ET/BF:V/Desert Combat/BF1942 + punkbuster = Crash
Tjena!
Jag har spenderat en vecka med att leta lösningar till mitt problem.
Det enda jag har hittat är massa människor om har samma problem men ingen lösning.
Här är problemet:
Jag försöker spela exempelvis Enemy Territory och naturligtvis vill jag köra på punkbuster servrar för det ger lite skydd mot puckon som fuskar. Allt är frid o fröjd i upp till 2 minuter varefter datorn krashar och jag får en klassisk "Bluescreen of Death". På denna står det en minnesadress och att si3112r.sys har orsakat det hela.
si3112r.sys är drivrutin för S-ATA diskarna.
En sak vet jag i varje fall och det är att det MÅSTE vara punkbuster som orsakar det här och ingen överhettning eller trasig komponent. Detta för att jag faktiskt kan spela Enemy Territory hur länge som helst när punkbuster är inaktiverat. Detsamma gäller ALLA spel som inte involverar punkbuster, exempelvis CS:S.
Jag har provat att installera spelen på en vanlig "icke S-ATA" disk men jag får samma haveri men utan informativ bluescreen of death. Den e bara blå.
Är det någon som har en lösning? kanske nya S-ATA drivisar men de finner jag inte och de som finns för mitt moderkort är lastgamla.
Följande äro mitt system
Moderkort: GIGABYTE GA-8KNXP
minne: 1024 sweet megabytes.
2 stycken stripe-raidade (raid 0?) S-ATA diskar.
ATI radeon 9800 all-in-wonder
Har senaste bios och fullt uppdaterade drivrutiner.
Det är viktigt för mig att finna en lösning sedan jag fann att Battlefield 2 skall använda sig av punkbuster...
tacksam för hjälp
/Grindah