Snyggaste spelet för sin tid?

Permalänk

Snyggaste spelet för sin tid?

Vilket tycket ni är det snyggaste spelet för sin tid?
Själv tycker jag quake 3 arena, tyckte att det var så otroligt när man sköt i väggen och när man kollade från sidan såg man hur gnistorna flög..

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk

Jag tappade hakan när jag startade Giants för första gången

Permalänk

Outcast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Outcast!

Ja spelet hade en software grafik som slog det mesta. Själva spelet var bra med.

Permalänk
Medlem

Minns när Unreal kom och jag fick höra att man behövde en 400mhzare för att få det att flyta fint. Unreal var verkligen riktigt snyggt på sin tid, kickade alla andra FPS med sitt ögongodis till grafik.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Minns när Unreal kom och jag fick höra att man behövde en 400mhzare för att få det att flyta fint. Unreal var verkligen riktigt snyggt på sin tid, kickade alla andra FPS med sitt ögongodis till grafik.

Jaså, jag körde med en 300mhz, 16mb ram, voodooII 8mb och det funkade faktiskt väldigt fint.
Och det spelet var snyggt! Gubbarna var så välgjorda, vattnet så underbart osv.

Permalänk

Har för mig att jag tappade hakan över rainbow six iaf

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament, om jag inte minns fel. (Kommer ihåg några promo bilder från det spelet som jag tyckte var jävligt snygga. En av dem visade en orakad man i "detalj".)

Permalänk
Medlem

Last Ninja 3, att man kunde pressa ut sån grafik ur en C64a

Permalänk
Medlem

Måste nog hålla med om Unreal.

Fast, Wolfenstein 3d var väl rätt grymt snyggt för sin tid med?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Inaktiv

Wing Commander 3, 4 och 5

Permalänk
Medlem

myst tyckte jag var redigt nice när det kom

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Jaså, jag körde med en 300mhz, 16mb ram, voodooII 8mb och det funkade faktiskt väldigt fint.
Och det spelet var snyggt! Gubbarna var så välgjorda, vattnet så underbart osv.

16 meg ram till en 300MHz..tror inte det. Minst 32/64mb som du troligen hade. Du kan inte lira unreal med 16 meg ram och säga att det funkade fint. Jag hade ett liknande system fast mitt voodoo 2 hade 12mb och det flöt inte alls så jätte bra. Sen så upgraderade jag till 256mb RAM ( kostade fan skjortan, 4000kr ) då jävlar flöt det! fast spelet sög enormt styrningen var helt keff och den smarta AIn usch! Det var ju MP botar i singleplayer.

Fast botmatch var kul. Hade ju bara 56K så det sparade mkt pengar!

Permalänk
Medlem

Doom och Unreal utan tvekan.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Mjo, Unreal när man tog sina första stapplade steg ut ur fängelseskeppet... hade ju aldrig sett något liknande... vattenfallet... färgerna... den "öppna" världen...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Undreal flöt fint på min 333 Mhz, 32 Ram och ett sketet 4 eller 8mb grafikkort men minns dock inte vilka grafikinställningar jag körde med. Jag tyckte Q1 va riktigt nice första gången jag såg det och coolare spel fick man ju leta efter på den tiden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd

Unreal och Myth: The Fallen Lords

Permalänk
Medlem

Till och med Quake 3 flöt fint (fast inte med bästa grafik!) på min 300 MHz. 64mb ram, tror jag, och ett Voodoo Banshee kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
16 meg ram till en 300MHz..tror inte det. Minst 32/64mb som du troligen hade. Du kan inte lira unreal med 16 meg ram och säga att det funkade fint. Jag hade ett liknande system fast mitt voodoo 2 hade 12mb och det flöt inte alls så jätte bra. Sen så upgraderade jag till 256mb RAM ( kostade fan skjortan, 4000kr ) då jävlar flöt det! fast spelet sög enormt styrningen var helt keff och den smarta AIn usch! Det var ju MP botar i singleplayer.

Fast botmatch var kul. Hade ju bara 56K så det sparade mkt pengar!

Kanske hade 64mb.

Permalänk

Under a killing moon!

Permalänk

Unreal... kom ihåg att jag stannade upp vid det där första vattenfallet och bara tittade i säkert flera minuter. Har däremot aldrig gillat unreal i helhet.

Permalänk
Medlem

Megaman X hade väldigt fin grafik för sin tid.

För att inte Glömma Final Fantasy 6. dessa bakgrunder tycker jag är jävligt fina än idag

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Defender of the Crown (1986)

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Gran Turismo ett var ju jääävligt snyggt! Alla andra bilspel såg ju tecknade ut i gemförelse.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

Dungeon Master till Atari ST

Quake II Med 3DFx

Permalänk
Inaktiv

Metal Gear Solid 2 på PS2 är fortfarande ett av de absolut snyggaste spelen oavsett format/tid, och det kallar jag för att vara före sin tid, ettan va jag väldigt imponerad av jag oxå, föresten ZOE 2 mums mums

Permalänk

Gillade Pilotwings när det kom till Snes. Mycket snyggt.

Till datorn så tror jag nog det var Quake som fick en att höja lite extra på ögonbrynen.

Permalänk
Medlem

Duke Nukem 3d var extremt snyggt tyckte man. Men sen kom Quake1, och det var verkligen 3d. GLquake höll tronen ganska länge.

Permalänk
Avstängd

Mafia var väl snyggt när det kom.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Heretic, från den gamla goda 486-tiden

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700