Permalänk
Medlem

MSN IP lookup

Undrar om det finns något program som man kan ta fram "ip" från den man chattar med i MSN MESSENGER?
Vet inte om det finns eller om man kan göra ett sånt programm eller nått
Såg det som en kul grej bara och knäcka polarna med

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

Re: MSN IP lookup

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanCe
Undrar om det finns något program som man kan ta fram "ip" från den man chattar med i MSN MESSENGER?
Vet inte om det finns eller om man kan göra ett sånt programm eller nått
Såg det som en kul grej bara och knäcka polarna med

//vanCe

Det vore väl om du vid filhämtning/filuppladdning till klienten kollade upp ip:t i en eventuell brandvägg?

Visa signatur

Rasmus Lindell
Webmaster

Permalänk
Medlem

Re: Re: MSN IP lookup

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rüllen
Det vore väl om du vid filhämtning/filuppladdning till klienten kollade upp ip:t i en eventuell brandvägg?

Okej vet ud om det finns nått sånt program?

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-

Permalänk
Medlem

Zone Alarm, F-secure, Panda, Norton Internet Security? Det är bara att välja att vraka, är inte bäst på att tipsa dig om detta då jag kör hårdvarubrandvägg.

Visa signatur

Rasmus Lindell
Webmaster

Permalänk
Medlem

Man kan som sagt endast få fram IP-numret vid filöverföring, då räcker det ju med att skriva "netstat" i cmd så ser du alla öppna TCP anslutningar.

Permalänk
Medlem

Tackar MagnusL det funkade och polarna tror jag är värsta haxxor eller nått kan du några nadra roliga DOS commands så skcika ett PM

Hare

Visa signatur

-vanCe-

Permalänk
Medlem

Till miranda finns ett plugin som kollar upp IPn vid filöverföring/mottagning. Men man är väll ännu mera "haxxor" om man gör det via kommandotolken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42531... och varför tycker så många att det är coolt att kunna någons IP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42531... och varför tycker så många att det är coolt att kunna någons IP?

Det verkar vara häftigt så fort man gör någonting i kommandotolken.

Permalänk
Avstängd

Går ju att köra FTP via cmd

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Går ju att köra FTP via cmd

går att göra väääldigt mycket via kommandotolken. Favoriten hos fjortisar verkar vara netsend, hos wannabe hackers verkar det vara tracert. Mina klasskamrater blev i exstas när vi pingade hotmail.