Permalänk

Ingen bild! skumt fel

hej gott folk!

Jag tog på mig att fixa en kompis dator i tron att jag bara behövde byta grafikkort.

datorn startar men det kommer inte upp någonting på skärmen. den startar inte över huvudtaget. bytte till mitt gfxkort men ingen skillnad, bytte moderkort, ingen skillnad. det enda ja kan tänka mig då är ju processorn men jag har haft problem med CPU'n förrut och ändå fått bild. kan det va minnena som spökar eller nått??

det är ett MSI moderkort med D-led. det är fyra diodrar som ser ut som nedan för er som inte vet. de översta två blinkar rött/grönt och de två undre är röda hela tiden. jag fick inte ut något vettig från manualen (finns här: http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_deta...).

om någon vet vad som kan orsaka detta vore jag väldigt tacksam!

oo -blinkar rött/grönt
oo -röda

-FIXAT-

Det var en minnemodul som hade rasat. ryckte den och allt funka fint. det roliga är att ena på min egen dator rasade också strax därefter men då visste ja ju vilket fel det va iaf.

märkligt att det inte ens kommer bild...

Permalänk

Inte en aning men jag har samma problem fast alla mina fläktar startar upp men det kommer ingen signal till skärmen, samt att jag får ett "okej-pip" när jag startar upp den

Visa signatur

[ASUS A8N-SLI ZALMAN ZM NB47J ] [AMD Athlon 64 3200+ "Venice" @ 4000+ ThermalTake Big Typhoon] [Gainward GeForce 6600GT 128 MB PCI-Express Zalman VF-700CU] [Samsung 200 Gigabyte] [NZXT Nemesis Gamingcase]

Permalänk

låter som samma problem...

om nån har nån aning om vad det beror på så hjälp mig snälla.
blir vansinnig snart! ska prova att byta minnen imorn. borde inte va det men man vet aldrig