Permalänk
Medlem

Bzerk vigor agg blinkar till

Tjena hejsan denna extremt tråkiga jävla dag :p...

Nu i helgen va ja på ett lan o där började ja få problem med mitt nätagg efter att strömen hade gått en gång.. När ja försöker starta det så blinkar det till o sen dör det helt.. Fick tillslut igång den igen på lanet genom att stänga av strömen till nätagget för att sen starta det igen otroligt många gånger.. När ja kom hem från lanet igen så funkade heller inte nätagget så då tänkte jag att de va nog lika bra att reklamera det, så ja satte på fläktgallerna igen så de va klart för att skickas in, test körde dock nätagget innan ja skickade iväg det och då gick de igång igen, körde så tills idag när ja satt o spela lfs o fick för stort ställ o åkte av banan, blev då skit sur o slog allt va ja palla i bordet o då dog datorn igen o nu vill den verkligen inte starta igen..

Nätagget är ett Bzerk vigor 500 watts http://gtek.se/?mode=item&id=1804&session=27b42c1a8422e62aa3e...

Ingen som har något tips på vad det kan vara?

Mvh Wiggge

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Kommentar på ditt dator misshandlande: Skyll dig själv ...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

säger det samma, slog du nu så när nätagget var instabilt så skyll dig själv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Kommentar på ditt dator misshandlande: Skyll dig själv ...

Tack så mycket för det givande inlägget..

And just for the record, DE VA BORDET JA SLOG PÅ..!!

Edit: Kan ingen kunnig skriva här ist för en massa noobs?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

noobs?? haha skicka bara tillbaka det !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
noobs?? haha skicka bara tillbaka det !!

Eftersom ja har öppnat det så blir de kanske problem med det. Sen så går de igång ibland så med min tur så antar jag att dom inte kommer göra nåt år det...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Jaja men tillbak till topic... Lämmna tillbaka skiten!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Jaja men tillbak till topic... Lämmna tillbaka skiten!

Ska jag behöva skriva de ja skrev igen?

Undrar bara om de inte är någon som skulle kunna veta vad det är?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Svårt att säga. Det skulle ju kunna vara några lödningar som släppt. Och de sitter inne och glappar. Om du slog i bordet så kan de ju ha lostnat. Prova att knacka på agget eller kolla själva kretskortet och se om de ser lösa ut.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Är nog bäst att skicka in agget så att du inte förverkar garantin genom att öppna det.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Ska jag behöva skriva de ja skrev igen?

Undrar bara om de inte är någon som skulle kunna veta vad det är?

Men om agget är pajj ska du fan ha ett nytt om du inte köpte det för 3 år sen dvs..

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Men om agget är pajj ska du fan ha ett nytt om du inte köpte det för 3 år sen dvs..

Svårt att fatta att han redan öppnat det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Svårt att fatta att han redan öppnat det?

haha ja som fan! han får väll ljuga till nån historia om att katten slet i det eller nått.. va vet jag!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Varför skriver du i tråden om du inte vet något då. Garantin på ett nätagg skyddas av en plombering. Glöm att dom skulle gå på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Svårt att fatta att han redan öppnat det?

Jag tycker inte alls det var särskilt tydligt att han öppnat det. Han skrev att han "skruvade tillbaka fläktgallrena" men varför måste man ta brot dem för att öppna lådan?

Öppnar man nätagget även fast man har garanti kvar så får man nog skylla sig själv.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Jag tycker inte alls det var särskilt tydligt att han öppnat det. Han skrev att han "skruvade tillbaka fläktgallrena" men varför måste man ta brot dem för att öppna lådan?

Öppnar man nätagget även fast man har garanti kvar så får man nog skylla sig själv.

Så du tycker inte att de e tydligt? Om du kollar på ett inlägg som skrevs av mig lite längre upp så ser du att ja har öppnat de..

Ajja ni verkar inte veta vad det kan vara så ja får väll lämna in de då.. Plomberingen är fortfarande hel

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Prova att byta nätkabel först. Kan ju vara så enkelt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Så du tycker inte att de e tydligt? Om du kollar på ett inlägg som skrevs av mig lite längre upp så ser du att ja har öppnat de..

Ajja ni verkar inte veta vad det kan vara så ja får väll lämna in de då.. Plomberingen är fortfarande hel

Förlåt. Jag kollade bara i första inlägget när jag såg att någon pratade om att du öppnat det. Såg man det andra var det ju mycket tydligt. Ett litet misstag från min sida.

Är plomberingen hel skulle jag nog skicka in den på garantin. Då får du ju en ny förhoppningsvis fungerande nätdel.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Prova att byta nätkabel först. Kan ju vara så enkelt.

Har redan testat det, Har även testat att bygla igång det o de går heller inte, de bara blinkar till..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Förlåt. Jag kollade bara i första inlägget när jag såg att någon pratade om att du öppnat det. Såg man det andra var det ju mycket tydligt. Ett litet misstag från min sida.

Är plomberingen hel skulle jag nog skicka in den på garantin. Då får du ju en ny förhoppningsvis fungerande nätdel.

Jo jag får nog göra de på måndag..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

jag har haft mitt bZerk Vigor rätt länge å det funkar som dt ska, stabila spänningar å snyggt är det åxå

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

köp ett til sno den plomberingen skcka tebax det som va paj med den nya plomberingen sen när du får ett nytt så byter du plombering igen och sänder tebax det nyinköpta med det nya agget i bara!

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se