Snyggaste spelet för sin tid?

Permalänk
Medlem

Need for Speed III: Hot Pursuit (1998)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 10 till PS2 tyckte jag var riktigt snyggt, tycker än idag att Aeonssekvenserna (Summons) är riktigt snygga.

Permalänk
Medlem

Håller med om unreal, riktigt häftigt var det.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

om man får nämna konsoll så röstar jag för GT3 till PS2, ojoj...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Pong?

"The One And Only"

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 2003

Va en fest för ögat, tappade hakan när jag fick in det på min burk, FAN va snyggt det va då

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Donkey Kong Country var riktigt snyggt

Visa signatur

Hmm

Permalänk

Håller med alla andra som sagt Unreal.

Permalänk
Medlem

Harkel..
Själv kommer jag ihåg när jag satt och spelade Warcraft 2, och hur imponerad jag var över den första filmen när orc'sen åker in där med skeppen, och människorna springer och hämtar sina vapen osv. Jag tyckte det var så häftigt. Tyckte dock inte mina kompisar, de var vana vid snälla barbiedockor, och inte grymma, häftiga orcs :):)

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

goldeneye 007

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Unreal tournament

Permalänk
Medlem

Sacrifice slog det mesta under sin tid.

Permalänk

minns att första gången jag såg motoracer på en polares värstingdator (pentium 133 med 6!mb grafikkort) så var det så fruktansvärt snyggt.

annars är det väl som många sagt unreal och glquake som imponerat

Permalänk
Avstängd

Defender of the Crown till Commodore 64 så klart. Det snyggaste på spelet till C64 över huvudtaget. Kanske kunde eventuellt något av Test Drive-spelen nästan mäta sig med det.

Test Drive då:

För att ni ska få en idé om hur vanliga C64-spel såg ut:

Permalänk
Medlem

Morrowind
och
Quake 3

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Du sa inge om konsol så ja sätter på Gran Turismo 1 till Playstation.
Man kolla ju på repriserna om och om och om igen för att de va såååå nice!
Dock inget fult spel direkt idag heller men då, fyfan

Permalänk
Avstängd

Jurrasic: Tre nåt

Permalänk

Som tidigare nämnt Donkey Kong Country, fantastiskt snyggt när det kom vilket bidrog till att hela spelet överskattades enligt många.

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjum
Du sa inge om konsol så ja sätter på Gran Turismo 1 till Playstation.
Man kolla ju på repriserna om och om och om igen för att de va såååå nice!
Dock inget fult spel direkt idag heller men då, fyfan

Måste verkligen hålla med, kommer ihåg att jag tyckte repriserna såg verklighetstrogna ut. Nu när man ser dom undrar man ju vad man tänkte.

Permalänk
Medlem

Unreal!

Halo?

Och Outcast såklart.. Och Incoming jävlar vad det var snyggt.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Sacrifice slog det mesta under sin tid.

http://www.universjeux.net/previews/preview_sacrifice4.jpg

hur kunde jag glömma detta underbara spel?

gjorde ett spacialarbete om det i 9:an

/ me leter skiva

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Unreal utan tvekan! Helt underbart spel och så otroligt snyggt! Lirade det kanonfint på min Pentium II 233Mhz och Vodoo II 12MB.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Måste verkligen hålla med, kommer ihåg att jag tyckte repriserna såg verklighetstrogna ut. Nu när man ser dom undrar man ju vad man tänkte.

Precis. Men det är ju inte fult direkt idag heller. Reflektioner i lacken osv va ju rätt nytt då

Permalänk
Medlem

Starcraft for the win!

Permalänk
Medlem

Jag nämnde Unreal innan, men Motorhead är också värt att nämna! Riktigt snyggt bilspel och svenskt even. Även idag ser det hyfsat ut med tanke på att det är från -99.

http://www.gamershell.com/pc/motorhead/screenshots.html?id=2

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Morrowind, och Motorhead

Permalänk
Antielefant

I kronologisk ordning: Syndicate (A500), Ultima VII (3/486), Daggerfall (486/P75), Quake (P75-P133).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

FFX (PS2)
Motorhead (PC)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Outcast nuf said

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

StarCraft fortfarande ett av de snyggaste spelen jag vet, sen på 2:a plats kommer Black and White

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek