Windows Vista\Longhorn Beta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag har inte testat Vista. Är det precis lika enkelt att ändra till svenskt tangentbordslayout som tidigare windowsversioner?

Japp så enkelt är det.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Microsoft Vista är anledningen till att man hoppar över till *nix.

Håller redan på för fullt att lära mig Ubuntu, så kraftfullt!

Permalänk
Avstängd

AzII : Tvärtom, vista verkar väldigt lovande, om man jämför med tidigare versioner av windows.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
För alla med ATI-grafikkort och Vista x64 -> https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&ta...

Jag får verkligne inte det att fungera. har gjort det 6 gångner nu. *gaalen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadElvis
Jag får verkligne inte det att fungera. har gjort det 6 gångner nu. *gaalen

Har du har läst installationsinfon ordentligt? -> http://www2.ati.com/drivers/ATI_BETA1_OTB_Install_Instruction...

Exakt när går det snett?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Har du har läst installationsinfon ordentligt? -> http://www2.ati.com/drivers/ATI_BETA1_OTB_Install_Instruction...

Exakt när går det snett?

Jo den följde jag exakt. Problemet är att allt går som smort tills han frågar om jag vill starta om datorn, Ja så klart. och när den har startat om är det precis som om installationen jag gjorde är ogjord. Väldigt konstigt. kan det vara att mina modekorts drivrutiner jäklas lite? Det står förövrigt att drivrutinen till grafikkortet är vga.dll.

Permalänk
Medlem

Föresten, kanske redan är nämt, i Vista kan man byta namn på Papperskorgen på samma sätt som alla andra ikoner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Föresten, kanske redan är nämt, i Vista kan man byta namn på Papperskorgen på samma sätt som alla andra ikoner.

OMFG H4xx0R!! Haha, "The new feature in Windows Vista - You can simpley rename the Recycle Bin just by click it once, and then press F2"

Permalänk

Hejhej

bedrövligt skit minst sagt

hur avinstallerar man om man installerat på en annan partition, bara att kasata alla windowsfiler på den partitionen eller?
det här var XP med en BEDRÖVLIG explorer... osx och findern känns helt plötsligt som ett mästrverk. Och alla dess tillkortakommanden är just nu förlåtna

Microsoft får jobba som fan för att få mig att switcha till den här skiten

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoalla
Hejhej

bedrövligt skit minst sagt

hur avinstallerar man om man installerat på en annan partition, bara att kasata alla windowsfiler på den partitionen eller?
det här var XP med en BEDRÖVLIG explorer... osx och findern känns helt plötsligt som ett mästrverk. Och alla dess tillkortakommanden är just nu förlåtna

Microsoft får jobba som fan för att få mig att switcha till den här skiten

Du kanske ska spendera lite mer tid med det. Antar att det var en skillnad för dig från 98 till XP när det kom?

Kör enbart Vista nu, och efter en stund så börjar man komma ifund med hur det funkar, och nu vill jag inte gå tillbaka till XP.

Men som sagt, samken är som baken

Permalänk
Medlem

har kört vista i 2 dagar nu och har försökt med mina drivrutiner men får f*n inte WoW Swat 4 och css o fungera men dock fungerar ruttna gammla cs1.6 hur bra som hälst har instalerat fribrutinerna från ati som dom tycker man skall göra så de är inte dom som kronglar (hoppas jag skall försäkerhes skull instalera om dom efter inlägget) ingen annan som stött på problemet?

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprite
Du kanske ska spendera lite mer tid med det. Antar att det var en skillnad för dig från 98 till XP när det kom?

Kör enbart Vista nu, och efter en stund så börjar man komma ifund med hur det funkar, och nu vill jag inte gå tillbaka till XP.

Men som sagt, samken är som baken

På riktigt? VAd kan du göra i Vista som inte funkar 100 ggr bättre i XP?

dessutom... exakt VILKA funktioner i vista slår XP eller os x Tiger?

Testade det i 2 dar, lyckades inte installera högst normala grafikdrivrutiner från ATI (Vista kompatibla) eler få igång nätverkskortet (nvidia nforce)

Så Vista kändes rätt meningslöst utan internet

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Permalänk
Medlem

Men vänta nu lite... testa Windows Vista Beta 1 mot Windows XP Beta 1 så får vi en rättvisare jämförelse

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Men vänta nu lite... testa Windows Vista Beta 1 mot Windows XP Beta 1 så får vi en rättvisare jämförelse

Det blir det ju inte, Vista har ju redan alla grejer som WinXP har nu det har ju inte winXP Blackcomb betan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det blir det ju inte, Vista har ju redan alla grejer som WinXP har nu det har ju inte winXP Blackcomb betan.

Om jag inte har helt fel så hette windows XP Betan Whistler. och den tyckte iaf jag fungerade bra..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoalla
På riktigt? VAd kan du göra i Vista som inte funkar 100 ggr bättre i XP?

dessutom... exakt VILKA funktioner i vista slår XP eller os x Tiger?

Testade det i 2 dar, lyckades inte installera högst normala grafikdrivrutiner från ATI (Vista kompatibla) eler få igång nätverkskortet (nvidia nforce)

Så Vista kändes rätt meningslöst utan internet

Först och främst vet jag inte vad os X Tiger är, men jag sa alldrig nått om några funktioner. Tycker om utformingen, och allt är lätttillgängligt och smidigt.

Installerade Vista utan problem, körde "Install Supplemental Drivers" Och Windows Installerade alla Drivrutiner till allt jag behövde. (Har en HP NX7010 med ett ATI Mobility Radeon 9200)

Kört det nu i ett par dagar, och det går hur stabilt som helt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Om jag inte har helt fel så hette windows XP Betan Whistler. och den tyckte iaf jag fungerade bra..

Jao men det rätta namnet är nog whistler blackcomb. www.whistlerblackcomb.com

Permalänk

Nepp. Xp hette bara Whistler. Tror serverversionen av Vista heter blackcomb, Förtillfället. antar att det är ett codename också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit

Jag tänkte mer på den generella stabiliteten och prestandan i betafaserna.
Vad jag kan minnas hade jag en del problem med den enda ofärdiga XP-versionen jag testade som var RC2.. gick direkt tillbaka till 2000
Fanns ju knappt några program som var kompatibla med lunatemat heller på den tiden.

BTW Blackcomb är serveroperativsystemet som kommer ut år 2012 eller 2011..

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Nepp. Xp hette bara Whistler. Tror serverversionen av Vista heter blackcomb, Förtillfället. antar att det är ett codename också.

Blackcomb är nästa Windows version som ska komma 2011 eller något sånt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

jag har ett fett problem nu när ajg installerat longhorn!!
har nforce2 kort ju!
och den vägrar installera enthernet ellr vad det heter!!( nätvärkskortet)
vet itne vad ajg ska göra!!
har provat från cd och det nyaste från detas hemsida!!
vet ni hur jag ska göra för att få igång det inbyggda nätverkskortet??
tack!

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deawizard
jag har ett fett problem nu när ajg installerat longhorn!!
har nforce2 kort ju!
och den vägrar installera enthernet ellr vad det heter!!( nätvärkskortet)
vet itne vad ajg ska göra!!
har provat från cd och det nyaste från detas hemsida!!
vet ni hur jag ska göra för att få igång det inbyggda nätverkskortet??
tack!

Scrolla upp lite i tråden så finns det en länk till drivar

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Första hitten på Google när jag sökte på Blackcomb
http://www.whistlerblackcomb.com/index.htm

Whistler Blackcomb Official Ski Resort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprite
Första hitten på Google när jag sökte på Blackcomb
http://www.whistlerblackcomb.com/index.htm

Whistler Blackcomb Official Ski Resort

Dom tar alla sina prototyp namn därifrån, Om du kollar finns Longhorn inte långt därifrån samma med Whistler.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

harprovat alla drivrar nu!! laddat ner och brännt in sedan överför till min dator!!
jag e inte så bra på datorer så jag msåte fråga!
hur får jag som filerna insallerade sen då?
ingen installerings fil ju!! =/
har provat att läga in nätverksfilerna i orginal mappen och sedan istallerat!! men funka ej
min version av windows visa e 5112!!

fick det till att funka nu weeii

men hur f[r man det till svenskt
saknar nogra bokstaver

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk
Medlem

Asså jag vill verkligen ha vista teamt men genomskinliga fönster o allt de, finns det nått sätt jag kan få det utan att byta os, jag vågar inte pga vissa saker så, men finns det nått jag kan göra, vista temat e så j*vla nice ju

Visa signatur

#unsure

Permalänk
Medlem

Man bör ha någorlunda hyffsade datorkunskaper för att använda Vista betan. Ni som inte ens lyckas fixa svenskt t-bord bör alltså inte installera detta. Kom inte o gnäll att det är mycket sämre än ditten o datten. Det är en beta och kommer inte att släppas förrän om ett drygt år.
En sak har jag personligen märkt, kanske bara en känsla, men jag tycker jag måste klicka mycket mer i Vista än vanliga XP för att uppnå önskat kommando. Till er som bara vill ha looken av Vista i XP så går det utmärkt att ladda ner ett sådant tema. Det finns både till StyleXP och Windows Blinds. Personligen föredrar jag Win Blinds. Sök i denna tråden efter temat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Microsoft Vista är anledningen till att man hoppar över till *nix.

Håller redan på för fullt att lära mig Ubuntu, så kraftfullt!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får bra mycket sämre prestanda i spel? 10k poäng i 3d mark 03 i Windows XP, 3k poäng i Vista betan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Är det bara jag som får bra mycket sämre prestanda i spel? 10k poäng i 3d mark 03 i Windows XP, 3k poäng i Vista betan.

Men snälla, du säger det ju själv, Vista betan. Varken Vista i sig, DirectX eller grafikdrivisar är optimerade (utan i betor/alphor allihop). Det är en icke-publik testversion avsett för utvecklare, för att de ska kunna testa sina applikationer/system i Vistamiljö.

@ edoN:
Vänta på nästa skarpa version av WindowBlinds som kommer ha stöd för transparenta PNG:s.

@ BeRetta:
Bra inlägg!
Vilka kommandon tänker du på? Naturligtvis kommer det ta ett tag innan man vänjer sig med hur Vistas funktioner hittas/fungerar.