för mig & far min när vi inte hade dhcp-server hemma.

slashquit

Visa signatur

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
bredbandsguden: Nu säger inte "WinXP's register" mig så mycket om det inte är Registereditorn (regedit) du menar? Kan du förklara lite mer igående hur man fixar detta?

Ja, jag måste medge att minnet sviker ibland; det var i Administrationsverktyg jag fixade det. Jag kommer tyvärr inte ihåg om detta var det enda jag gjorde men du kan ju testa iaf.

Administrationsverktyg\Lokala säkerhetsinställningar\Lokala principer\Tilldelning av användares rättigheter\

Där ska "Åtkomst till den här datorn från nätverket" vara satt till "Alla".

Hoppas att det löser dina problem.

(Det där med startdiskett fungerade inte på mitt nätverk heller...)

Permalänk
Medlem

bredbandsguden: På min dator verkar inga Lokala säkerhetsinställningar att finnas. Kör du Professional? Jag har Home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
bredbandsguden: På min dator verkar inga Lokala säkerhetsinställningar att finnas. Kör du Professional? Jag har Home.

Ojdå. Knivigt. Jo, jag kör med Pro.

Men kan du inte pilla runt lite med inställningarna där iaf?

Jag är ju trots allt inte så vass på sånt där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsguden
Ojdå. Knivigt. Jo, jag kör med Pro.

Men kan du inte pilla runt lite med inställningarna där iaf?

Jag är ju trots allt inte så vass på sånt där.

bredbandsguden: Hittar inget av det du skriver där. Någon som vet hur man kommer in där med Home?