Finn Fem Fel i aktivitetshanteraren - ati2evxx.exe

Permalänk
Medlem

Finn Fem Fel i aktivitetshanteraren - ati2evxx.exe

Har två st ati2evxx.exe som körs samtidigt enl. aktivitetshanteraren. Är detta normalt?

Nån med ATI-kort kanske kan se om ni har liknande?

Å varför står det 99 på systemets vänteprocess?

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk

du har 99% cpu resurser ledigt

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

ati.com > customer care > sök efter ati2evxx.exe
det var väl inte så svårt att hitta?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem

Har två stycken där också

Permalänk
Medlem

Jepp, verkar som det är helt i sin ordning. Men håll med om att det är lite märkligt?

Å ang. "99", så trodde jag att det var hur många procent av cpu:ns kapacitet som användes av respektive prog/tjänst.

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Å ang. "99", så trodde jag att det var hur många procent av cpu:ns kapacitet som användes av respektive prog/tjänst.

Jo, vad är konstigt med det?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Jo, vad är konstigt med det?

Han trodde att den använde 99% Det var som var konstigt med det.

Har även 2 st ati i kontrollpanelen

Permalänk
Medlem

Inget konstigt med det för som du ser på min skärmdump så ägs ena processen av OLIRC (mitt konto på datorn) och den andra av systemet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Jepp, verkar som det är helt i sin ordning. Men håll med om att det är lite märkligt?

"Systemets vänteprocess". Tycker du det låter som den arbetar då? Nä.
Processorn måste exekvera något hela tiden, även om just det här med vänteprocessen sänker processorn till ett sparläge. Därför som den blir varmare när något "riktigt" program använder all tillgänglig kapacitet.

Angående att du inte har något under "användarnamn" på nästan alla processer beror nog på att tjänsten terminal services är avstängd. Bara om du undrar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Har också 2st av den filen, en för mitt användarkonto som jag är inloggad på och en för systemet

Visa signatur

Tänk först, Sök sen, Skriv sist!

Permalänk
Medlem

Jag har inaktiverat mina såna Nån som vet vad dom är bra för?

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Jag har inaktiverat mina såna Nån som vet vad dom är bra för?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
ati.com > customer care > sök efter ati2evxx.exe
det var väl inte så svårt att hitta?

Permalänk

Vad är svchost.exe?
Rätt många sånna..

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrar...

ati2evxx.exe is the ATI External Event Utility for your ATI display drivers. It manages the ATI Hotkey feature. This process can be removed to free up resources without comprimising system performance.

Man har två stycken för att det hela skall fungera med snabbinloggningen i windows xp.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrar...

ati2evxx.exe is the ATI External Event Utility for your ATI display drivers. It manages the ATI Hotkey feature. This process can be removed to free up resources without comprimising system performance.

Man har två stycken för att det hela skall fungera med snabbinloggningen i windows xp.

Sedär, bra iller!

Tager härmed bort orsaken till den denna tråd.

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!