När spelade du online första gången?

Permalänk

När spelade du online första gången?

När spelade du något spel online första gången?
För mig var det när jag var 12 och hade nyss installerat turok 2 och då såg jag att det följde med gamespy så jag testade det och då såg jag quake i listan så jag villte testa det istället för turok2 så jag gjorde det

kommer ihåg när man hade ~500 i ping men man visste inte vad det var och när man frågade hur gamla de andra var var dom alltid ca 20-30 år och man tyckte att det var så häftigt sen spelade jag ibland teamfortress classiic och det var kul

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk
Medlem

Jag gillar punkter.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Diablo när det kom, 96 eller 97.

Permalänk
Medlem

Det första jag spelade online var nog Red alert2 eller diablo,hade prövat några spel innan den men dom funkade inte online:S

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk

age of empires 97.

jag vann

Permalänk
Medlem

Diablo 2 var det första spelet jag spelade online. Det var oerhört kul i början minns jag.

Permalänk
Medlem

Inte spelat online.. Så har inget datum ännu

EDIT:
Kan förklara lite mer... Spelade med grannen och hade då en 30m nullmodemkabel som var utav en vanlig tp-kabel som vi sedan hade adapter från 9-pin d-sub till RJ-45 kontakt. Funkade prima till War2 och C&C om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem

Hmm... var nog cs när 1.5 kom eller age of empires...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Quake eller Diablo, frågan är ju vilket, antagligen Dibbe då det kom först, har haft uppkoppling i alla dess former sen 1994:P på den tiden var internet det bästa som fanns, inget porr, inget warez "knappt" och inget cs.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

1996 - Warcraft 2 över Kali

Spelade Quake online 1996 också.

Permalänk
Medlem

KKND Extreme, 97 tror jag det var.
Jag och 2 andra polare körde detta jävligt mycket då.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Warcraft 2 via zone.com.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Knight online för 5 månader sedan ...

nu lirar jag mest BF 1942

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cs 1.? 99-00 typ
EDIT : Hmm, måste ha varit senare, 01-02
EDIT2 : Vadfan! det var ju inte alls CS det var ju StarCraft! så 99-00

Permalänk

Tror det var när Rogue Spear släpptes. Jisses vad man nötte det spelet=p

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Spelade Duke Nukem 3D över internet för första gången runt 96-97 skulle jag tro.

Permalänk
Hedersmedlem

98 eller 99. Quake 2.
Jag insåg då att jag var tvungen att lära mig styra spelet med musen.
Man han ju inte med att sikta upp/ner med tangentbordet

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag var hos en gammal polare och såg på när han spelade Delta Force. Jag blev smått kär i spelet och tänkte springa och köpa det. Väl framme i affären (obsparken då, coop forum nu) så hittade jag Delta Force 2 istället, så det köpte jag. Någon som vet när Delta Force 2 släpptes? Det var nytt när jag köpte det.

Efter mycket spelande i SP blev jag nyfiken på MP. Minns så väl första kvällen jag gick och bad om lov av mamma och pappa ifall jag fick spela online. Sen dess var jag fast och det har bara flytit på. Fick lägga några mynt i en burk vi hade varje gång jag satt på nätet, eftersom vi hade 56k-modem.

Det vara bara jänkarna man var avundsjuk på som hade isdn-liknande uppkoppling. När dagen kom då man själv fick adsl så siktade man plötsligt väldigt illa. Man var van med lagget och att sikta framför.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Unreal vart det spel som tog min onlineoskuld, när nu det släpptes. Innan dess så vart det bara Doom och liknande över nollmodemskabel med farsan kamrater.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

96-97. Quake. Jag spelade med tangentbordet

Permalänk
Medlem

Minns fortfarande den regniga natten sommaren 2001 , man var 10 år , hade köpt half-life generation , klarat half-life och blev lite nyfiken på det här spelet "counter-strike" , så jag tankade hem 1,5 versionen med 56k modem och provade sedan spelet.... Wow därefter , första gången jag hade suttit uppe en hel natt och spelat ett spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Minns fortfarande den regniga natten sommaren 2001 , man var 10 år , hade köpt half-life generation , klarat half-life och blev lite nyfiken på det här spelet "counter-strike" , så jag tankade hem 1,5 versionen med 56k modem och provade sedan spelet.... Wow därefter , första gången jag hade suttit uppe en hel natt och spelat ett spel

Nu fick du mig att känna mig fruktansvärt gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Minns fortfarande den regniga natten sommaren 2001 , man var 10 år , hade köpt half-life generation , klarat half-life och blev lite nyfiken på det här spelet "counter-strike" , så jag tankade hem 1,5 versionen med 56k modem och provade sedan spelet.... Wow därefter , första gången jag hade suttit uppe en hel natt och spelat ett spel

Är du säker på att det var 1,5 versionen? Låter lite tidigt för 2001.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Är du säker på att det var 1,5 versionen? Låter lite tidigt för 2001.

Kan ha varit annan version också , kommer inte ihåg så bra =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Kan ha varit annan version också , kommer inte ihåg så bra =/

Hmm, jag gissar förr på 1,3 eller möjligtvis 1,2. Håller inte koll på CS-versionerna så bra visserligen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Blip va nog det första för mig :D. nä men har väl prövat lite ett å annat vi kompisarnas men här hemma så började jag spela Cs i vintras då vi fick BB.

Visa signatur

IzzYzzI

Permalänk

Grand Theft Auto tillsammans med en polare över ett 56K modem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Jag gillar punkter.

haha det var fan ruskigt jobbigt att läsa texten..kunde inte andas i tankarna

Permalänk

Descent via kali.
Spelade även warcraft 2 via kali.
Sen blev det quake 1 shareware.
Så 95-96

Visa signatur

I'm taking you out Funfrock, and NOT for pizza!

Permalänk
Medlem

Diabla med en polare på 33.6kbps.

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.