Permalänk
Medlem

Länk till BIOS-Tweaken är död :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rektum

Man tackar.
På thg videon så tror jag att de har super lim. Kolla på den för de skriver det där. Jag länkar till den i FAQet. Lycka till!

Jag spacklade igen mina sedan kan man maskera runt om å lima över eller måla med hobbyfärg över spacklet så det inte suger å sig silverfägen.
Båda metoderna fungerade bra för mig.

Permalänk
Medlem

Hur vet man vilken Stepping man har? jag har kanske läst fel men ser det ingenstans :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hula
Hur vet man vilken Stepping man har? jag har kanske läst fel men ser det ingenstans :/

Stepping för AMD:
Ens CPU har något som heter stepping. Det är en sorts märkning hur ”bra” AMD CPUn är. Vilken stepping man har står i en bokstavsföljd på CPUns kärna.

Står under som du kanske ser, stepping för AMD.

Permalänk
Medlem

Vart i Powerstrip överklockar man och behöver man en fläkt till grafikkortet då? asså om man klockar?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatay
Vart i Powerstrip överklockar man och behöver man en fläkt till grafikkortet då? asså om man klockar?

Kommer inte ihåg för det var länge sedan jag använde pstrip men det är enkelt att hitta. Tror du måste trycka i att du förstår risken någon stans. Det beror på om du behöver fläkt. Det är bra om du har en sval låda. Fläkt skulle nog vara bra också men en ordentligt fläns. Du bränner inte kortet för det som händer är att pstrip "dödar" datorn så väntar du en stund så det svalnar och stänger programmet när du loggat in för det är då det börjar.
Om du inte hinner det så gå in i felsäkert läge och ta det därifrån. Lycka till!
(OBS! jag är inte säker på att man inte kan bränna grafikkortet med pstrip eller något sånt, har aldrig hört någon som gjort det och så som jag beskriver hände det för mig när jag gick för högt)

Permalänk
Medlem

tycker det borde stå nåt i faqen om att om man inte kan låsa PCI/AGP hastigheten i BIOS och får grafikfel när man höjer FSB kan man testa att sänka AGP-hastigheten, jag hade problem med 105 MHz FSB när jag körde grafikkortet i 4x, men med 2x kan jag köra över 120 MHz FSB utan att få några problem med grafiken, det skall tilläggas att jag har ett GeForce 2 MX som kanske inte utnyttjar 4x hastigheten, men jag fick ingen som helst 3D-prestandaminskning när jag körde 2x.

Visa signatur

-=DFI Lanparty=-=2*256MB Adata BH-5=-=XP-M 2400+ 35W=-=Vattenkylt PC 9800PRO@XT 128MB=-=Prometeia r404a=-=2*200GB Seagate SATA RAID0=-=OCZ Powerstream 520w=-=20685=-

Permalänk
Medlem

Mera info till faq

-----------------------------
Överklockninga av AMD
-----------------------------

Bryggernas och pinarnas betydels (vad de gör)

http://www.beachlink.com/candjac/

http://fab51.fc2web.com/pc/tbred/athlon11-e.html

lägg uppdet längst upp ifaq och ändra det du vill.(om något inte stämer)

Ps..Kan ingen vänlig moderat rensa denna faq på onödiga svar(sånt som har redan lagts till uppe i faq).

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Jag har ett GeForce 2 GTS Pro o vill överklocka. Min grafikkorts fläkt har pajat men jag har ställt en processorfläkt på och när man känner på kortet är det max 20 grader. Hur mycket kan jag överklocka utan att det bränner eller liknande?

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

Grafikkort är som CPU
som det står i faq kan ingen veta.
Du kan bara prova och prova, kortet brinner inte, datorn hänger sig, du låter datorn svalna, sätter ner hastigheter och kör lungt vidare. Jag kan inte garantera något, att de inte brinner då. Men som jag har förstått det så bränner man det inte, när jag höll på så hängde den bara sig som jag sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Pink
Stavas det best eller bäst? (ex. han är bäst, bra-bättre-bäst)

Uhh, bäst kanske?

Permalänk

Fungerar ej!!! Den som var så bra

Hur räknar jag ut hur många watt min CPU utvecklar?
Överklockade watt=Defult watt*(Överklockade MHz/Defult Mhz)*(Höjd vcore/Defult Vcore)²

Här på denna länken kan man få watten uträknade, där står även defult Vcore och defult watt för dem som inte vet vad den är på deras CPU:
http://www.benchtest.com/calc.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plogen2002
Fungerar ej!!! Den som var så bra

Hur räknar jag ut hur många watt min CPU utvecklar?
Överklockade watt=Defult watt*(Överklockade MHz/Defult Mhz)*(Höjd vcore/Defult Vcore)²

Här på denna länken kan man få watten uträknade, där står även defult Vcore och defult watt för dem som inte vet vad den är på deras CPU:
http://www.benchtest.com/calc.html

Länken fungerar ej men formlen fungerar fortfarande.

Jag ska snart gå igenom hela faqet och alla länkar men nu har jag varken tid ork eller lust så det får bli lite senare.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

[size="1"]Abit IC7-G, BIOS v.17, P4 2.8C, 2*256Mb Corsair 2-3-2-5
160Gb Seagate SATA, 2*120Gb WD. 60Gb Seagate
GF3 Ti 200 @ Ti 500 :D, Gbit LAN (intel), SB Audigy 2 eX[/size]

Permalänk
Medlem

Nu har jag uppdaterat FAQet, tagit bort döda länkar, rättat stavfel osv.

Permalänk
Medlem

och inte ett ord om coolbits

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xt3rm
och inte ett ord om coolbits

Nej, länken var död. Kunde inte återhitta det igen så tyvärr var det bara att ta bort det.

Permalänk
Medlem

Något jag kom på idag; Varför kan jag knappt FSB-klocka? Min processor (AMD XP) är låst.

Du kanske har för hög spänning till processorn. Jag hade 1.775V och min processor var 57C varm idle samt många krasher. Sen sänkte jag till 1.550V och höjde FSB till 137 (inte mycket, jag vet) och nu har jag kört Prime95 i 2 timmar utan hängningar, full load ligger nu på 55C mot tidigare 77C. För övrigt klarade jag bara 10 minuters Prime95 förr.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

ZaInT: Vilken temperatur har processorn nu då efter att du sänkt spänningen?

Permalänk
Medlem

47 idle 55 full

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har en Amd 1800+, det står AGKGA på den.
Är det en bra cpu att klocka?

Är det som har en komplett lista över de olika processorna och hur bra de är att överklocka?

Permalänk
Medlem

Har nån länken till sidan där det man kunde veta vilken STEPPING prollen hade om man visste ARTIKELNUMRET?

Permalänk

VIlket prog. är bäst att clocka cpu:n i os??

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330

Permalänk

gabriel det är inget jag rekommenderar
klocka i BIOS

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreXer
Jag har en Amd 1800+, det står AGKGA på den.
Är det en bra cpu att klocka?

Är det som har en komplett lista över de olika processorna och hur bra de är att överklocka?

Som jag har skivit så titta på overclockers.com´s cpudatabas så kan du se där hur högt folk kommit. Jag tänkte först ha en lista med steppings som är bra men jag förstod att det var inte så enkelt.

Permalänk
Medlem

Ehh,den som skapade denna tråd sa att det inte finns några "smidiga" sätt att "låsa" upp Intels Multipler.Finns det nå "Krångligt" sätt då??Vore juh glad om nån kunde informera mig om detta=)=)har prövat allt tror jag o kommer inte högre än 2.264 Mhz me min prolle,nån som har nå tips????

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

vilket prgrom

Men vilket program är den bästa att klocka en Intel Pentium (3)?
Det står ingenting! (Eller är jag blind)

Permalänk
Medlem

Re: vilket prgrom

Såhär ser L1 Bryggorna ut på en CPU:
L1
. : : : :
Såhär ska bryggorna se ut när man är klar med blyertspenna/siverfärg:
L1
. | | | |
------------------------------------------------------------------------------

Du måste ändra till det där så ingen råkar göra fel av mistag

På Palomino ser det ut så här:

L1
: : : : :
Såhär ska bryggorna se ut när man är klar med blyertspenna/siverfärg:
L1
| | | | |

Visa signatur

Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Hehe,då måste jag fråga åxå!!Har en P4 1.5Ghz(Will)Kan juh inte röra Multiplen,Kan jag göra nå annat??Om de e lika för den som beskrivs ovan så ber ja om ursäkt.Vore tacksam för all hjälp.Man vill juh krama ur det sista!!

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Hehe,då måste jag fråga åxå!!Har en P4 1.5Ghz(Will)Kan juh inte röra Multiplen,Kan jag göra nå annat??Om de e lika för den som beskrivs ovan så ber ja om ursäkt.Vore tacksam för all hjälp.Man vill juh krama ur det sista!!

P4 och P3 e låsta och de går inte låsa upp med enkla metoder.. tyvär

Men FSB kan du ju klocka med. (Bios inställning)

Visa signatur