Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

jag har 1536MB minne till min nu till åren Thrughtbred 2200+ men jag tycker de flesta spel och sånt rullar på fint i 1280x1024 4x aa 4x af

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Helt seriöst...
Att inte folk kan få sina spel att köras laggfritt med hjälp av
mjukvara även när hårdvaran räcker till är sorgligt.

5200 räcker till skojjar du?

nu vet jag inte vad minikraven är för BF2, men knappast så att 5200 räcker till och blir över.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Kör med mitt system i signen, och det flyter på! samt att det är tillräcligt med grafik för mig! om jag skulle uppgradera, vad rekomenderas isåfall? prolle och moderkort? mer ram? hdd? Alla rekomendationer är välkommna! (lånade tråden lite;))

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
5200 räcker till skojjar du?

nu vet jag inte vad minikraven är för BF2, men knappast så att 5200 räcker till och blir över.

jag sa aldrig "räcker till och blir över"
Ska du säga åt mig vad jag själv sagt kan du ju iallfall få det rätt!
Jag sa att det räcker till, end of story... det funkar, men inte mer.
Med andra ord så GÅR det att köra BF2 laggfritt med lägre inställningar och
ett välskött system, man skall bara ha ork nog att sätta sig och se till att
systemet går så bra...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag sa aldrig "räcker till och blir över"
Ska du säga åt mig vad jag själv sagt kan du ju iallfall få det rätt!
Jag sa att det räcker till, end of story... det funkar, men inte mer.
Med andra ord så GÅR det att köra BF2 laggfritt med lägre inställningar och
ett välskött system, man skall bara ha ork nog att sätta sig och se till att
systemet går så bra...

Ok även tror knappast den räcker till kanske i 640*480, men det kanske beror på från person till person vad han/hon anser flyter på bra!.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

belga, jag måste säga att du är en oas i ett hav av FPS-jägare :).
Visst, ett FX5200 är inte optimalt, men faktum är att man inte behöver FX-55, 2 GB RAM och 7800GTX för att kunna spela nyare spel, även om det så klart är bäst. Om man inte behöver köra med AA/AF i tokhöga upplösningar så duger tex ett 9800pro utmärkt, och jag har inte behövt sänka grafiken till lägre än medium i nåt spel, för det mesta kan jag köra i high med mitt 9600 Pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Visst, ett FX5200 är inte optimalt, men faktum är att man inte behöver FX-55, 2 GB RAM och 7800GTX för att kunna spela nyare spel, även om det så klart är bäst. Om man inte behöver köra med AA/AF i tokhöga upplösningar så duger tex ett 9800pro utmärkt, och jag har inte behövt sänka grafiken till lägre än medium i nåt spel, för det mesta kan jag köra i high med mitt 9600 Pro.

Kan bara hålla med, fastän mitt 7800GTX är på väg..

Visa signatur

Ich bin der Santa Claus!

Permalänk
Citat:

Ah FFS...
Jag lirar BF2 på min 2500 barton med ett 128MB FX5200 och 768 i RAM
Och det flyter hur bra som helst... visst kan jag itne köra maxat men det mesta står ungefär mitt på och även om laddtiderna tar en evighet så flyter spelet på utan ens en tillstymmelse till lagg...

Skulle man kunna få se en screenshot?
Jag vill inte lägga ut massa pengar på nya grejer, jag vill bara att bf2 ska funka
Har en Ti4400 nu, jag vet om patchen som tar bort alla skuggor också så, men lite detaljer vill jag ha.
Jag har förövrigt en P4 på 2,6 och 768 i minne, borde det funka?

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman

Lol...
Det är det jag sagt konstant de senaste 2-3 åren...
Jag har fortfarande itne fattat varför folk jagar 100 fps när i 9 fall av 10 deras skärmar inte kan visa det iallfall... bara idioti att jaga mer fps än vad som behövs för att få en trevlig upplevelse.
btw.. oas i ett hav av fps-jägare.. är det en bra eller dålig sak? eller kanske bara nått som uppskattas ibland?

När det gäller scrshots...

http://img282.imageshack.us/img282/2843/bf26xx.jpg

där har du ett screenshot på vad jag lirar med jst nuj... kan nog ställa upp det lite till om jag trixar lite men jag orkar inte... det flyter och jag ser dem jag ska döda med skaplig bild... det duger...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

jag köpte mig 2*512MB till OCZ ram nu i väntan på bättre PCIE moderkort + geforce 7800GTX ska sjunka tror jag gjorde rätt val. spelen flyter fram som smör här hemma som jag har det nu.. fast minne kan man ju ALDRIG ha för mycket av?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Beställde 2 gb OCZ 4000 minnen igår, har kommit på det att minnesmängden i min burk är den svaga länken Så nu bör man slippa hack i spelen iaf, känns bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Beställde 2 gb OCZ 4000 minnen igår, har kommit på det att minnesmängden i min burk är den svaga länken Så nu bör man slippa hack i spelen iaf, känns bra.

No shit, du lär märka en väldig prestandaskillnad efter den uppgraderingen

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

sys krav på bf2

prossesor 1,7ghz minne 512 hd 2,3g dvdrom 8X grafikort 128mb dirext x 9,0c

tänkte på en sak jag har asus a8v deluxe som jag kör 2x512 minne i dual om jag köper 2x512 till slör jag ner datorn eller snabbar jag upp den, menar att mhz:en på minnena minskar väl???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mitt bf2 använder 900MB när jag kolla systemhanteraren.. så BF2 lär äta minne.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

sorry men jag e så javligt dålig pa datorer men vad gör man och samma med min svenska hehe men e denna darton bra

p4 3.6
4 gig i ram vet ej ska få det bästa
2 stycken hårdiskar med 15000 mpr
graf ati det 9800 ultra!!

e det bra

Visa signatur

johan572

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan572
sorry men jag e så javligt dålig pa datorer men vad gör man och samma med min svenska hehe men e denna darton bra

p4 3.6

e det bra

ehe 9800 är iofs förrförra generationens grafikkort. Dra på 2st 7800gtx istället när du ändå ska ha en så dyr dator.

Jag antar att amd är uteslutet då dom är så "lågt" klockade och det inte finns något som kan övertyga dig?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan572

p4 3.6

e det bra

4gig ram? Vad ska du ha datorn till egentligen? Finns inget 9800 "ultra"...du menar väl Pro, och det är ett stenålderskort, dvs du bör köpa ett nyare och dyrare till den datorn.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Lol...

När det gäller scrshots...

http://img282.imageshack.us/img282/2843/bf26xx.jpg

Som sagt, allt beror ju på hur kräsen man är. Men när jag spelar ett spel som kan vara såååå snyggt OCH flyta bra så vill jag att det ska göra det.

Sen beror det ju på hur mycket man tycker det är värt ekonomiskt för att få den spelupplevelsen.

En del kan ju nöja sig med en 14" svartvit TV utan att klaga.

Personligen skulle jag gråta blod om jag blev tvungen att titta på den grafiken när jag spelar BF2!;) (obs, inget illa menat mot dig).

Visa signatur

Intel Core i7 14700KF | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | Asrock RX 9070 XT Taichi | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

Inväntar själv 2gb Corsair 3200PRO, 2300:- nytt !

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Alltså... Måste man slaska på med så mycket? Jag ska precis beställa 512 mb till mitt befintliga 256 mb, det borde bäl ge rätt schyst effekt det också?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr0hike
Alltså... Måste man slaska på med så mycket? Jag ska precis beställa 512 mb till mitt befintliga 256 mb, det borde bäl ge rätt schyst effekt det också?

Frohike, du har möjligtvis inte lirat airsoft förut ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr0hike

Jadå det ger mycket bättre prestanda. Själv var jag nöjd med 1Gb men BF2 tvingade mig att köpa 1Gb till

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Jadå det ger mycket bättre prestanda. Själv var jag nöjd med 1Gb men BF2 tvingade mig att köpa 1Gb till

Gör ditt ljudkort stor skillnad i bf2 ? om du nu testat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
okey skönt att höra. Så det kommer ge mig en bra FPS boost i Bf2 ?

Någon som vet om man kan få fram en sådandär nice mätare som jag har sett att folk har i CS på BF2? Alltså, några siffror nere i hörnet som säger vad man har för FPS?

Visa signatur

<| MSI K8T NEO2 F <|> AMD Athlon 64 3000+ 1,8 GHz <|> 4 x 512 DDR SDRAM <|> Radeon 9600 256mb |>

Permalänk
Avstängd

I BF2, renderer.drawfps 2

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

väldigt bra köp !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Gör ditt ljudkort stor skillnad i bf2 ? om du nu testat

Ingen aning, jag har inte testat det mot något annat kort...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att 9800 Pro är ett stenålderskort är skitsnack Jag kan spela Doom3, BF2 och de flesta FPS-krävande spel och jag har konstant 85fps i BF2 och hög FPS i Doom3, har inte kollat Och jag sitter med en prolle på 3.0ghz

Visa signatur

[Datorn] Core2Duo E8400 3.0 ghz ][ Abit IP35 Pro ][ Gainward 9800GTX ][ Seagate Barracuda 200+300+500 GB ][ Crucial Ballistix 2x1024 MB ][ Tagan 480w ][ Gigabyte 3D Aurora

Permalänk
Medlem

Sitter och trycker på 2GB, 4x512MB. Har iofs haft det ordentligt länge nu, fick 2x512MB gratis vilket uppskattas då REG ECC minnen är ganska dyra. Men nog är det trevligt att ha, även om man inte spelar. Visserligen använder jag sällan allt, eller ens i närheten av allt minne men lite extra är väl alltid bra att ha. Men skillnaden på 1 och 2GB var itne direkt stor, kan dock vara så att jag inte märkte det pga. för lite spelande.
Största skillnaden i maskinen fick jag när jag gick från GF4 MX440 till GF6800, helt enormt.. Nästa steg blir väl snabbare CPU:er då jag gärna vill passera 2GHz strecket, (kör på 2x 1.4GHz).

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk

En snabb fråga..

Om man har 2 st 512 mb minnen (eller mer), jobbar båda samtidigt eller jobbar det ena tills det andra behöver användas?