Vilken är den roligaste speltypen i FPS-spel?

Permalänk

Vilken är den roligaste speltypen i FPS-spel?

Jag tänkte höra vilken som är er favoritspeltyp, och man får väl säga att detta mer eller mindre enbart gäller FPS-spel. Omröstningen går till som så att jag har sammanställt speltyper från olika spel till en och samma kategori som ni kan rösta på. Exempelvis så finns speltypen där man ska spränga något på kartan i flera olika spel, men med lite olika namn även om det i princip går ut på samma sak i de olika spelen.

Nå, vilken är den roligaste kategorin av speltyper? Om något alternativ anses saknas, rösta på "Annat" och skriv i tråden. Jag hoppas att jag har fått me de vanligaste i alla fall.

Själv röstar jag nog på Co-op, men deathmatch och domination (eller motsvarande) är skoj också.

Permalänk

Assult i UT serien finns inge bättre

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Archimonde
Assult i UT serien finns inge bättre

Håller med. Funderade på att ta med den, men det är väl mer eller mindre unik för det spelet? Finns lite inslag av det i RtCW också, men innefattar också massor av olika delmål på vägen som exempelvis sprängning/förstöring också. Kort sagt, den speltypen, liksom Assault i UT, går inte enbart ut på något av ovanstående alternativ.

Permalänk

Objektivbaserat, säkra kontrollpunkter på kartan

Lirar mycket BF:) Hade coop varit mer specifierat som "objektivbaserat" så skulle jag nog valt det. Då det varierar väldigt mycket från spel till spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Varierar från spel till spel men eftersom jag nu senast varit BF1942 och kan knappt vänta på BF2 så självklart objektivbaserat med kontrollpunkter.

DM och TDM och capture the flag är ju också ganska kul men det känns gammalt och omodärnt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

CTI och COOP

Permalänk
Medlem
Permalänk

CO-OP, speltillverkarna borde ta sig en titt på denna omröstningen

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

CO-OP

Mjukvaruprogramerarna både ta och skicka runt lite omröstningar till olika spelsidor innan dem gör förhastade saker i framtiden

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

CTF och Coop

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

Objektivbaserat ser jag som ett sorts COOP

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Deathmatch och Co-op.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Gillar deathmatch, beror dock på vilket spel det gäller. Gäller det tillexempel Gunz, så är deathmatch att föredra

Assault på UT är också sketakul, likaså co op på olika spel.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Team InstaGib är ruskigt roligt faktiskt. Nu kommer jag inte på vad det heter, men fotbolls-varianten i UT är också ruskigt kul. Lite mer taktiskt när de med bollen har en aktiv spelare mindre.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Co-Op!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

CO-OP men också CS som jag lirar 58 timmar om dan haha

Permalänk
Avstängd

CO-OP som i Co-Operative? Räknas det inte som att man lirar tillsammans och utför uppdrag? Eller tänker ni på Co-Op som i Halos fattiga co-op där man klarar singleplayerdelen med fler spelare?

Iaf, objektivbasserat. Wolfenstein: Enemy Territory är det bästa spelet som existerar atm.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem

Gillar defend/attack-stilen man har i Team Fortress, att ett lag helt fokuserar på att hålla ett ställe så länge som möjligt, sen när det är har blivit taget så försvarar de nästa punkt om är en bit bakom tills dess att de ska försvara huvudbasen.

Permalänk
Medlem

tycker om co-op i joint operations där det både att säkra och förstöra.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

1on1

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Vote: Objektivbaserat

UT2k4 Onslaught for teh win! Hoppas det går under den kategorin, jag klassar det i varje fall så.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Deathmatch 1on1.

Permalänk
Medlem

1 on 1, duell i Jedi Knight: Jedi Academy.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Quake 3 Arena Death Match.... ya man

Permalänk

Co-op.

Visa signatur

Normalt folk kör Firefox 1.0.4.
BBB 10/10 is the shit!
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk

Jag gilar objektivbaserat/sprängning och säkra kontrollpunkter. Coop är också jäkligt kul men jag gillar inte när man kan spela igenom SP-kampanjen i coop, eftersom jag LAN:ar typ varannan helg och jag spelar väldigt långsamt och vill helst köra klart spelet i SP innan jag kör coop.

Permalänk

Coop alá ofp ;P

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

Älskar slakta zombier med kompisar-spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kör alltid coop eller assault

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Co-op is the shit.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010