PhatPong, tanka mitt nya spel här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Spelet kommer heta The Storm, ett väldigt speciellt gediget platforms/rpg-spel. Mycket mer kan jag inte avslöja i nuläget.

SAVE: hur går det med The Storm?

Visa signatur

//HundSkit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HundSkit
SAVE: hur går det med The Storm?

Det har tyvärr inte hänt så mycket eftersom ett större projekt ramlade in hos mig för några veckor sedan (som lyckligtvis ger pengar)
Men det är absolut inte bortglömt, det kommer att göras men det blir antagligen ingenting ni får se i år.

F.ö. så kommer det att dyka upp en sista uppdatering till PhatPong inom några veckor. Funktioner för multiplayer via nätverk kommer att tas bort eftersom jag inte har tid. Grunden för den är lagd men att sedan finjustera och testa skulle ta upp till två månader för mig att färdigställa allt.
Så går det när man är ensam utvecklare.

I den sista uppdateringen kommer det bli en hel del som folk har önskat + lite överraskningar

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

v 1.3 gjorde precis förbjuden åtgärd och stängdes ner precis när SP deathmatch startats :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimball
v 1.3 gjorde precis förbjuden åtgärd och stängdes ner precis när SP deathmatch startats :/

Aj då, olyckligt! Blir det så på alla spelstilar?

Det du kan göra är att skriva reset_data i konsollen, om du får ett felmeddelande när du gör det så har antagligen inte filerna rättigheter att skriva till varandra i PhatPong-mappen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Säg till när 1.3 finns ute med en proper AI, du kan också till lite "addons" som ett RPG pong spel!

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag drar upp en för gammal tråd, men det tycker inte jag att jag gör.
Hur går det med dina projekt, save? Jag satt och lirade Phat Pong med en kompis och igår och hade riktigt skoj, och undrar när nästa version kommer ut?
Självklart är jag nyfiken hur det går med "the storm" också.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

spelet äger. Gör Team DM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Awiza
spelet äger. Gör Team DM

Skoj att du gillar det, och att det fortfarande är någon som lirar det.
Jag är i skissfasen för ett PhatPong: Reloaded, där det inte är omöjligt att lägga in dubbelmatcher (2p vs. 2 cpu).

The Storm är ett så jäkla bra spel i mitt huvud, men jag är tyvärr för ensam om ett så stort projekt, men det är inte omöjligt att jag presenterar det senare för några spelutvecklare. Men, ett nytt pong kan man förvänta sig inom en rimlig framtid.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Jobba på med ny version av phatpong, jag väntar!
Ps. The storm också såklart

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

asså har inte läst igenom hela tråden men borde det inte vara ruksigt svårt att göra en SP version? Då datorn inte får åka till platsen där bollen kommer hamna direkt, men man kan ju även inte ställa in att han träffar var femte eller så för det skulle ju vara ganska trist .. ngn som kan förklara hur det där funkar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
asså har inte läst igenom hela tråden men borde det inte vara ruksigt svårt att göra en SP version? Då datorn inte får åka till platsen där bollen kommer hamna direkt, men man kan ju även inte ställa in att han träffar var femte eller så för det skulle ju vara ganska trist .. ngn som kan förklara hur det där funkar?

Singleplayer finns i nuvarande PhatPong, dock inte så utvecklad som den borde vara. AI är ganska knepigt att utveckla, i PhatPong så styrs datorn via några värden som alla är beroende av var bollen befinner sig på spelfältet och var du och han/hon själv befinner sig. Därefter får den några val att göra, när den styr bollen - att styra bollen dit du inte är, att försöka fånga flaggan vid CTF - när du styr bollen - att räkna ut var bollen kommer befinna sig ungefär och flytta sig dit eller att stanna kvar (vilket endast är en liten chans).

Så det är lite knep och knåp, i painball-läget så är den helt ofärdig och kommer förbli sådan. PhatPong: Reloaded kommer bjuda på mycket mer och förhoppningsvis vara så gott som helt brukbart vid första release.

En liten teaser kanske passar, kan inte avslöja för mycket

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv

Det var riktigt kul

Kan även meddela att det fungerar fint på Win x64 pro.

KEEP UP THE GOOD WORK

Permalänk

Skoj som fan. Upp med denna!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag har ju en ny version nästan färdig som fungerar som uppföljare. Kanske man skulle färdigställa den? Det lades på is i och med att jag träffade en duktig 3d-programmerare men så blev även det projektet liggandes.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

skulle vara kul om man kunde även styra med musen om man klickar i en ruta eller ngt

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Avstängd

plasma pong e roligare.