Open Transport Tycoon Deluxe

Permalänk
Medlem

Open Transport Tycoon Deluxe

Tänkte bara informera om att Transport Tycoon Deluxe finns i en open source-version som är gratis att tanka, på www.openttd.com. Fungerar under de flesta operativsystem på marknaden, inklusive Linux, Mac OS och Windows.
Man behöver vanliga TTD för att installera, för spelet hämtar sina grafikfiler därifrån.

www.openttd.com

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

OpenTTD requires the original version of Transport Tycoon Deluxe data files in order to function. Please refer to the readme for more information.

??? Fattar ingenting

Visa signatur

GOING HARDCORE ALLRIGHT?
bogomips : 1581.05

Permalänk

Transport Tycoon är ett av de bästa spelen som någonsin har skapats !!
Mer långvarig underhållning finns ej.... grymt att de kommit som Open Source, ska tankas direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lärkan
??? Fattar ingenting

Du behöver ha det 'vanliga' Transport Tycoon Deluxe installerat, eftersom spelet behöver grafik och sånt från det.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Transport Tycoon är ett av de bästa spelen som någonsin har skapats !!
Mer långvarig underhållning finns ej.... grymt att de kommit som Open Source, ska tankas direkt

Kan inte göra annat än att hålla med dig till 100% !!

Undra om man kan ha mera Tåg / Bussar / Flyg / Båtar i denna version ?

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen första Transport Tycoon. Någon som kan lägga upp några screenshots ifrån denna open source version?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Älskar verkligen första Transport Tycoon. Någon som kan lägga upp några screenshots ifrån denna open source version?

Nemas problemas. Dessa kommer från mitt nuvarande spel...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

OpenTTD är en favorit. Lirat det länge, senaste igår.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Var ingen direkt större skillnad vad man kan se, det jag såg direkt var att man kan ha fler rutor öppnade ifrån knapparna längst upp. Kanske skulle sätta sig med original versionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Var ingen direkt större skillnad vad man kan se, det jag såg direkt var att man kan ha fler rutor öppnade ifrån knapparna längst upp. Kanske skulle sätta sig med original versionen

Jag kanske skulle ta och nämna att man kan ha banor som är ENORMA(4096x4096 och större) och att maxgränsen på fordon är höjd till 16000?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Alltså, hela grejen är ju att det fungerar bättre i moderna OS än gamla versionen... sen kan man ha högre upplösning.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Och köra LAN! Älskar OpenTTD

Inte för att jag är jätte bra på det längre, men de är fortfarande skoj. Gillar att man kan köra högre upplösning och svenskt språk. Har en fråga som kräver en bild, den kommer snart, så stay tuned.

btw.. Spel Forumet...

EDIT: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/ttd.png
1. Vad gör en kontrollstation?
2. Hur gör man en bra lösning av spåret där? Så att jag har 1spårig stationer och tågen väntar tills det är ledigt på stationen i övre hörnet där de ska lämna?

Permalänk
Medlem

verkar som dom fixat bredare stationer oxå.

I den version jag tidigare spelat har 4 spår varit max.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
verkar som dom fixat bredare stationer oxå.

I den version jag tidigare spelat har 4 spår varit max.

7x7 kan de vara nu

För de som är nya kan jag tipsa om:
http://wiki.openttd.org/index.php/Category:Train_Junctions
http://www.transporttycoon.net/rail
http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/network.html#junctio...

Om någon vill lira LAN, anslut er Hamachi klient till "openTTD" med lösen "swec" och skicka ett meddelande till mig (svarar jag inte direkt beror det på att jag jobbar/inte ser den blinka)

Permalänk
Hedersmedlem

Inte dissa oss som kör Linux nu! (Hamachi finns inte till Linux)

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Skit att dom fixat "buggen" som gjorde att man kunde bygga utspridda stationer. Det ägde ju

Permalänk
Medlem

Finns det intresse för en OpenTTD server så kanske jag kan fixa igång en burk, va tror ni om hur mycke bandbredd den behöver? Har telia 8/1 med en cs server igång 24/7...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Finns det intresse för en OpenTTD server så kanske jag kan fixa igång en burk, va tror ni om hur mycke bandbredd den behöver? Har telia 8/1 med en cs server igång 24/7...

Skippa CS servern så är det lungt ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av batjohan
Skippa CS servern så är det lungt ;D

Citat:

Från wikin
How much bandwidth does the game use?

The rate is approximately 1.2 kbyte/sec upload and 1.2 kbyte/sec download per client. Multiplying that up, a 10-player server will use approximately 12 kbyte/sec up and 12 kbyte/sec down (the exact numbers will depend on the number of retransmissions etc.). Therefore, a 10-player, 24/7 server will consume 60 Gbyte/per month of bandwidth if all 10 players are connected the whole month.

Verkar som den drar 12kbyte/sec vilket inte är så mycket Det borde nog linan klara...
Ska se om jag kan få igång burken imorgon efter jobbet (hemma vid 19 ungefär)

Permalänk
Medlem

Jag har en server uppe 24/7. Jag körde just en newgame på den så alla som vill är välkomna att spela. 8 spelare max

f-ray.se

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

Perfekt! Jag körde Transport Tycoon deluxe för ett par veckor sedan, men beklagade mig över att man inte kunde köra i hög upplösning. Det är helt klart ett av tidernas bästa spel.

Permalänk
Medlem

Älskar sånna här spel.. måste lätt lägga in de på Gentoo datorn sen...

Fast Sim City låg nog mej liite nämre om hjärtat faktiskt. Roller Coaster Tycoon va rätt skoj med vill ja minnas

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, måste sätta mig och spela, var ett bra tag sen och glömt bort hur man börjar. =/
Hur kopplar man ihop en station med en kolgruva exempelvis?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Hmm, måste sätta mig och spela, var ett bra tag sen och glömt bort hur man börjar. =/
Hur kopplar man ihop en station med en kolgruva exempelvis?

Du lägger stationen så att större delen av gruvan täcks av coverage arean från stationen. Det kommer inte börja poppa upp kol på stationen förrän ett tåg med minst en kolvagn har stannat vid stationen...

Ett tips: Saker blir mycket mer värdefulla när de skeppas över STORA avstånd. Inte speciellt logiskt, men så är det. Jag hade ett tåg som hämtade kol på ~400 rutors avstånd, och det tjänade runt $450000/år.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Du lägger stationen så att större delen av gruvan täcks av coverage arean från stationen. Det kommer inte börja poppa upp kol på stationen förrän ett tåg med minst en kolvagn har stannat vid stationen...

Ett tips: Saker blir mycket mer värdefulla när de skeppas över STORA avstånd. Inte speciellt logiskt, men så är det. Jag hade ett tåg som hämtade kol på ~400 rutors avstånd, och det tjänade runt $450000/år.

Ah, kom på det nyss.

Hehe, tack för tipset, det ska jag komma ihåg.

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen

det var mkt.. vad fraktade tåget?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Chris Sawyer's Locomotion är ju även värt att testa för er del. Det är Transport Tycoon 2 eller vad man ska kalla det för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av batjohan
det var mkt.. vad fraktade tåget?

Som jag skrev, det fraktade kol från en kolgruva till en kraftstation.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Shit pommes, det här var grymmaste abandon-waren på länge. Eller vad man nu ska kalla det egentligen - coolt i vilket fall. Jag behöver strategiguider, länkar uppskattas!

W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Shit pommes, det här var grymmaste abandon-waren på länge. Eller vad man nu ska kalla det egentligen - coolt i vilket fall. Jag behöver strategiguider, länkar uppskattas!

W

http://www.transporttycoon.net/
http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/
http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page

Tror dom är nämda tidigare i tråden.