Köp aldrig från JME

Permalänk
Medlem

Har handlat och skickat tillbaka saker till JME och det har inte varit några problem. Att det tar fyra dagar för posten är väl inget ovanligt, ska du ha något på momangen får du väl be dom skicka med DHL Express.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Personligen handlar jag aldrig mer på JME jag har alldeles för dåliga erfarenheter utav dem.
Jag beställde ett moderkort en cpu ett minne och en DVD-Rom från dem.

Jag fick fel moderkort (var till P4 jag skulle ha Athlon) och det ända dom sa var att vi inte tar in det moderkortet igen utan du får lägga till x antal kronor för ett nytt plus att jag fick betala frakten.

Efter lite käbbel gick jag med på det fick igång datorn men dvd-romen var trasig skickade tillbaka den och fick till svar att den fungerade.
Fick betala yttligare en frakt plus avgift för att dom felsökte dvd:n.

Dvd-rom:en ligger här brevid mej (fungerar ej i 3 datorer jag har hemma fortffarande).

Det jag hade beställt kostade i slutändan nästan det dubbla mot vad jag hade räknat med plus att jag fortfarande sitter här med en trasig Dvd-rom.
Så jag tänker åtminstonde aldrig mer handla hos dem igen...

Varför inte reklamera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Varför inte reklamera?

Jag har gjort det men dom verkar skita i det, dom påstår att dvd:n funkar i deras testdator men i mina tre datorer fungerar den inte.
Jag fick ju oxå pröjsa för att dom inte kunde hitta något fel på den så jag orkade inte fortsätta bråka.
Jag köpte en ny DVD-rom från webbhallen istället (blir nog billigare i lägnden).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Jag har gjort det men dom verkar skita i det, dom påstår att dvd:n funkar i deras testdator men i mina tre datorer fungerar den inte.
Jag fick ju oxå pröjsa för att dom inte kunde hitta något fel på den så jag orkade inte fortsätta bråka.
Jag köpte en ny DVD-rom från webbhallen istället (blir nog billigare i lägnden).

Hade det varit jag som hade råkat ut för en sån sak hade jag kört ner till kristianstad o dunkat delarna i huvudet på den som testat dem. Slutsatsen är att du inte får ge upp, funkar inte varan och du har betalat för det har du en rätt som konsument o de en skyldighet som företag att fixa till felet.

Håll ut bara, o vill det sig riktigt illa o de tvärvägrar så är det ju bara att polisanmäla dem...

Permalänk
Medlem

Jo jag vet men jag har struntat i det hela nu (var ca ett år sedan nu) så nu avråder jag däremot alla kompisar från att köpa där och tänker aldrig mer handla där personligen.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Jo jag vet men jag har struntat i det hela nu (var ca ett år sedan nu) så nu avråder jag däremot alla kompisar från att köpa där och tänker aldrig mer handla där personligen.

Hur mycket kostade det dig då? (om man får fråga)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Personligen handlar jag aldrig mer på JME jag har alldeles för dåliga erfarenheter utav dem.
Jag beställde ett moderkort en cpu ett minne och en DVD-Rom från dem.

Jag fick fel moderkort (var till P4 jag skulle ha Athlon) och det ända dom sa var att vi inte tar in det moderkortet igen utan du får lägga till x antal kronor för ett nytt plus att jag fick betala frakten.

Efter lite käbbel gick jag med på det fick igång datorn men dvd-romen var trasig skickade tillbaka den och fick till svar att den fungerade.
Fick betala yttligare en frakt plus avgift för att dom felsökte dvd:n.

Dvd-rom:en ligger här brevid mej (fungerar ej i 3 datorer jag har hemma fortffarande).

Det jag hade beställt kostade i slutändan nästan det dubbla mot vad jag hade räknat med plus att jag fortfarande sitter här med en trasig Dvd-rom.
Så jag tänker åtminstonde aldrig mer handla hos dem igen...

allting funkar, bara dom blir less och vad man än gör så lämnar man inte butiken, man ska även kräva att få se när dom tester dvd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ursäkta, men har du testat med en annan IDE-kabel?

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hur mycket kostade det dig då? (om man får fråga)

Kommer inte ihåg vad det var men 2xfrakt till butiken 150kr för moderkortet dom vägrade ta in igen +100-200 (kommer som sagt inte riktigt ihåg exakt) för felsökning...

Citat:

allting funkar, bara dom blir less och vad man än gör så lämnar man inte butiken, man ska även kräva att få se när dom tester dvd

Bor i stockholm så blir lite problem.

Citat:

Ursäkta, men har du testat med en annan IDE-kabel?

Jodå och tre datorer både som slave och master...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Kommer inte ihåg vad det var men 2xfrakt till butiken 150kr för moderkortet dom vägrade ta in igen +100-200 (kommer som sagt inte riktigt ihåg exakt) för felsökning...

Bor i stockholm så blir lite problem.

Jodå och tre datorer både som slave och master...

har dom inte jme där eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej tyvärr...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

JME finns i kristanstad (o kanske nåt annat ställe, typ skövde?

Permalänk
Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Re: Köp aldrig från JME

Citat:

Ursprungligen inskrivet av USDirt
JME-data är ingen bra leverantör av någonting.
För några veckor sen beställa jag en dator därifrån.
Det började med att leveransen var 4 dagar försenad, efter det så upptäcker jag att det bara sitter ett grafikkort i datorn trotts att jag har beställt två ( stödjer SLi). Jag tänker att jag måste vara dum som inte kan se det, och letar efter manualen till moderkortet. Efter att ha letat i två dagar upptäcker jag att det självklart också är borta, och tar kontakt med dem. De tror mig först inte och vill inte kolla upp min ordern innan jag visar bilder inne i chassit och skärmdumpar från enhetshanteraren, efter tio mail eller så kollar de upp ordern och gissa vad, de har skickat ett grafikkort för lite. En jävla tur att jag upptäckte detta. Så de skickat grafikkortet till posten där det såklart kommer in en dag försenat. När jag packar upp grafikkortet (där jag också fått med manualen till moderkortet) så ser jag att quickinstall-guiden är på franska! Tvingas därför leta på hundra olika sidor i manualen till moderkortet för att komma på hur man ska installera det andra grafikkortet (detta är min första datorn som stödjer SLi). Till slut (efter att ha plockat in grafikkort nr.2 fem till sex gånger eftersom man skulle vända på länken som satt i sin lilla socket mitt emellan PCIE portarna så att Scalable Link-sidan satt uppåt) så har jag mitt datorpaket komplett.

Så mitt råd är, köp aldrig från JME.

Instämmer, handla aldrig på JME i Kristianstad.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=368273&p...

Permalänk
Medlem

Detta var nog den största trådbumpning jag sett.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Det är ju inte JME det är fel på, detta kunde ha hänt hos vilken stor återförsäljare som helst! Du hade otur, det är bara att acceptera, fast det är tungt, och gå vidare

Permalänk
Medlem

Känns som att sbs/volymsenhet är ganska hög här inne.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Har denna tråden bytt namn nyss eller är det "yet another..."?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Köp aldrig från JME

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinis
Instämmer, handla aldrig på JME i Kristianstad.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=368273&p...

Du får en varning för den där bumpen.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |