Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sargan
Om jag säger att du dör av att falla 1000 meter ner i asfalten, skulle du tro det då eller måste du prova för att fatta?
De är skillnad på äpplen och päron.
Citat:
Inte faan skrev jag att om en jävla DSLAM går sönder eller dylikt så skulle ISP skita i det... Det händer ju kanske en gång på 100k och är inget att räkna på
Va skönt ifall vi alla levde i din värld men dessvärre är det så att hårdvarufel är relativt vanligt förekommande. Sen kanske inte de är så vanligt att en hel DSLAM gått sönder. Kan vara enstaka portar som havererat av olika anledningar. Detta kräver också i många fall reparation.
Citat:
kostar inte ett dyft att fixa heller...
Okej, nu måste du lita på mig. Men de kostar faktiskt visst pengar att beställa en Tekniker som åker ut till en station med ny utrustning =/
Citat:
Sedan att du anklagar mig för saker som jag inte är insatt i för att du kommer med självklara påsteåenden är helt banalt, ungefär som att jag skulle påstå att jag ska ringa till skanova för att min burk - tråd - burk telefon inte fungerar...
Jag hade hoppats att självklara påståenden skulle bita på dig men döm till min förvåning när jag upptäckte att så icke var fallet. Jag skulle kunna dra helt paradoxala påståenden men då skulle vi ju inte komma någon vart. Eller hur?
Citat:
"Fysisk urkopplad i stationen", du får det att låta som att det händer varje dag att kablar/utrustning bara lossnar utan vidare överallt i Sverige... Om du har slut på argument börja inte kasta jord...
Jag har haft många vänner som blivit _fysiskt urkopplade ur stationen_. Detta sker i regel när dom byter från t.ex IP-telefoni till fast telefoni. Detta sker ju inte av en knapptryckning utan en Tekniker måste åka ner till stationen och koppla om kunden _fysiskt_. Allt för ofta i dessa fall så kopplar Tekniker ur båda tåtarna och följden av detta är att kunden har blivit _fysiskt urkopplad ur station_. Hoppas du accepterar denna förklaring och slutar kasta spjut i radhus.
Citat:
Har du svårt att läsa förresten? Låt säga rent teoretiskt att du erbjuder en tjänst som heter ADSL, den kostar 200kr/månad för dig från underleverantör X, du tar betalt 250kr/månad för tjänsten för att vara konkurenskraftig... Du måste även punga ut med låt säga, 400kr för ett modem till kund.. och 700kr för inkoppling i station... Sedan upptäcker ni att för att kunna leverera tjänsten så måste killen i fråga byta ut diverse saker för att kunna få (bärvågsfrekvens mm) vilket går på en låt säga 2-3000 kr...
Okej, jag kanske har varit otydlig och du får ursäkta mig för detta. Jag ska försöka förklara hur de går till. När man beställer tjänsten så skickas det iväg en granskning till Skanova för att se ifall kunden faktiskt kan få uppkopplingen. Mäter avståndet, kollar att de finns lediga platser och hör å häpna. Kollar ifall de sitter någon bärvågsfrekvens innan kundens förstajack. Vet inte riktigt om alla operatörer låter kunderna stå för denna kostnad men en polare som bodde ute på landet hade sån innan, han fick stå för denna kostnad själv. Nu hoppas jag vi har kommit över den här disskutionen iaf, jag har hela tiden sagt att ISPn inte går över eld och vatten (läs: betalar stora summor) för att koppla in en kund. Hoppas poletten trilla ner så vi kan släppa just det. Om du inte vill fortsätta lägga kaka på kaka.
Citat:
Hur många år behöver vi ha denna som kund för att börja tjäna pengar? Förstår du ens konceptet "bindningstid"... Allt för ofta är det uträknat att efter x antal månader har vi tjänat på kunden och då kan vi "släppa den fri" på marknaden.... Och JA, jag överdrev siffrorna en aning för att göra det tydligare, vissa har tydligen STORA problem med att förstå något så fruktansvärt enkelt som köp och sälj... Man får lära sig det i grundskolan....
Du är helt rätt ute när de gäller bindningstidens funktion. Men företaget vill ju inte förlora kunden när bindningstiden är slut. Och för att kunna bibehålla kunden så krävs de att man ger bra service under denna tid. En av dessa saker är att fixa kundens tjänst ifall den skulle gå ner. Även ifall detta skulle kosta pengar. Så de tar ju oss till de som hela diskutionen handlade om: Har B2 som policy att inte hjälpa en befintlig som de har slutat fungera för iom att de kostar dom pengar? Jag hoppas du förstod mitt resonemang med "nöjda kunder" och har du några frågor angående dessa så ställ dom rakt ut istället för att linda in dom i massa motargument som du griper direkt ur luften.
Citat:
Blir less på detta nu, om du väljer att skita i självklara FAKTA så är det upp till dig, för oss som har flera år av erfarenhet inom denna bransch inom flertalet olika operatörer på både telefoni och dsl så är det en helt annan värld min lilla "vän"...
Inte för att låta tjatig men just dessa självklara fakta som du fasthåller vid. Kan du förklara vad denna är. Och jag säger de igen. Bara för att ViToC säger att så är fallet så betyder inte det att han har rätt. Jag säger inte att han ljuger, men jag är inte övertygad om det förrens jag ser de framför mig, men visa mig en flygande gris och jag tror på det!
Citat:
Varför o varför snackar ni skit om något ni inte verkar veta ett smack om... Detta är som att argumentera med en 5-åring som inte fått sin glass...
Jag anser mig ha tillräckligt med kött på benen för att kunna argumentera emot dig. Om du uppfattar de jag säger som skit så ber jag om ursäkt.
Citat:
Och hur i h-vete kan man jämföra något påhittat med fakta? Det är så tydligt att du inte vet vad du snackar om att det är sorgligt... Vet du ens hur otroligt struligt det är då ISP ej har egen "underleverantör" utan måste göra beställningar som tar flera veckor.... Oj Oj Oj...
Visste du att 98% av all statistik är påhittad för stunden? Därför kan jag tyckas vara en aning skeptisk när de gäller påstådda fakta jag hör och läser. Speciellt på Internet.
Och ja: Ja jag vet hur struligt de är för företag som ej har egna underleverantörer och att de kan ta onödigt lång tid för vissa problem att lösas, men de vi disskutererar är inte tidsåtgången utan de är den påstådda illviljan hos företag, i detta fall B2, att hjälpa sina kunder även om det kostar dom pengar. Så kan vi hålla oss till diskutionen?