SweClockers drop!
Permalänk

Skrivare som skriver ut vitt?

Undrar om det finns några billigare skrivare, som skriver ut vit text?
Kan en vanlig laser-skrivera göra det? (troligtvis inte, men man vet ju aldrig )
En bläkkskrivare? Kan man köpa vitt bläkk till en sånn?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Man kan inte köpa vitt bläck.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Hur skriver man ut vit text då?
Hur ljust kan man skriva ut?

Visa signatur

- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Vit text skrivs inte ut, det är det färgade runt texten som skrivs ut.

Du kan teoretiskt skriva ut hur ljust som helst så länge det inte är helt vitt, men om du har ett färgat papper så kommer pappersfärgen säkert att lysa igenom.

Permalänk
Medlem

Vit text trycks i tryckpressar..............!
Eller så använder man en färgad bakgrund i dokumentet / bilden å använder vit text så blir det vitt. Då år ju den delen "omarkerad" så att säga.

Visa signatur

Coolermaster Elite 120 med Gigabyte E350N
Coolermaster Stacker AMD Athlon 4400
Dator 3+ En himla massa gamla macar

Permalänk

Äh, vad jobbigt.
Jag håller på att ska trycka lite texter på t-shirts.. Och det ser lite konstigt ut med svart text på en svart t-shirt skulle jag tro...
Få se om jag får till någon bra färg då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vit text på svarta tröjjor = screentryck ! = dyra maskiner !

Visa signatur

Coolermaster Elite 120 med Gigabyte E350N
Coolermaster Stacker AMD Athlon 4400
Dator 3+ En himla massa gamla macar

Permalänk

Kan någon lite mer insatt svara? För jag är nästan säker på att det finns antingen vitt bläck till någon enstaka bläckstråle eller en laserkasett för vitt till nån laserskrivare.
Jag är inte riktigt 100%, men vaffan, jag jobbar ju bara med det

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

http://www.printpromotion.se/tshirtpapper.htm <- klicka på länken uppe till vänster, andra produkten
32-8995 hos clasohlson

Jag vet, ni behöver inte avguda mig

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elysion
http://www.printpromotion.se/tshirtpapper.htm <- klicka på länken uppe till vänster, andra produkten
32-8995 hos clasohlson

Jag vet, ni behöver inte avguda mig

Jo, jag har också tittat på dom där. Men hur funkar det då? Skriver man ut med svart bläck, och så blir det vitt när man stryker på det då?
Någon som har provat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Kan någon lite mer insatt svara? För jag är nästan säker på att det finns antingen vitt bläck till någon enstaka bläckstråle eller en laserkasett för vitt till nån laserskrivare.
Jag är inte riktigt 100%, men vaffan, jag jobbar ju bara med det

Han frågade ju faktiskt om en "vanlig" Laser eller bläckstråleskrivare kunde skriva ut vitt vilket de inte kan. Sen är det väl möjligt att det finns speciella maskiner som kan göra det men det var inte vad han frågade efter.

Visa signatur

Lätt som Paj