Windows Vista\Longhorn Beta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
@ edoN:
Vänta på nästa skarpa version av WindowBlinds som kommer ha stöd för transparenta PNG:s.

Vad e WindowsBlinds?

Visa signatur

#unsure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edoN
Vad e WindowsBlinds?

Men snälla...
http://www.google.se/search?hl=sv&q=Windowblinds&spell=1

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edoN
Vad e WindowsBlinds?

Ett program som kan förändra utseendet i Windows mer kraftfullt än det går med vanliga XP-Visual Styles -> http://www.stardock.com/products/windowblinds/

Permalänk

Vilka virusprogram har ni fått att fungera???

Permalänk

Installerade farcry å slängde på 64bits patchen. Det startar och man kan spela utan problem. Men inomhusvattnet är färgat i flera roliga färger och utomhus är texturer på marken och havsbotten borta, och så är vattnet osynligt.
Antar att dette beror på drivrutinerna. Nvidia får sätta fart och fixa 64bits drivers till Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men snälla, du säger det ju själv, Vista betan. Varken Vista i sig, DirectX eller grafikdrivisar är optimerade (utan i betor/alphor allihop). Det är en icke-publik testversion avsett för utvecklare, för att de ska kunna testa sina applikationer/system i Vistamiljö.

Med tanke på att andra har sagt att dom får bättre prestanda i Vista, så.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Med tanke på att andra har sagt att dom får bättre prestanda i Vista, så.

Visst funkar det bra för de flesta, men få det att rulla bra på "alla" systemkonfigurationer (>=medelsnabba system) kommer gå bättre framöver när drivrutiner och annat utvecklas. Sen får man själv se till att man använder rätt drivrutiner och sånt också.

Permalänk
Medlem
Citat:

@ BeRetta:
Bra inlägg!
Vilka kommandon tänker du på? Naturligtvis kommer det ta ett tag innan man vänjer sig med hur Vistas funktioner hittas/fungerar.

Det är mest allmänt som jag tycker att jag får klicka mycket.
Det var som när jag gick från Windows 3.1 till Windows 98. Hatade 98:an nått så infernaliskt. 3.1 funkade ju utmärkt! Varför ska man byta!?!?! Som många här tänker om XP>Vista. De positiva sidorna kanske inte visar sig så snabbt men dom kommer. Det är jag övertygad om.
Det tog ett tag sen vande man sig. Det är likadant nu. Det är skillnader mellan Vista och XP.
Jag gör det nog jobbigare för mig själv för att man sitter fast i XP´s tankesätt. Så självklart finns det bättre genvägar än på det sättet jag gör.
I och med explorers integration i 98:an gick det ganska enkelt över till XP.

Jag körde 98:ans beta och jag körde Whistler (XP) beta, Vista beta är överraskande bra o stabilt för att vara en beta om man jämför med Whistler där bluescreens kom oftare än mina toalettbesök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Hatade 98:an nått så infernaliskt. 3.1 funkade ju utmärkt! Varför ska man byta!?!?!

Permalänk
Medlem

Tjena, jag bara undrar hur mycke Vista installationen tar (64-bitars versionen) har en "gammal" 10gb disk som ligger och tänkte kolla lite på vista på den (kommer gå lite segt jag vet) men ja vill bara se hur det ser ut, man ser inte så mycke på bilderna som är länkat lite här och där i detta forumet.

Tack för mig.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Relik 📜

Hmm.. Hur får ni till den halv-transparenta Vista-grejen? Jag hittar inte inställningen :/

Dessutom vägrar den låta mig tvinga monitorn till 85Hz..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Hmm.. Hur får ni till den halv-transparenta Vista-grejen? Jag hittar inte inställningen :/

Om du kör Vista 32 så kan du testa att leka lite med TweakVista http://www.tweakvista.com
Om du kör Vista 64 så finns det ännu inga (vista)drivrutiner för geforce.

Permalänk
Medlem

har de sagt nåt om när det kommer en fullt utvecklad version? Vill inte ha en BETA på primär-datorn så att säga...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
har de sagt nåt om när det kommer en fullt utvecklad version? Vill inte ha en BETA på primär-datorn så att säga...

Hösten 2006 är väl senaste budet jag sett..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta hur man tar bort Vista-betan?
Kör WinXP på första disken och lade in Vista på andra disken för skojs skull och nu finns det mappar på den disken, totalt 10GB, som inte går att ta bort.

Jag har provat starta XP i felsäkert läge, jag har brännt ut en Boot-CD med NTFS-stöd och startat upp med men de går ändå inte att ta bort.

Det är mapparna Build, Users och Windows som klänger sig fast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00
Kör WinXP på första disken och lade in Vista på andra disken för skojs skull och nu finns det mappar på den disken, totalt 10GB, som inte går att ta bort.

Jag har provat starta XP i felsäkert läge, jag har brännt ut en Boot-CD med NTFS-stöd och startat upp med men de går ändå inte att ta bort.

Hela skiten är väl installerd på en egen partition och borde det inte räcka att formatera den då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Om du kör Vista 32 så kan du testa att leka lite med TweakVista http://www.tweakvista.com
Om du kör Vista 64 så finns det ännu inga (vista)drivrutiner för geforce.

funkade inte WXp x64s drivers ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00

Boota med win XP-CD'n och formatera med den..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Boota med win XP-CD'n och formatera med den..

Tyvärr hade jag ingen ledig partition/hårddisk när jag skulle installera Vista så det ligger omkring 70gig annan data som jag inte vill ta bort.... Men om det är helt omöjligt att ta bort Vista-filerna så får jag väl formatera och hoppas att GetDataBack kan fixa tillbaka allt viktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Snabb fråga: går det att ställa in klassiskt läge (så det ser ut som -klassiska- läget i XP)? Och i så fall, screenshots vore trevligt.

Visst går det.

Edit: Ni får ursäkta bildkvalitéten, Paint...

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
funkade inte WXp x64s drivers ?

Nja Xp64´s drivrutiner funkar för det mest. Men inte till AeroGlass grejorna. Till det behövs LDDM som inte nvidia släppt ännu.

Permalänk
Medlem

Går det att byta bakgrundsbild? Alla verkar ju köra samma bild med den där suddiga gräsmattan.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk

Så klart det går. Men gräsmatten är den enda som följer med som är ny.

Permalänk
Medlem

Det blir XP imrogon, fick varken igång min Midi ingång till Digitalpianot eller Cubase.... Lite synd...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Så klart det går. Men gräsmatten är den enda som följer med som är ny.

Nejdå, här är en annan som fanns med:
http://www.gunnarsson.biz/old/vivista/Longhorn.JPG

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Nejdå, här är en annan som fanns med:
http://www.gunnarsson.biz/old/vivista/Longhorn.JPG

Den har jag inte med. jag har dock en som det står Windows Xp64bit på

Permalänk

Någon som fått igång WoW i Vista?
Grafikkort + Ljudkort isåfall?

Permalänk

Jag startade mitt wow i vista64 utan problem. Grafik: geforce6600gt + Ljudkort: Inbyggt på ASUS A8N-SLI.

installderade det dock inte i vista utan körde från det jag installerat på min vanliga xp partiotion.

Permalänk
Medlem

Teman

Tjena, undrar om det är nån dom har fått igång nått tema som likar longhorn/vista, var ju nån som hade testat men inte fått rätt på det. Saknades nån .dll om ja inte minns fel.
Nån annan som har fått det till att funka? isf. var har ni laddat ner det?

Mvh.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Citat:

Jag startade mitt wow i vista64 utan problem. Grafik: geforce6600gt + Ljudkort: Inbyggt på ASUS A8N-SLI.

installderade det dock inte i vista utan körde från det jag installerat på min vanliga xp partiotion.

Hmm, ok, jag har Radeon 9800PRO, och allt blir bara svart medans man ser WoWs muspeker blinkatill lite då och då.

Någon som vet lösningen på detta?
(Har testat ATI's Vista drivers)