Permalänk
Medlem

Western Digital

Jag undrar vad de flesta har emot wd, jag har själv 2 st av detta märke och dom rullar på som smör. Har hört av vänner att de ska vara dåliga, slöa och att de piper.. varför har då det inte hänt mig? :S

Mitt betyg på detta märket är 9/10
Skriv gärna era egna betyg om ni testat eller vad ni tycker..

Visa signatur

Processor: Intel Core 2 QUAD Q6600 ||| Moderkort Gigabyte GA-P35-DS4 iP35 ||| Grafikkort XFX GeForce 8800GTS 320MB ||| Internminne: OCZ Reaper HPC 2GB ||| Lagringsutrymme: 200+200+200+74 GB

Permalänk
Avstängd

Jag har bara vart i kontakt med WD genom externa LaCie- diskar men de har ju vart lika bra som vilken annan disk som helst. Ett bra val i mina ögon men för mig är Samsung förstaval och Seagate andraval, av ungefär samma anledning som du har WD

Permalänk
Medlem

WD är engligt mig jämnställt med Maxtor och Samsung med Seagate.
Själv har jag nästans enbart Maxtor diskar och är nöjd med dessa!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Jag har börjat få lite problem med min WD... vet inte vad det beror på men den kan helt plötsligt bara klicka till och varva upp, som om den startade om...

men innan det så var det väl bara att den "varvade upp" när den startade.
tycker inte att den har varit sämre än andra diskar jag har haft.

Visa signatur

//Antonh

Permalänk
Medlem

Min piper och har sig, men den är dock ganska gammal!

Edit: Pwnd by Ahlm Fredde!

Visa signatur

>>Gigabyte 8IPE1000-G|P4 Prescott 3.0Ghz|1x512Mb Kingston|1x80Gb WD 1x40Gb Samsung|Gainward 6600GT 256Mb
>>http://ystad-online.no-ip.com
>>ahlm@kattkiss.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft mycket mer problem med Maxtor diskar än med WD eller Seagate.
Jag resonerar så pga. 2st döda Maxtordiskar, inga döda WD/Seagatediskar.
Har i och för sig bara haft 1st nyare Seagate men när det gäller Maxtor och WD
så har jag några st att jämnföra med.
WDs diskar låter lite mer än de andra, men jag tar hellre lite mer ljud än några
hundra GB förlorad data.
Mitt betyg blir nog också 9/10 med ljudnivån som enda minuset.

Permalänk
Medlem

Jag kör endast WD i min dator och kommer fortsätta med det.
Just nu sitter jag på totalt 10 WD Diskar i datorn varav två är 36gb Raptors i raid som system.. Inte haft några problem eller nått... Det enda som är ett minus är väll att dom inte kommit upp i mer än 320GB.. Men hellre lite mindre gb än flera skivor i disken.. Ger också WD 9/10..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en hel del erfarenheter av Western Digitals hårddiskar.

Kör två WD raptor i arbetsdatorn sen snart två år tillbaka. Snabba och stabila diskar. Lite väl högljudda för att kallas tysta men med bra upphängning så blir de helt ok.
Har även en 120gb WD disk som lagringdisk i den datorn. Inga problem med den heller.

I Lek/lanburken sitter en 200gb som hitills funkar bra. Den har fått rätt mycket stryk men den har hittills inte klagat nån gång.

I servern sitter två 200gb WD2000JB som funkar felfritt. Lite krattig prestanda på den ena men det beror nog på att den är lite mer än knökfull och innehåller drösvis med småfiler. En rensning skulle nog rädda den disken.

Hade tidigare en 120gb WD1200JB som bootdisk i servern. Den har fått väldigt många trasiga kluster så den ligger numera på hyllan.

Farsan har en 120 och en 200gb. Såvitt jag vet så har han inte haft några problem med nån av dem.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Okey, de som har skrivit här värkar vara nöjda men ändå så hör man väldigt ofta hur dåliga dom är :S... Själv är jag nöjd.. De flesta säger att seagate är frukansvärt bra medans wd piper....

Visa signatur

Processor: Intel Core 2 QUAD Q6600 ||| Moderkort Gigabyte GA-P35-DS4 iP35 ||| Grafikkort XFX GeForce 8800GTS 320MB ||| Internminne: OCZ Reaper HPC 2GB ||| Lagringsutrymme: 200+200+200+74 GB

Permalänk
Medlem

har en 200GB och den funkar fint

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Min polares Western digital har hållt rätt länge nu . ca 2 år . och aldrig krånglat , men däremot så har hans maxtor varit välldigt konstig , först klusetfel så den funkade inte på ngt halvår , och sen rättade det till sig och då är den skitvarm som bara den. Så han rekomenderar inte maxtor . men det är ju säkert inte så med alla hd från maxtor. men värmen är maxtor kända för . vad jag hört .

Permalänk

Har inget emot Western digitals diskar. Helt underbara. Har kört en 20Gb i ena datorn i 5år o den går än som om det vore helt ny. Min 80Gb har rullat i ett halvår o jag är grymmt nöjd med den. Dock kommer det nått tinitus liknande pip ljud från den. Men det är inget som stör mig speciellt mycket.
Ger western 9/10!

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Nya diskar från Western Digital lär vara ganska tysta, speciellt Raptor faktiskt!

http://www.silentpcreview.com/article246-page1.html

Själv har jag ett par gamla WD-hårddiskar. De har funkat bra i flera år nu, men ack så högljudda... De senare åren har jag enbart köpt Seagate och Samsung. Men efter läst SPCR-artikeln skulle jag kunna tänka mig en ny Raptor som systemdisk.

Permalänk
Medlem

ronnylov: japp, raptorn är tyst. Den enda skillnaden jag märkte efter jag plockade in min för nån veka sedan var en lite mer högfrekvent ton, men inget med högre ljudnivå

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Western digital e bra standard..förr var det de enda man kunde ha..men som sagt jämlika e dem idag

Permalänk

Gillar wd skarpt , har nästan bara wd-diskar i mina burkar...

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SNix
Jag har haft mycket mer problem med Maxtor diskar än med WD eller Seagate.
Jag resonerar så pga. 2st döda Maxtordiskar

håller med dig helt. min 160gb maxtor höll knappt ett år innan den börja pipa och tillslut dog. dessutom gillade jag inte ljudet av den.

mina röster går till seagate och WD. både tysta och kvalitet

Permalänk
Medlem

Haft två Maxtor ur 9-serien som pajat för mig och ja det är adekvat kylning i serverburken med en 80 mm fläkt som blåser in luft med högt varv så den låter som en dammsugare + en 60mm fläkt som riktar luften uppåt mot hd som numera är en WD 120Gb 2Mb cache.

Har tre WD i min huvudmaskin som är 2 st 80Gb i RAID0 som körts så i över 2 år utan problem + en 160Gb för lagring.

Kommer fortsätta köra med WD då jag är nöjd med dom till 100%.